Wat je even kwijt wil #71

Ok ik vind dit echt absurd. Wist je dat een ‘orthomoleculair therapeut’ niets is? Geen erkende opleiding of wat, of nja, erkend door hun eien beroepsvereniging :clown_face: het is een cursus die iedereen die dat wilt kan doen.

Het is één grote kwakzalverij en echt schandalig dat je werkgever met zoiets samenwerkt.

Edit: die kennismaking kan ik al voorspellen, 100% zeker dat ze vinden dat je allerlei vitaminen en weet ik veel wat tekort komt (wat normale labtesten niet vinden maar die van hun wel!) en daar veel supplementen voor moet slikken (die zij verkopen). Ik ben er van overtuigd dat er nog nooit iemand bij een orthomoleculair therapeut is geweest en diegene zei: oh nee hoor, alles is in orde, ga zo door!

35 likes

Ja, wist ik! En ik vind het inderdaad ook schandalig dat mijn werk hiermee samenwerkt. Zoiets had ik in m’n originele post ook geschreven, maar had het later toch veranderd. En ik verwacht inderdaad ook dat die kennismaking zo gaat haha. Een oud-collega/vriendin was ook eens naar zo iemand geweest en die kreeg te horen dat ze een virus had op haar ogen??? En daar moest ze dan bepaalde supplementen voor gaan slikken en een dieet volgen zonder suiker en nog wat dingen. En toen dacht ik echt “okeeee”. Heb met haar wel eens een discussie erover gehad omdat ik het niet geloofde, maar ze wilde toch echt die dure supplementen gebruiken.

Ik vind het wel jammer dat ik niet gekoppeld ben aan diëtist, want dat is iets wat me denk ik wél echt zou kunnen helpen. Ga nu zelf maar opzoek naar een goeie.

3 likes

Ik zou echt boos zijn als ik via een min of meer verplichte route ineens met alternatieve therapeuten in contact wordt gesteld die waarschijnlijk geld verdienen als doel hebben ipv jouw gezondheid verbeteren.

En het klopt: vitamine D van Kruidvat eigen merk is hartstikke prima.

38 likes

Ja zo voel ik me ook! Ik voel me een beetje genaaid ofzo? Maar ook alsof ik ergens ben ingetuind en dat ik misschien alerter had kunnen zijn? Al is het inderdaad min of meer een verplichte route, dus ik hoef het mezelf ook niet zo kwalijk te nemen. Nou ja, ik vind het in ieder geval heel stom dat het zo gaat.

4 likes

Wat? Vind dit ook wel een beetje sus

2 likes

Nee niet écht verplicht haha. Maar meer dat het vanuit werk wordt aangeboden en alle collega’s enthousiast zijn en toen ik als enige mijn vraagtekens zette bij de privacy en dergelijle van het onderzoek werd ik een beetje vreemd aangekeken. Het is meer groepsdruk denk ik? En dat het vanuit verzuim en inzetbaarheid wel een beetje ‘gepusht’ werd door folders en mailtjes. Maar je mag altijd nee zeggen. Het leek me wel interessant voor mezelf, na het gesprek wat laatst in het ergernissen over je werk ontstond nadat ik hierover had gepost en ik er nog even over na had gedacht, maar nu dit erachter weg komt vind ik het toch een beetje stom.

2 likes

Toen je hier postte over dat je werkgever dat aanbood had je dat gevoel toch ook wel? Dat het vooral voor je werkgever is en bullshit voor de werknemer. Waren het ook niet jonge gasten met nul wetenschappelijke onderbouwing die het kwamen toelichten? Ik vraag me af waarom je het toch hebt aangenomen. Als je je niet goed voelt of denk dat je dieet anders moest, dan kan je dat toch ook buiten je werkgever via de normale (para)medici doen.

5 likes

Klopt inderdaad! Omdat ik toch nieuwsgierig was denk ik? Wat ik hierboven ook schreef.

Edit: bij waren het geen jonge gasten die uitleg gaven. Dat was bij een andere forummer.

Nja ik vind de kneuzen in dit verhaal met name de werkgevers die niet checken wat zo’n ‘maak je werknemers vitaler (en zorg voor minder uitval = meer geld)’-bedrijf inhoudelijk biedt. Want zij betalen dus veel geld voor kwakzalverij waar hun werknemers dus ook niet beter van gaan worden. Lose-lose voor iedereen behalve de orthomoleculair therapeut :money_with_wings:

19 likes

in het slechtste geval ook nog eens erger door zonder bloedonderzoek mogelijk supplementen voor te schrijven waarvan een overschot voor lichamelijke klachten kan zorgen :clown_face:

mijn moeder gaat naar een vrouw die dingen ‘voelt’ en haar duizenden supplementen voorschrijft en ik heb haar echt moeten pushen om een keer bloed te laten prikken en toen bleek er van alles aan de hand te zijn. ik weet niet of het door de supplementen is gekomen maar die vrouw heeft aan de hand van mijn moeders klachten ook nooit gezegd ‘laat anders eens bloed prikken’ nee nee ze voelde alles wel.

12 likes

oh dat lijkt me echt heftig zeg. is er nog contact met diegene?

Ik lees voor het eerst over salvia ervaringen en het is zo ongemakkelijk.
Lachen en huiveren tegelijk.

1 like

Wij hebben al best een aantal jaar een hecht team binnen ons bedrijf en nu gaat 1 van mijn collega’s weg. Je weet dat het een keer komt maar ik vind het wel echt heel jammer. Ook omdat het al een hele tijd echt aanpoten is en ‘vechten’ tegen bepaalde beslissingen van bovenaf en ik ben toch een beetje bang dat dit vertrek meer in gang gaat zetten. Het voelt als een soort van rouw om een bepaalde periode of zo, dat er nu dingen gaan veranderen. Dat je toch wil vasthouden aan het bekende, terwijl ik zelf ook best een stap in een andere richting zou willen maken. Nou ja blabla maar het doet me toch wat.

17 likes

ughh ik heb een campagne op instagram lopen met een merk en de hele tijd loopt instagram vast, en de website om de campagne te uploaden loopt vast, en nu staat er een verkeerde link en het werkt maar niet. Echt heel frustrerend allemaal

Ugh maar heel logisch dat je je zo voelt, hopelijk is er tijd en ruimte binnen het bedrijf om hierbij stil te staan. Je bent vast niet de enige die dit nu zo ervaart

5 likes

Ik werd vanmiddag aangesproken op straat door een verkoper en de beste man heeft echt mijn dag gemaakt. Hij wilde zijn verhaal afsteken maar twijfelde of ik niet jonger was dan dertig. Toen ik zei dat ik de dertig al een aantal jaar achter mij had gelaten geloofde hij mij niet. Verkooptrucje of niet ik werd er helemaal vrolijk van.

4 likes

Hoe ik mij voel nadat ik de gft-container heb buitengezet

30 likes

Ja icm jouw username snap ik dat wel! :joy:🩷

8 likes

Ik kan een smeg koelkast krijgen en ik vind het zoooo mooi maar het schijnt 1 niet praktisch te zijn en 2 moet dan mn halve keuken veranderd worden (heb nu twee tafelmodellen naast elkaar met een blad erop).
Dus is het een slecht idee? Waarschijnlijk wel
Ga ik het alsnog doen? Ook waarschijnlijk wel

7 likes

Doeeeen

2 likes