Wat je even kwijt wil #71

Hier was het bij het terugleggen van de gewichten in de houders. Hij deed het ook met verschillende (dus ook minder zware) gewichten dus het was echt eerder aandachttrekkerij. Het voorbeeld wat jij geeft zou me ook kunnen overkomen maar dan zie je dat wel aan iemand vind ik :smiley:

1 like

Vind ik ook hoor, en ook als je setjes doet ‘botsen’ ze even op de vloer. Ik voel me dan ook een beetje aso, maar er is niet echt een alternatief.

2 likes

Waarom kijkt dit huis zo verdrietig.

41 likes

Haha jaaa ik snap jou

13 likes

Oh man ik moet over een paar dagen zo’n 400km rijden en kijk vooral niet uit naar het vullen van m’n tank. :weary:

Bah er zit me iets echt niet lekker…
Wij hebben een uitrit uit onze straat op een weg die doorgaand is (30km/u) dus die hebben voorrang, maar het is daar super slecht zichtbaar met struiken die ervoor staan, dus de laatste 10 a 20 meter tot je auto zie je niet of er iets aan komt, verder weg kan je het wel zien.

Ik dacht dus vanochtend dat er niks aan kwam want ik sta altijd even stil en draaide daarna de straat op. Toen hoorde ik een man keihard op de rem gaan en beginnen roepen dus ik kijk in mijn spiegel en zie dat er een fietser waarschijnlijk dus net in die ruimte heeft gereden waar ik hem niet kon zien. Moet dus heel langzaam geweest zijn want ik wacht altijd even omdat ik WEET dat er daar iemand kan zijn.
Gelukkig heeft hij kunnen remmen maar hij was dus kei kwaad en normaal zou ik even uitstappen om te checken of alles in orde was maar omdat hij zo aan het roepen en vloeken was meteen (er kwamen flinke godsverwensingen uit) durfde ik dat niet met twee kleine kinderen bij me. Ik ben dus gewoon doorgereden na enkel in de spiegel te checken of die man nog aan het fietsen was (dus niets aan de hand want niet gevallen, alleen aan het roepen en tieren) maar nu ben ik bang dat dit alsnog als ‘doorrijden na een ongeval’ gezien kan worden en hij aangifte kan doen tegen mijn nummerplaat als hij die heeft onthouden? Of dat hij ineens voor mijn deur staat want hij was op de fiets dus hij woont vast heel vlak bij mij dus ik voel me ook niet helemaal veilig nu thuis.

Achteraf ben ik alsnog blij dat ik niet ben gestopt, maar ik weet niet of het nu fout is omdat het wel een bijna-aanrijding was? Of is het oké omdat er niets is geraakt en ik wel heb gecheckt of hij nog rechtop op zijn fiets zat? Ik schatte het geen veilige situatie in voor mij en mijn kinderen om te stoppen.

Dit soort dingen kruipen zo in mijn hoofd :frowning:

4 likes

Ik zou er misschien wel werk van maken bij de gemeente om iets aan de struiken dan wel om een kijkspiegel aan te vragen. Voor hetzelfde geld rijd je volgende keer wel iemand aan.

23 likes

Ja dat was ik inderdaad van plan. Eigenlijk wil ik zo’n spiegel aan de overkant van de straat zodat je beide kanten kunt zien of die struiken weg. Ze hebben nu wel wegversmallingen gemaakt zodat er niet meer te hard gereden kan worden waardoor het risico vermindert, maar dat is maar aan één van de twee kanten.

Je kunt nu bijvoorbeeld ook niet zien of iemand achter de huizen die je eerst passeert op het voetpad loopt dus dat is ook wachten op een ongeluk. Het is dus eigenlijk twee keer achter elkaar een groot risico en bijna een gok nemen of je door kunt rijden. Ik rijd daar dus altijd stapvoets, maar alsnog heb je het soms zitten dat er iemand om het hoekje komt gewandeld die je daar onmogelijk kon zien.

Je kan trouwens wel iets van de voetgangers zien als je in de weerspiegeling van de ramen van de huizen aan de overkant kijkt, dan zie je soms wat beweging en weet je dat er iets aan komt.

1 like

Ik heb via Fixi een melding gedaan en ben benieuwd of er iets mee gedaan gaat worden!

4 likes

Bij mij heeft de gemeente actie ondernomen toen er meer buren dezelfde melding hebben gemaakt. Misschien kun je dat nog proberen?

2 likes

Een vriendin (de buuf, 2 deuren verder) is as we speak haar relatie/verloving aan het verbreken en ik vind me dit een partijtje heftig… ze vroeg of ik stand-by kon staan, dus ben maar in de voortuin aan het ‘tuinieren’ :pensive:

16 likes

Waarom in de tuin, loopt ze mogelijk gevaar?

3 likes

Nee, ze was alleen bang dat hij heel erg boos zou worden. Maar alles is goed gegaan :pray:

5 likes

Mijn favoriete koekjes zijn eindelijk bij AH te koop! Ik haalde voorheen altijd een jaarvoorraad als ik in Frankrijk of België kwam maar dat hoeft dus niet meer. Hoeraaa!

22 likes

Huh? Ik zie alleen die met zout in de app

3 likes

Ik ook!

4 likes

Dit kan gebeuren hoor, die man is waarschijnlijk geschrokken en reageert daardoor erg explosief. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat hij nog bij je huis komt aanbellen.

Je hebt hem niet daadwerkelijk geraakt toch?

2 likes

Nee hij is 100% zeker niet geraakt en zat gewoon toen ik in mijn spiegel keek nog op zijn fiets. Hij moest gewoon heel hard remmen en was daar terecht niet blij mee.

Zie je! Komt goed! Het is ff heel zuur dat hij zo reageert en logisch dat jij daar onwijs van schrikt. Maar daarnaast wilde jij hem natuurlijk niet expres aanrijden.

5 likes

Misschien verschilt het per filiaal?

2 likes