Wat je even kwijt wil #71

Hier erger ik me ook zo aan! Je staat bij mij dan ook meteen 1-0 achter, als je je naam niet wilt zeggen, zeg dan in elk geval hoi of hallo, maar dat ge-ja vind ik zo onbeschoft.

Heb tijdje terug ook sollicitatie les gegeven aan een mbo 4 klas en dat ook verteld. Zeker als je weet dat je gesolliciteerd hebt, neem dan dat netjes op. (net als je oortjes uit en je jas uit op het moment dat je op gesprek mag komen)

4 likes

Je zou toch verwachten dat ouders hun kinderen ook deze fatsoensnormen bijbrengen in de opvoeding. Daar gaat ook echt iets mis in deze gevallen, vind ik.

27 likes

die staat in die 2 uur lekker in de gym en post op z’n snap dat dit echt een zieke lifehack is

1 like

“ik wist niet dat jij daar last van had”

Hahaha tering onbeschoft maar ik vind dit wel echt een goede comeback als iemand je ergens op aanspreekt

57 likes

Ik lees hier veel dat het over collega’s gaat, dan is dat ook de rol van de werkgever om als bedrijf dit niet te accepteren. Bepaalde gedragsnormen horen er gewoon bij en als je die niet ‘kent’ leer je ze maar. Je hoeft het bij ons echt niet in je hoofd te halen om aan de lunchtafel te gaan zitten met je oortjes in? gaat het ff.
als je tijd voor jezelf nodig hebt kan dat natuurlijk gewoon maar dan ga je niet in een groep zitten toch.

wij begeleiden veel stagiaires en als ze het goed doen mogen ze blijven, maar we letten hier bij de sollicitaties ook echt wel op dat ze al een beetje sociale skills hebben. Bij ons leren ze ook echt wel telefoneren en communiceren en er zijn er gelukkig ook nog genoeg die dit leuk vinden en goed kunnen of op zijn minst willen leren.

2 likes

Het verbaast mij vaak hoe slecht kinderen worden opgevoed hoor

Van normen en waarden bijbrengen tot je eigen boontjes doppen in het huishouden bijvoorbeeld.

9 likes

En als ze een keer zelf bellen hebben ze ook geen idee hoe ze een gesprek moeten voeren.

Ik werd van de week gebeld:

Hallo met Foefje
Jaaa ik had een vraag over mijn bestelling
Ok, met wie spreek ik?
Stilte
Mag ik je naam? Dan weet ik met wie ik spreek en waar het over gaat
Mompelt naam
Zoeken ik heb het gevonden wat was je vraag?
Stilte
Stilte
Hallo?
Stilte
Eindelijk komt de vraag

Je belt mij zeg maar dus als je iets wilt weten moet je ook praten :sweat_smile::joy:

16 likes

hahaha nou hij heeft als doel 365 films te kijken dit jaar, dus ik denk dat hij zn bucketlist aan het afstrepen is

5 likes

Hahaha ja ik was wel meteen uitgeluld hahahah :joy:

Bedoel je dit in het algemeen of specifiek tegen mij nav mijn post waar je op reageert? In het laatste geval: ik deed (werk nu niet meer met jeugd) dit ook zeker altijd en begin er nu met mijn oudste kind van 2 jaar ook al mee dat het normaal en belangrijk is om hoi, doei en dankjewel te zeggen tegen andere mensen. Dus ja ik droeg/draag dit ook zeker uit waar het kan.

2 likes

Sorry dubbelpost maar hoezo is dit een goeie comeback? Het is wat je zegt indd tering onbeschoft, defensief en ook onnodig escalerend, even uitgaande dat het gezegd wordt in de situatie zoals @Lentex die schetst. Plus het slaat direct alle communicatie dood want wat moet je er anders op reageren dan ‘ok dan weet je het nu’. Ik begrijp je reactie echt niet.

2 likes

Nee, bedoelde ik in het algemeen!

Ughhh kom er net achter dat ik de verjaardag van een vriendin een maand geleden!! totaal ben vergeten. Niet gefeliciteerd, geen cadeautje niks. Het is gewoon even helemaal langs me heen gegaan terwijl ik haar wel gewoon heb gesproken rond die tijd/afgelopen tijd. Kreeg net opeens een soort error en toen realiseerde ik het me opeens. Ga sorry zeggen en nog iets leuks voor haar kopen maar zo geen zin in haha, ik schaam me echt

6 likes

Dit had ik vorige maand ook
Op de een of andere manier vond ik dit ook zoooooooo een kut gevoel. Ze reageerde er helemaal goed en oké op (deed precies wat jij nu ook van plan bent), dus komt goed! Maar herken echt dat kutgevoel :thumbsdown:

1 like

hahahahaha
lijkt me echt heerlijk om in zo’n gesprek zelf ook gewoon stil te blijven als ze niet antwoorden op een vraag.
of een random naam te noemen met een random bestelling als ze hun naam niet zeggen

3 likes

het is alles wat je zegt en ook objectief hilarisch!

let it go

13 likes

Ik bleef ook op een gegeven moment stil :joy: Ik dacht wat is dit. Maar toen ik het email adres met geboortejaar er in zag dacht ik aah Gen Z, vandaar dit awkward gesprek.

1 like

Dit is ook wel echt een irritante vraag hoor, zo’n eerlijk antwoord vind ik eerder een pluspunt :joy:

16 likes

Ik kom net op LinkedIn een post tegen over het schrijven een een kaartje met behulp van ChatGPT en dat je dat niet moet doen maar juist vanuit het hart moet schrijven. Helemaal prima boodschap, maar bij die tekst staat vervolgens een selfie van deze persoon die 0 toegevoegde waarde heeft.

Staat er een reactie bij:
Waarom deze foto? Hij voegt niks toe. (even samengevat)

Moest daar zo om lachen, omdat nutteloze selfies op LinkedIn echt een grote ergernis zijn op dat platform.

13 likes

Ik vind dit ook echt super grappig en witty en kan mij heel veel situaties voorstellen waarin het een prima comeback is als een collega zich bemoeit met iets waar die in feite niets mee te maken heeft :joy:

12 likes