Samen met Lula in de rattentaxi.
Ik ga weer eens mee doen aan postcrossing, morgen lekker kaartjes snuffelen en schrijven naar onbekenden in buitenland. Ik heb nog een shitload aan ongebruikte stickers en daar mee de kaartje opleuken, nu al zin in!
Ja dit! Het is mega complex om echt te snappen, maar ergens ook heel simpel qua acties wat je dan als leek/consument kan doen. Er hangt ook echt zoān stigma omheen alsof dit alleen voor rijke mensen is wat echt complete onzin blijkt.
Ik heb in dit kader echt veel gehad aan de podcast Over geld praat je niet met Aaf Brandt Corstius.
Oh die ken ik niet, goede naam ook! Wil je wat dingen delen die je hebt geleerd?
Oeh, om echt inhoudelijk en concreet dingen op te schrijven vind ik lastig. Maar in het algemeen: hoe je kunt starten met beleggen, welke platformen er zijn, wat een ETF is, wat de voordelen zijn van periodiek inleggen, dat er ook gewoon mogelijkheden zijn met kleinere bedragen. Echt heel erg basisinformatie dus. Verder hebben ze het ook veel over hun houding en ideeƫn over geld en hun financiƫle opvoeding, dat is leuk en herkenbaar.
Ik vind de vorm van de podcast heel fijn: Aaf is leek op het gebied van beleggen en gaat daarmee starten en stelt alle vragen die daarmee te maken hebben. En Vincent Kouters weet er veel over en vindt het leuk om het allemaal rustig uit te leggen. Ze hebben ook een boek geschreven met dezelfde inhoud, maar ik vond de podcastvorm echt wel van meerwaarde.
Voor de mensen met een gemeenschappelijke agenda: wat gebruiken jullie?? Mijn vriend is gehecht aan zijn Google agenda en ik aan mijn Apple agenda, en we willen eigenlijk gewoon dat je het kan koppelen (en automatisch synct). Maar dat je de ander zijn agenda kan aanvinken om te zien wat er staat, maar dus niet dat het altijd zichtbaar is door mijn eigen agenda heen. Dit lukt ons niet met deze twee agendaās, we hebben ook TimeTree geprobeerd maar die synchroniseerde vaak zijn agenda niet goed/automatisch. Helppp
Ik heb exact dezelfde strijd gevoerd en helaas verloren. Onze gemeenschappelijke agenda is nu Google. Ik vind het wel prima zo
Google
Dat moet toch gewoon kunnen lijkt mij ik gebruik iCal op mān laptop en heb daarin mn Google agenda en vaak ook outlook agenda gesynchroniseerd, en dat kan ik dan inderdaad aan en uitvinken (en binnen die agendaās ook aparte agendaās).
Leuk, dankje!
Kurumaki kalender. Ook heel fijn omdat je al tekst ziet staan op de dag (maandoverzicht) en elk gezinslid heeft zijn eigen kleur.
Volgens mij is chips weer lekkerder geworden
Oke snackspert
Lays?
AH huismerk is veeeeel lekkerder. Einde discussie
Croky for the winnnn
Zeker, alleen als het om bolognese gaat
Eerlijk gezegd heb ik volgens mij nog nooit Croky naturel op, dat gaan we spoedig maar eens proberen š«”
Nou vind paprika ook wel een topper eigenlijk haha
Lays was altijd het best vond ik, maar sinds die nieuwe receptuur niet meer. Dus als dat weer beter is dan ben ik blij