Ja in Brabant dus mijn error is groot. Hij was ook super dood. Begin bijna te denken dat ie nep was maar heb hem al weggegooid ![]()
HUH MAAK IS FOTO
1 van de katten mee naar binnen genomen?
Ja kan al niet meer maar rondje Google vertelt mij dat het een kleine watersalamander was!
@Alpacamybags ja dacht ik ook eerst maar die komen eigenlijk nagenoeg niet buiten (behalve 1 kat heeft twee dagen geleden even in de tuin gescharreld maar heb haar niks mee naar binnen zien nemen).
Hij lag bij de schoenen dus denk bijna dat je onder een schoen zat ofzo maar huh??
Ik heb ook een keer een alpenwatersalamander in een bakje water in de tuin gevonden, we waren superverbaasd
Is wel vaker, dan komen ze van een vochtige plek (bv kruipruimte) soms uit de slaap, wij hebben er af en toe ook wel eens een in huis (wel platteland). En als ze dan uitdrogen, dood gaan, drogen ze ook echt heel snel in.
Ik zag dus vandaag ook zo’n salamander voor mijn deur!! In Rotterdam
Woon je bij sloten/water in de buurt? Ik heb ook al meermaals dode salamanders in huis gevonden, altijd bij een buitendeur in de buurt. Ze zitten hier ook veel in de omgeving en ze kruipen vaak in hoekjes en kiertjes om te slapen/overwinteren, dus ik denk dat ze dan tussen de kier van de deur kruipen en dan uitdrogen of verongelukken ofzo.
Ik kom ze ook regelmatig tegen in de tuin, tussen een hoopje oude stenen of onder een pot of bult takken ofzo. Heel gezellig vind ik het.
Fijne vrouwendag allemaal!
🩷
We zijn wel echt geflasht met de weersverwachting dit weekend hè
Ik had helemaal de hoop vandaag een zonnetje te hebben
Moeder aarde are you with us of wat?? Jammerrrrrr
Maaar eeecht. Mijn ouders komen langs voor mijn verjaardag en dacht, lekker in de tuin zitten! Maar het is koud en mistig ugh. Hopelijk wordt het vanmiddag nog iets beter, maar het was gisteren ook al zo koud ![]()
Oh hier volop zon hoor.
Oh geniet er van!! hier zou het eigenlijk vanaf vrijdag geweldig weer zijn (18+ graden met zon), vrijdag was het wel oké maar minder warm en zonnig, gister uiteindelijk 12 graden en grijs maar de voorspelling voor vandaag was nog wel 18 graden en zon maar het is nu mistig en misschien wordt het vanmiddag nog 15 graden met een zonnetje ![]()
Het begint hier wel op te klaren nu dus ik heb nog hoop! Hier moet het 16 graden worden en wel echt zonnig.
Wat irritant (en ook meteen een afknapper) als mensen (ok mannen) in de gym de gewichten terug op hun plek ‘gooien’ of laten vallen met veel kabaal ipv dat rustig te doen. Sorry je bent niet stoer, je komt eerder over alsof je dat gewicht niet de baas kan.
Vandaag de Women’s March gelopen in Amsterdam met mijn moeder, zus en schoonzus
Er waren zo veel mensen! Blij dat we zijn gegaan, voelt echt krachtig.
Maar als je heel zwaar tilt is dat logisch toch? Toch?
ik houd t soms echt niet meer dus dan vallen ze een stukje van de grond af (dus ja dan zijn de gewichten de baas over mij)
Ik zat te zappen en kom net op vt wonen maar wtf is dit voor poephuis geworden ![]()
Pff bijna iets heel pijnlijks meegemaakt net! ![]()
Ik gaf de cactus op de salontafel wat water uit mijn glas, maar de helft ging ernaast, dus ik had de cactus even op de bank gezet (logisch) en ging de tafel droogmaken.
Binnen 3 seconden natuurlijk al weer vergeten dat ik die cactus op de bank had gezet, en ik plofte dus op de bank, met die cactus echt letterlijk 0,5 cm van mijn kont af
![]()