Ik ben druk aan het trainen voor een sporttest begin mei, die ik moet halen om bij de brandweer te mogen. Een van de onderdelen is zwemmen en ik vind zwemmen stom. Dus had het een beetje uitgesteld. Maar wil de test echt heel graag halen, dus heb me vanavond voor het eerst in m’n nieuwe badpak naar het zwembad gesleept. En ben echt positief verrast. Heb zonder veel moeite 40 min kunnen zwemmen (had prima nog even door gekund maar was het zat) en kwam tot 15 meter onderwater zwemmen (moet naar 20). Best prima startpunt denk ik zo.
Ik ga over 1,5 week 5 nachten in m’n eentje naar Barcelona en ik heb er zo veel zin innnn. Eerder alleen solo vakanties gedaan naar fucking all inclusive hotels omdat ik het eigenlijk doodeng vond om in m’n eentje te gaan dus dit is even anders. Privé kamer in een hostel geboekt zodat ik makkelijk mensen kan ontmoeten, lijkt me perfecte combinatie zo. Dus forum nachos (even nog uitzoeken welke dat ook alweer waren haaha) here I come!
@FredPaillet weet dit!!
Ik ben benieuwd hoe je een hostel ervaart! Zelf vind ik dat nog een beetje eng? Voel me daar te ‘oud’ voor haha (begin 30) maar dat slaat waarschijnlijk helemaal nergens op.
Hoezo vind je dat eng? Is nergens voor nodig, gewoon doen als je dat wil! Ongevraagde reactie, maar je bent nooit te oud voor hostels. Ik boek als inmiddels dertiger nog steeds af en toe gedeelde kamers in hostels (wel vaak kleinere kamers en alleen voor vrouwen) en kom er zolang ik mij kan herinneren altijd al ‘oude’ mensen tegen. Ik heb persoonlijk nog nooit iets engs meegemaakt in hostels.
Toen ik voor het laatst in een hostel zet, ook 30, waren er echt best veel mensen rond die leeftijd! Ook die meegingen met een pub tour vanuit het hostel.
Ik wil het alleen zelf niet meer nu, de kans om op mijn vakantie schreeuwende feestende vakantiegangers tegen te komen houd ik graag zo klein mogelijk. ![]()
Ik vind nu soort kleine hostels/guest houses wel chill. Dat er gewoon kamers zijn, maar er is wel een gemeenschappelijke keuken of tuin. Daarop komen vooral dertigplussers/rustige mensen af en als je wilt kun je wel iets van sociaal contact hebben.
Niet eng als in dat ik bang ben dat er iets vreselijks gaat gebeuren haha.
Meer in de zin van dat ik bang ben dat het ongemakkelijk is en het niet lukt om sociaal te doen of contact te hebben. Dat is meer mijn eigen sociale angst die af en toe nog opspeelt!
Dat van die guest houses is wel een goede @ellegirltalk
O zo haha. In mijn ervaring is een kamer delen tegenwoordig de makkelijkste manier om contact te leggen (ongevraagde tip), omdat mensen in gezamenlijke ruimtes vaak op telefoons of andere elektronica zitten. Maar no worries, niet iedereen is een supersociaal beest zonder ongemak, dus je past er prima bij.
Ja en het helpt ook als je bij jezelf de druk weg neemt om sociaal te moeten doen of mensen te moeten leren kennen! Soms is het hostel daar gewoon niet naar, maar dan kan je alsnog een prima verblijf hebben. Ligt echt helemaal aan het hostel, maar een praatje maken met de mensen in je kamer is vaak wel de snelste weg!
Als 33 jarige vind ik hostels nog steeds heel prima terwijl ik ook graag alleen ben en niet altijd zin heb om sociaal te doen.
O ja het was fred! ik ga haar even vragen hahaha
Ik ben inmiddels 37 dus ik hoef ook niet in een party hostel te zitten en een slaapzaal lijkt me ook niet fijn, dus dit is de perfecte combinatie denk ik. Heb echt een super mooi hostel gevonden dus ook niet zo’n krakkemikkig iets van 5 euro per nacht. Denk dat je vooral de echte jongeren/feest hostels moet skippen maar dat er in andere hostels heel veel leeftijden komen
El pachuco. Er is zoveel over gepost afgelopen jaren ![]()
Ik ben vanochtend opgestaan met enorme buikkrampen en diarreeachtige gevoelens (maar er komt amper wat). Ben op mijn werk en om de zoveel tijd ga ik kapot. Werd net gewoon helemaal trillerig en draaierig op het toilet
Ken je dat, dat je gewoon alle kleur en warmte uit je weg voelt trekken, ughh. Hoop dat het zo bijtrekt.
Ga gewoon naar huis. Voor jezelf en je collega’s fijner.
Ik heb vandaag vrijwel niet met collega’s te maken, behalve via mail. Ik wil nog één belangrijk overleg doen en dan gaan.
Mijn opgehoogde antidepressiva slaat aan en mannnn het leven is weer leuk ![]()
![]()
Ik heb afgelopen weekend nog een vriendin gemaakt van 49 in een hostel
succes en enjoy!’
Ik heb een nieuw favoriet drankje. Iced matcha met alpro barista kokos en monin witte chocolade siroop. Smaakt naar een matcha rafaello ![]()
Met cold foam nog lekkerder denk ik maar daar ben ik te lui voor.
Bloed doneren is gewoon altijd prijs. Je komt binnen en de “wat fijn dat je er bent” sfeer overspoeld je direct, je krijgt onbeperkt roze koeken en sap (of broodjes kaas en cup-a-soup) achteraf, je staat binnen een uur weer buiten én je bloed (en bloeddruk) wordt gratis gecheckt. En dan ben je ook nog een soort held omdat jouw bloed weer mensen kan redden. Echt ik zou het aan iedereen aanraden.
Sinds een paar weken zit er elke ochtend en late middag een merel te zingen in de boom voor mijn huis, zo gezellig. ![]()
Ik ga dit vanavond meteen maken als ik thuis ben ![]()
Deze post is een goede reminder dat ik het bloeddoneren weer moet oppakken! Ze zijn ook blij met mijn O neg bloed.
Jammer dat er geen locatie dichtbij zit, dan zou de drempel nog wat verder verlagen.