Wat fantastisch fijn om mensen om je heen te hebben die snappen waar je doorheen gaat ![]()
Ja zo lief 🩷 En bijkomend voordeel is dat die 2 een enorm talent hebben voor organiseren en de boel altijd met zoveel stijl aankleden. Het voelt alsof ik 2 ceremoniemeesters heb.
Ik ben helemaal ontzorgd nu en prijs me gelukkig met zulke lieve mensen om me heen.
Je komt hier ook altijd heel lief over dus het is je ook echt zo gegund.
Ik begeleid stagiairs van rond de 20 op mijn werk en soms heb ik het per ongeluk over ‘die kinderen’ als ik het met collega’s over ze heb
Die kijken me dan heel raar aan maar vergeleken met mezelf (ik ben zo’n 15 jaar ouder) vind ik het ook echt nog kinderen haha.
Ik heb een mail gekregen van iemand bij wie ik ooit een cursus heb gevolgd, er zit geen tekst bij, alleen een bestandje bij met een naam die wel interessant klinkt. Maar nu ben ik paranoia door dat Odido-gebeuren en de oplichterijverhalen hier en durf ik het niet te openen, haha.
Ik kreeg deze mail vorig jaar op m’n verjaardag ook en was er ook bijna ingetrapt! Toen ik aan m’n man vroeg wat ook alweer de creditcardgegevens zijn, vroeg hij: “Klopt dat wel?”, toen ging ik googelen en vond op Reddit dat dit een scam is, anders was ik ook 100% voor de bijl gegaan. Gek, hè, we denken altijd dat we best alert zijn, maar valt soms toch tegen. Hopelijk krijg je je geld terug!
Je kunt even terug mailen en vragen wat de context is? Sowieso raar een mail te sturen zonder begeleidend schrijven erbij.
@sashiko niet gewoon replyen maar zelf de contactgegevens opzoeken! Maar eigenlijk zou ik dat sowieso niet vertrouwen
benieuwd welke stad dit was, ik ken er 1 maar weet niet hoe vaak deze naam voorkomt ![]()
Ik kende het niet. Maar blijkbaar best vaak, volgens Google.
Een goede vriendin is vandaag bevallen, ben er zo vol van, kan nergens anders aan denken ![]()
Groningen waarschijnlijk? Daar ik ken ik de plaats van tenminste
Amsterdam ook
Bijna elke dag zie ik smorgens reeën vlakbij mijn huis. Maar vanmorgen zag ik ook jagers die kant op lopen. En nu ben ik weer thuis en hoor ik geweerschoten. Vind dat zoooo erg dat zoiets gewoon mag.
Dit is een heel zakelijk antwoord op een heel zielig verhaal (want het liefst wil je dat ze allemaal blijven leven), maar in NL hebben we gewoon geen echte natuur meer, als in: natuur die zichzelf in balans houdt. Herten hebben bijv geen natuurlijke vijand meer hier (alleen de wolf), en als de populatie te groot wordt dan gaat bijvoorbeeld de natuur er weer aan omdat ze dan teveel bomen slopen etc. En daarnaast is het super dichtbevolkt dus het zou ook voor de verkeersveiligheid gevaarlijk zijn om heel veel herten en reeën te hebben. Dus hoe wij willen wonen en leven in NL heeft effect op hoeveel dieren er kunnen wonen… klinkt als omgekeerde wereld maar zo is het helaas wel
Dus ja het mag (en moet) omdat het het systeem in balans houdt, maar dat systeem is helaas wel fucked up (maar ook weinig meer aan te doen)
En dat is allemaal jagers propaganda…
https://fauna4life.nl/jacht-en-wetgeving/stellingen-jagers-weerlegd/
Must read over jagen in Nederland; In een groen knollenland van Bibi Dumon Tak.
En:
Jagerslatijn - Mythes en fabels over de jacht - door Nettie Dekker
Oh dit ga ik even lezen, interessant! Ik ken idd vooral dit verhaal/denkwijze en het lijkt mij wel redelijk logisch als je naar ons land kijkt dat de natuur niet in balans is (sowieso bijna nergens waar mensen leven
)
Maar ben wel benieuwd, denk jij dat die natuur en mens helemaal in harmonie zouden kunnen leven in NL als we totaal niet meer zouden jagen? Of is dat sowieso een onhaalbaar ideaal op de manier waarop we nu leven als mens? (want dat vraag ik me dus soms wel af)
Het idee dat dieren de prijs dan moet betalen voor hoe wij ons land en ‘natuur’ inrichten is sowieso al een fucked up idee.