Ik snap dit dus ook echt niet en vind het echt zoo gierig. Het werkt ook veel minder fijn met wc papier want dat plakt er helemaal op vast.
Maar wat doe je dan allemaal met keukenrol? Wij hebben er 1 ofzo in huis, en die gaat al lang mee want gebruik het maar af en toe?
Heb een brief van de NVWA ontvangen dat de Aziatische tijgermug in mijn buurt is gevonden en moet nu al het stilstaand water in de tuin verwijderen. Moet dus mijn beide regentonnen (ben in de zomer best zuinig op dat water) volledig laten leeglopen en van binnen schoonmaken ![]()
Wat balen zeg :(. Knap wel trouwens dat je er uberhaupt nog water in hebt zitten. Hier zijn ze al heel lang weer leeg.
En als je een vijver zou hebben?
Balen! Maar wel goed dat dit in de gaten gehouden wordt een geprobeerd wordt om er iets aan te doen.
Ik vraag me wel af hoe lang nog echt te voorkomen is dat de tijgermug zich hier vestigt en of een dergelijke aanpak effectief is. Zal wel zo zijn, anders zouden ze het niet doen.
De NVWA heeft een middel waarmee ze water kunnen behandelen dat muggenlarven doodt, en dat verder ongevaarlijk is voor andere dieren en mensen. Maar dat is alleen bedoeld voor stilstaand water dat niet verwijderd kan worden.
Maar heb een rondje door de tuin gedaan, alles waar water in zou kunnen blijven staan ondersteboven gezet en de regentonnen geleegd, schoongemaakt en ondersteboven gezet. Denk dat mijn werk er op zit ![]()
@Eline_A toevallig heeft nu.nl er onlangs een artikel over geschreven!
Het is wachten tot tijgermug zich ook hier vestigt: âBinnen 3 tot 5 jaarâ https://www.nu.nl/dieren/6363980/het-is-wachten-tot-tijgermug-zich-ook-hier-vestigt-binnen-3-tot-5-jaar.html
Dank voor het artikel.
Ik was een paar jaar geleden op vakantie in een gebied in Italië waar ze zaten. He-le-maal gek werden we ervan, vooral dat ze overdag actief waren.
Ik gebruik dat ook niet. Maar ook geen wc-rol in de keuken hoor.
Nee ik heb gewoon vaatdoeken. Tenzij je heel vaak iets morst ofzo snap ik niet waar al die keukenrollen aan op gaan
Keukenrol niet zozeer voor schoonmaakdingen, eerder eetgerelateerd: aubergine droogdeppen, vis droogdeppen voor je het bakt, iets dat met vet gebakken is even uit laten lekken. En vet uit een pan halen om weg te gooien, zodat dat niet in de afvoer gaat.
Ja precies dit idd!
En ik maak er ook tussendoor mee schoon, er zijn niet genoeg vaatdoeken op de wereld nl als je smetvrees hebt haha.
Soms ook onder mân snijplank etc. Echt mân schatje die rol.
Oh ja ik kook niet graag haha, ben meer van de voorgesneden groente enzo
Hiet thuid wordt het vooral gebruikt om katten kots op te ruimen.
Ik heb net vijf euro veertig voor een cappuccino to go to betaald
Er hing geen prijzenlijst en toen het bedrag op het schermpje verscheen heb ik mid-beroerte betaald en ik loop nu buiten in shock
Was ie wel te zuipen of dat ook nog eens niet?
Ik heb gisteren 6,50 betaald voor een stuk cheesecake. Bij het inpakken vroeg hij: Eentje maar?
En ik begon bijna te proesten want hoezo zou ik 13 euro willen betalen voor 2 stukken cheesecake
Jawel maar bestaat er koffie die dat geld waard is? Wat gĂȘnant ook dat je achter die toonbank staat en dat met droge ogen aan mensen vraagt
Was het kopi luwak aka kattenpoepkoffie?