Ik heb ook een tijd ferrofumaraat moeten slikken, maar deed dit om de dag idd vanwege obstipatie. Ik vond het ook maar ingewikkeld qua nuchtere maag, geen yoghurt en koffie etc, dus zette ik m’n wekker om 04:30 uur om het te slikken, niet ideaal maar werkte voor mij ![]()
Dit is best handig haha, doe nu ook om de dag ongeveer, maar moet nu helaas elke dag slikken. GA die wekker proberen, kijken of het mijn slaap niet te veel onderbreekt
Die, of Nano ijzer!
Ik lig in mijn opblaasbad ineens liedjes van Madonna te zingen, wat een leven ![]()
Music makes the people come together yeahhhhh
Music, dun dun bourgeoisie and the dun dun

Ik dacht dat het beleid was om het 2 of 3 in de week te slikken ivm opname? Opname is dan beter itt elke dag slikken. Die instructies krijg ik in ieder geval.
En innemen met vitc, op een lege maag en inderdaad geen cafeïne of lactose 2 uur erna innemen. Ik wacht dus wel altijd met ontbijt en koffie na het innemen, want ik heb echt geen zin om hiervoor eerder mijn wekker te zetten. In de avond lijkt mij ook lastig want opname is beter op een lege maag en voordat al je voedsel uit je maag is duurt geloof ik best lang. Ik red dat in ieder geval niet met eten (rond 1930/2030 vaak) en bedtijd én mogelijk nog een restje lactose in mijn maag van het eten.
Ja ik dacht dat ook, dat dagelijks eigenlijk niet effectief is! Veel ijzer bijslikkers hier trouwens zeg. Ik slik zelf een halfuur voor het avondeten, meestal is dat wel zo’n 4-5 uur na m’n lunch en ik eet eigenlijk nauwelijks lactose bij het avondeten. Hoop dat dat voldoende blijkt, anders moet ik toch wat eerder opstaan en wachten met ontbijten wellicht (ook een yoghurt + koffie liefhebber hier).
Ik slik het ook 's nachts, kon geen andere oplossing verzinnen want ik heb overdag nooit 4 uur niks gegeten en vond het ook gedoe dat je dan erna bepaalde dingen niet mag. Misschien een oplossing voor mensen die ook bijna altijd wel iedere nacht even wakker worden. Gewoon op je nachtkastje met een glas water erbij, dan hoef je er niet eens een lamp oid voor aan te doen. Werkt voor mij echt prima! Maar snap wel dat je er geen wekker voor gaat zetten haha
Wisselen de opvattingen tussen artsen over. Richtlijn is niet meer dagelijks, sommige dokters doen dat nog wel omdat ze geloven dat het bij 2-3 x per week vaak net niet effectief genoeg is.
Wonen in de US is zo fijn (tenminste de plek waar wij wonen). Elke lunchpauze kan ik lekker naar buiten om van de zon te genieten en het weer is gewoon zo heerlijk en goed voor mijn gemoedsrust. Net weer heerlijk gewandeld buiten. Enige nadeel is wel de rest (zorgsysteem, de hele situatie met Trump, de sociale voorzieningen etc).
Wel fijn dat jij de nadelen gewoon even buiten beschouwing kunt laten!!! Hihi ![]()
Hahaha deze post lijkt wel satire
Klein nadeeltje, oeps trump en ja fucktup zorgsysteem enzo maar maakt niet uit de zon schijnt in de pauzes ![]()
![]()
ik gil
Volgens mij klaagde je een paar dagen geleden nog over je woonsituatie daarzo maar ja wij hebben hier inderdaad nooooit lunch in de zon ![]()
Nee en wandelen kunnen we hier zeker ook niet ![]()
Haha en daar voor elke scheet de auto pakken omdat alles zo tering ver weg is
Wij hebben geen zon jongens, only in Murica!!!
Hahahaha sorry #staypositive guys sorry ik lach hardop maar ik ga gewoon even heel lekker op het weer hier gewoon al heel het jaar, let me be please ik zeg niet dat ik het eens ben met wat er allemaal gebeurt
Moest jaren geleden die ferrofumaat (dit schrijf ik verkeerd) 3x per dag slikken. Was echt onmogelijk want ik eet graag. En dan moet je elke keer bedenken oh nee eerst ijzer dan over een half uur eten. En de constipatie!! Pffffft. Vreselijk. mijn ijzer is nog steeds laag maar kreeg laatst na smeken een strip mee met 10 pilletjes. Joe bedankt ![]()
![]()
Edit: wow dit voelt als een anekdote uit oma’s tijd
Klopt, maar betekent niet dat je niet kunt genieten van de dingen waar je wel vrolijk van wordt!
het is toch niet voor niets een ‘wat je even kwijt wilt’, ik zeg ook niet dat je niet in NL kunt wandelen, alleen dat ik gewoon even geniet van hier zijn ![]()
hahahahha ja oke true ice vermoordt mensen en t land wordt gerund door een racistische verkrachter die aan de lopende band naar pedoeiland ging mja wel lekker weer ![]()
![]()