Hahah feel you! Bij ieder nieuw babykaartje voel ik de woede opborrelen.
Ik haat niet eens kinderen, maar vind het wel stom dat kinderen krijgen de norm is en dat ik tegenwoordig in de minderheid ben en het allemaal maar moet aanhoren.
Geen kinderhater, maar wel hater betreft verhalen over kolven, poepluiers, kraamvisites van vage bekenden (want waarom wordt ik daarvoor wel uitgenodigd maar bijv. niet voor de verjaardagen van ouders). In mijn ogen zijn andermans kinderen ook weer niet specialer dan de volwassenen.
Ook weer zoiets, dan vraag je een vriendin hoe het gaat. En je krijgt altijd niet eens antwoord hoe het met haar gaat, maar dat het met Pietje vooral heel goed gaat. Of je wil even bijkletsen met vriendin B, maar haar vriend is ziek dus je krijgt het kind erbij (gezellig wel hoor). Maar serieuze gesprekken worden steeds afgekapt door het kind, of de moeder is alweer afgeleid en showt trots wat haar kind nu weer kan. Terwijl je net over iets belangrijks voor jou aan t vertellen was.
Snap ook wel weer dat kinderen krijgen je leven opslokt, dus snap wel waar het vandaan komt. Maar mijn tolerantie wordt steeds lager, en voel me steeds vaker eenzaam. Soms zou ik me ook willen gedragen als een ouder en in een soort egoistische bubbel zitten en andermans gesprek afkappen en steeds over hetzelfde onderwerp beginnen. Maar teringsaai.
Had gehoopt dat het beter zou worden naarmate de kinderen groter worden, maar inmiddels begint iedereen alweer aan de 2e leg, dus begint het weer van voor af aan. Kraamvisites kan ik niet eens meer opbrengen, omdat het steeds in golven komt (ineens allemaal tegelijk).
Hoop alsnog dat het beter wordt, maar zoektocht naar nieuwe vrienden zonder kinderen is al wel gestart, want ik vind het fijn om ook andere dingen te doen.