Ik kom net een filmpje tegen en die vrouw daarin heet Kechteny….

Ik ben in een scam getrapt!
Ik kreeg op mijn verjaardag een verjaardagsmail van Rituals (dacht ik) het zag er heel legit uit allemaal, ik kon voor 2 euro een miniatuurpakketje bestellen vanwege mijn verjaardag.
Dit heb ik vervolgens gedaan, een week later werd er € 69,99 van mijn creditcard afgeschreven van blogexperts.com
Bleek dat dus via die mail Rituals te zijn, toen ik vervolgens naar het e-mailadres keek zag ik ook dat het niet klopte. Denk waarschuw jullie even.
Ik heb ze gemaild maar ze komen steeds met een kontverhaal dat ik mezelf heb aangemeld en dat ik gebruik heb gemaakt van hun service en dat ze me voor de toekomst hebben afgemeld. En dat ik 50% van de kosten terug kan krijgen.
Heb dit allemaal naar mijn creditcardmaatschappij gestuurd en verwacht wel dat ik het terug krijg maar wat een gedoe.
Ik heb die mail ook gehad! Bij mij stond er “Lena from Rituals” ofzo in de onderwerpregel en dat vond ik vreemd, nooit eerder gezien dus daarom niks mee gedaan.
Hij kwam wel echt op mijn verjaardag of één dag ervoor/erna, wat ik dan wel weer creepy vind??
Later op de dag kreeg ik de echte Rituals mail
Misschien ben ik naïef, maar die scammers weten dus mijn emailadres, verjaardag en feit dat ik een account heb bij Rituals (al kunnen ze dat natuurlijk ook gokken). Zijn die gegevens dus dan al eens ergens gelekt? Het was denk ik wel de meest ‘getargete’ spam die ik ooit ontvangen heb
Wat kut! Ik heb die mail ook gehad op mijn verjaardag en ik vond het er ook echt uitzien, dus ik begrijp dat mensen er in trappen. Uiteindelijk twijfelde ik door het e-mailadres en bij mij stond er idd ook “Julia van Rituals”.
Hoop dat je alsnog je geld terug krijgt! Maar je hebt dus ook geen pakket ontvangen, omdat ze zeggen dat je gebruikt hebt gemaakt van hun service? Wat is die service dan?
Ik heb al een jaar of vier ‘the new keychain’ van Susan bijl! Ziet er echt nog heel goed uit.
Ik heb deze ook gehad en trapte er bijna in, totdat ik dus alleen de optie had om met een creditcard te betalen. Vond dat niet logisch en de website leek ineens sketchy op dat punt (daarvoor leek het als de echte Rituals site).
Idd op mijn verjaardag. Best een gehaaide truc en ik las toen ook dat je dan ineens vastzit aan een “abonnement”. Echt kut zeg!
Ja die van mij is ook van Lena! In het onderwerp staat ‘(-Mijn naam- ,een attent verjaardagsmoment voor jou’
Ik had beter moeten opletten maar deze was echt sneaky. En idd hoe komen ze aan die informatie dat ik jarig was?
Ze bedoelen service van die blogwebsite van hun, daar ik daar gebruik gemaakt van zou hebben. Dikke onzin natuurlijk.
Zit je bij odido? ![]()
Ik heb die mail ook gehad op mijn verjaardag. En ik heb met 2 e-mailadressen een account bij rituals, en bij beide kreeg ik op mijn verjaardag een e-mail.
Ik ging ook even terugzoeken in mijn mail en zag dat Rituals in mei vorig jaar een waarschuwingsmail gestuurd heeft, maar dat was ik natuurlijk alweer vergeten tegen die tijd dat ik jarig was in november ![]()
De eekhoorns zijn echt zo actief, zo grappig om ze te zien racen over takken en dat ze je dan opeens aankijken met zo’n ‘‘ik ben gezien’’-gezicht en dan hard verder racen.
Ik ben hier ook ingetrapt en schaamde me zo, was echt een domper op mn verjaardagsvreugde. Er waren zoveel red flags (idd alleen creditcard, maar ook nog wat andere dingen) maar op een of andere manier vond ik het alsnog geloofwaardig omdat ze inderdaad mn naam gebruikte en het feit dat ik jarig was.
Ik kwam er wel op dezelfde dag achter dus gelijk creditcard klantenservice gebeld en die hebben direct mn kaart geblokkeerd. En ik heb direct naar dat bedrijf gemaild dat ik het abonnement wilde opzeggen omdat ik hier niet mee heb ingestemd en dat deden ze gelukkig direct.
Maar toen ik tegen die klantenservicemedewerker noemde dat het op mn verjaardag was zei hij ook gelijk ‘oh zo’n mail van Rituals zeker’? Echt bizar haha
Nee! Nooit gezeten ook
Ik heb binnenkort een redelijk groot / belangrijk familiefeest in mijn eigen gezin, maar het lukt me allemaal niet om alles te regelen omdat ik overspannen ben.
En nu hebben mijn beste vriend en zijn man aangeboden alle organisatie van het feest op zich te nemen en ik ben ze zó zó dankbaar.
Ze vroegen “dringen we ons niet op?” maar ik zie ze echt als een geschenk uit de hemel. ![]()
Ik vind het zo grappig hoe oude mensen, laat zeggen mensen rond 80+ iemand rond 50 jaar nog een jongen of meisje kunnen noemen.
ik ging net naar mn buurvrouw haar fiets terugbrengen. Ze is nogal een kletskous en er kwam een heel verhaal en ze had het erover dat een huis verderop te koop stond. Want ja de jongen die er woonde was overleden. Ik dacht oh heftig. En ook, nou dan heeft die jongen wel een goed salaris gehad als hij al zo’n vrijstaand huis in die wijk kan betalen. Naja wij een beetje verder praten en ik vroeg van maar hoe oud was die jongen dan? Zegt ze “47”. Hahahaha. En ja hij was gescheiden en heeft 2 kinderen. Hoe is dat een jongen
ja natuurlijk veel te jong hoor om te overlijden en triest maar 47 jaar en dan iemand een jongen noemen. Ik vraag me nu af of ik op mn 83e iemand van 47 een jongen noem. Zelf dacht ik aan iemand van begin 20 oid. toen ze het vertelde.
Dat is misschien hetzelfde als ouders die kind blijven zeggen tegen hun kinderen? Ik ben 40+ maar mijn moeder zegt nog altijd ‘Dag kind’ bijvoorbeeld
Ja maar dat vind ik wel logisch! Je blijft ook altijd haar kind. Maar als jouw moeder bijv. Over een jongen praat dan denk je neem ik aan niet aan iemand van 47.
Had net een massage van een uur. Altijd heerlijk even ontspannen en niks hoeven doen.
Moet er echt vaker tijd voor maken
Ik ben bang dat dit een beetje is hoe het werkt inderdaad? Ik vind mensen van 25 ook echt jongens en meisjes ondertussen. Kan me voorstellen dat dat gewoon meebeweegt naarmate je zelf ouder wordt.
Mijn moeder is haar collega’s ook altijd “de meisjes” blijven noemen. Ook toen de meerderheid toch echt al wel 60+ was.
Ook weer waar
@Ireth Haha ja van die kinderen rond de twintig terwijl je op die leeftijd jezelf heul volwassen vond