Wat je even kwijt wil #71

Hahaha zie me al gaan. Snappen waar ze in vredesnaam zijn (ik ben hun psycholoog)

13 likes

Klopt haha, zij (mijn gen z collega’s) gebruiken snapchat hoe wij whatsapp gebruiken blijkbaar.

1 like

Bijna al die titels zijn verwijzingen naar films, muziek, algemene popcultuur! (Net zoals iedere andere zin in het script :joy:)

4 likes

Ik heb geprobeerd me er tegen te verzetten, maar tegenwoordig app ik naar sollicitanten als ze naar 1x bellen niet opnemen. Vaak krijg ik dan binnen no time reactie (en soms ook niet en dan na 3 dagen “oh zie het nu pas”) en heb je gewoon contact met ze. Voicemail inspreken ben ik ook met gestopt, dat heeft al helemaal geen zin, haha.

En ergens kan ik het nog snappen ook, want ik neem zelf ook liever geen onbekende nummers op met al die spam/scam telefoontjes tegenwoordig.

Hahaha ja echt. En inderdaad wat hieronder wordt gezegd via Snapchat. Ook met elkaar bellen terwijl ze weet ik veel hun haar föhnen ofzo met een enorme teringherrie en de telefoon plat op de wastafel. Ahahaha

1 like

Wij zijn ook nog gen z (of jij net niet? Ik wel) en ik vind snapchat echt vreselijk

Zo’n soort mail? Heb al 3 van deze phishing mails ontvangen afgelopen 1,5 week, waarbij het mailadres telkens “klopte” maar die persoon was er zelf dus ook in getrapt.

2 likes

Hou op ik zit nu met iemand in een afronding van het aannemen van een baan. Als ik bel komt het niet uit, dan appt hij en dan reageer ik daar op en dan duurt het weer 3 dagen voor hij reageert.
Hou op met me.

1 like

Je kan nog terug!!

1 like

Haha nou ik wil hem morgen bellen om knopen door te hakken en afspraken te maken anders overweeg ik serieus om het te stoppen.

3 likes

So far so good! Maar eet ook af en toe vis dus denk dat m’n lichaam het op zich wel aan moet kunnen

Ben van '96 dus de ene bron zegt gen Z, de andere zegt van niet. Maar als ik kijk naar mijn collega’s uit 2000 die gen z zijn, ben ik dat toch wel minder haha.

Op de middelbare hadden wij wel allemaal snapchat, maar nu zou ik niet weten wat ik ermee moet

2 likes

Ik belde een keer een sollicitant op het afgesproken tijdstip over de uitkomst van de eerste ronde, vroeg of het uitkwam en toen zei hij “Nee, ik sta even in de sportschool” :joy:

6 likes

Ik zou verbaasd willen zijn, maar heb ook al zoveel gekke dingen gehad met sollicitanten, dat dit me dan echt niet meer verbaasd, haha.

2 likes

Haha op mijn werk is ook een nieuwe Gen Z stagiaire en ze loopt standaard met oortjes in. Ik heb me al 2x geprobeerd voor te stellen bij het koffieapparaat maar ze reageert gewoon niet (omdat ze dus oortjes in heeft). Ik sprak een collega uit haar team (ook gen Z) en die zei dat ze zich alleen nog maar heeft voorgesteld. Ze werkt inmiddels 3 weken hier, maar ik heb nog niemand gevonden die haar wel heeft gesproken. Dus bellen zal wel next level zijn bij haar hahah

8 likes

Ik voel me echt een oma bij deze berichten haha maar het klinkt zo onfatsoenlijk??
Wij hebben ook wel jonge collega’s, maar die zijn gewoon normaal en sociaal gelukkig.

26 likes

Dat is het ook

3 likes

Ik was vandaag bij een winkel waar ze spekkoek hadden liggen. Nu heb ik dat meegenomen en blijkt het spekkoek met chocolade. Het enige waar ik niet van hou is dus chocolade. Ik had me zo verheugd op de spekkoek maar nu kan ik ‘m wegdoen.

Weggeven toch? Misschien krijg je er via karma dan ooit eentje zonder chocola…

10 likes

Haha huh? Wat voor functie is dit waarbij je wel in een kantooromgeving werkt (neem ik aan de hand van je post aan) maar interactie met collega’s niet ook onderdeel is van het werk? Wordt ze hier niet op aangesproken of is het normaal dat iedereen zo op zichzelf is? Zo veel vragen

5 likes