Wat je even kwijt wil #71

Amsterdam:)

1 like

Ik heb opzich best prima content met m’n werk en alle uitdagingen die ik privĂ© nog heb, maar zou echt heel graag eens met totaal random andere beroepen een dagje meelopen. Echt lief dat jij dat nu aanbiedt @Luzarl, maar voor de meeste beroepen (of waarin ik geĂŻnteresseerd ben) is dat vaak helemaal niet zo makkelijk. Echt jammer. Want zou echt blij worden van random dagjes stage lopen omdat ik gewoon super nieuwsgierig ben :joy:

28 likes

Ik denk juist dat je met een belletje of enthousiast bericht (via LinkedIn bijv) al heel ver kan komen. Dat heb ik zelf ook vaker gedaan al. Afgelopen jaar ben ik op die manier op drie verschillende plekken wezen kijken. Ik vraag dan gewoon of ik een ochtendje mag meekijken. Tegen mij is nog nooit nee gezegd, wel ‘het komt deze periode niet uit, mag het dan en dan?’.

Edit: Waar zou je willen kijken trouwens? Ben wel benieuwd :hugs:

5 likes

Oh wat tof! Bij wat voor bedrijven ben je geweest? En misschien zou ik inderdaad gewoon een poging moeten wagen
 maar bijv een forensische autopsie bijwonen, gaat lastig worden vrees ik :grimacing:

2 likes

Eh ja daar noem je wat :sweat_smile: Maar daar speelt ethiek ook een grote rol.

Ik was gaan kijken bij verschillende scholen en instanties die taalles geven aan anderstaligen/nieuwkomers. Destijds heb ik in het sollicitatietopic om tips gevraagd en er kwamen allemaal namen omhoog. Die heb ik bekeken en met sommige instanties en scholen heb ik toen contacten gelegd.

Edit: Ik bedenk me nu, er is wel 1x nee gezegd geloof ik. Ik wilde toen meekijken in een school binnen een ziekenhuis maar dat was niet gewenst, omdat ze de zieke kinderen niet te veel gezichten wilde laten zien oid.

4 likes

Wat leuk dat je dat zo gedaan hebt! Ik werk zelf ook in het onderwijs, dus daarin meekijken is inderdaad zo geregeld. Maar mijn wensen liggen meer op het forensisch/medisch/hulpdiensten vlak. En via via heb ik ook nog best connecties, maar echt mee kijken tijdens een werkdag is nog niet gelukt. Heb me wel aangemeld voor de vrijwillige brandweer en daarbij mag ik wel binnenkort meelopen tijdens de oefenavonden!

4 likes

Als je je levenspad aan het zoeken bent zou ik persoonlijk niet afhaken omdat je van amsterdam naar rotterdam moet reizen haha. Het is maar 1 ochtend, is toch een vette kans om eens te kijken hoe dat gaat bij een grote mediapartij!

Ik denk dat mensen vaak te lang blijven hangen in ‘oohh ja ik zou dit wel kunnen misschien’ of ‘hmm ja als ik dat nou iets beter zou kunnen dan is dat wellicht iets voor mij’. Maar wat hierboven ook al werd gezegd: je moet gewoon in beweging komen en dan zie je dan wel weer! Gesprekken voeren met anderen die al werkzaam zijn in een omgeving zijn het aller aller waardevolst, zelfs als je de conclusie trekt ‘dit is niks voor mij’.

Waar ik nog aan denk: communicatiemedewerker! Zeker een junior positie hoef je nog niet alles al te weten, en vaak kun je on the job extra opleidingen etc volgen. Dan houd je je dus bijv bezig met schrijven (persberichten, of juist intranetberichten), redigeren (andermans teksten verbeteren), creatieve projecten (soms wat grafisch design, of workshops bedenken, oplossingen), eventorganisatie, social media
 het is super breed en ligt heel erg aan hoe groot het team is/wat voor soort werkplek het is wat je precies gaat doen, maar misschien wel iets om eens in te verdiepen!

54 likes

Oh man ik weet niet door welke griep ik gevloerd ben maar wat een ellende. Ik ben niet eens verkouden of aan het hoesten oid, maar ALLES doet zeer en ik wil gewoon creperen in mn bed.

5 likes

Haha dit is echt zo’n typisch geval van “dit kan op twee manieren worden ervaren”

de een die het als een belediging ziet want misschien heeft ze wel al veel dingen geprobeerd en dit komt zo passief agressief over, ook zo via de post

de ander die het ziet als een lief en meedenkend gebaar en die deze mini (dure) verrassing super erg kan waarderen

I am the second btw

25 likes

Eens hiermee! Je levenspad vinden is denk ik over het algemeen veel moeite, tijd en deksels op je neus.

12 likes

Hahah morgen een post in ‘‘Het leed dat vriendschap heet’’.

19 likes

Ja brb even straks een selfie posten met krokante lippen, en mss ook een vermoeide blik.

Vind het heel lief @Wonderland

6 likes

Ik de eerste, haha.

2 likes

Een vriendin werkt in de journalistiek en is een bedrijf binnengekomen via een traineeship. Motivatie was daar belangrijker dan ervaring. Mocht je die kant van de media op willen, is zoiets misschien wel wat voor jou.

2 likes

Oh dat is nog beter, daar zitten alle hoofdkantoren

1 like

Same

Je levenspad vinden klinkt ook wel erg zwaar en lastig om te bereiken, kun je het niet enigszins opdelen in kleinere doelstellingen ofzo? Stap voor stap bekijken? Zoveel factoren die meespelen waardoor je toch niet hapklaar zo een levenspad zou kunnen uitstippelen toch

5 likes

Ik moet gelijk aan die quote “Life is what happens when you’re busy making other plans” denken :rofl:

1 like

https://www.nu.nl/binnenland/6385154/na-kou-regen-en-ijzel-kan-het-dit-weekend-lenteachtig-aanvoelen.html

Ik dacht echt dat er geen einde zou komen aan de -9 gevoelstemperatuur, de tering wat heerlijk dit.

8 likes

Hebben jullie in die discover weekly lijst op Spotify elke keer echt nieuwe nummers? Bij mij staat er 70% in wat ik al ken, het hele idee is toch dat je nieuwe muziek leert kennen of begrijp ik het niet :joy:

2 likes