Wat je even kwijt wil #71

Oh wat leuk, mag ik de link naar je shop misschien?

3 likes

Dat mag niet van de mods. Stuur me anders even een berichtje!

(En nu zal ik erover ophouden want wil niet gebanned worden haha)

10 likes

Ja of mensen kunnen jou gewoon direct een pb sturen ipv steeds te vragen of ze ook de link mogen :grin:

14 likes

Ik lig in bed met keelpijn, een dichte neus en energie van 0. Nu wil ik mij morgen ziekmelden maar ik vind dat ook weer zo slap.

Terwijl als ik nu denk aan morgen werken zou ik niet weten hoe ik de dag ga doorkomen.

Ik heb een aanbod liggen voor een nieuwe baan en ondanks dat het een goed aanbod is heb ik toch een tegen voorstel gedaan omdat ik vind dat ik niet met het eerste voorstel akkoord moet gaan want dat doen de meeste mannen ook niet, ben benieuwd of het lukt.

97 likes

:clap: echt mooi niet met het eerste voorstel akkoord gaan en jouw voorstel moet zo veel zijn dat je eigenlijk mega beschaamd ben om het te vragen en dan is het waarschijnlijk nog minder dan de gemiddelde middelmatige Henk zou vragen (en krijgen)

8 likes

dat is mijn streven, beter betaald krijgen dan een middelmatige jeroen of henk

15 likes

Omg door jou besef ik me dat ik geen idee heb van de pincode van mijn CC en ga bijna op vakantie dus heel snel de pincode opgevraagd!

3 likes

Ik ga volgende week ook weer op groepsreis, 3x gedaan en is altijd wel goed bevallen. Altijd wel mensen bij waar je minder mee hebt maar juist de diversiteit vond ik leuk.

Maar nu zit ik alvast in een groepsapp van de medereizigers + de reisleidster erin en dan vraagt een man van 48 aan die reisleidster ‘hoe zit het eigenlijk met stekkers? Passen onze stekkers gewoon in Italië in het stopcontact?’ Echt als alle mannen die meegaan zo afhankelijk/ingezet incompetent zijn wordt het nog wat :cry:

8 likes

Haha de beste man heeft geen google ook?

5 likes

Waarom zou je googlen als je ook iemand anders het werk kan laten doen? :upside_down_face:

4 likes

Whaha zoiets had ik ook een keer in een groepsreis. Mensen die aan de reisleider gingen vragen (terwijl zij al 2+ weken in het land waren toen): hoeveel moet ik voor vandaag pinnen meneer?

Het was een groepsreis in een land dat bekend staat om vrouwonvriendelijk zijn. Alle vrouwen in de groep (behalve de rijkelui dochters) waren leuk, alle mannen een beetje wat jij beschrijft want die waren mee omdat ze zelf te lui waren om na te denken in het leven.

2 likes

Haha je hebt helemaal gelijk, wat praktisch van me dat moet natuurlijk niet :sweat_smile:

4 likes

Ik heb vandaag echt een ***dag gehad op mijn werk. Het is iets wat al maanden speelt maar nu een toppunt heeft bereikt. Ik hou mij met een specifiek onderwerp bezig binnen onze afdeling, een onderwerp waar ik bewust voor heb gekozen. Nu is onze afdeling helemaal opnieuw ingedeeld en het komt er eigenlijk op neer dat ik als enige bijna 90% van mijn onderwerp kwijt ben. Niet omdat ik niet goed ben in mijn onderwerp maar omdat ik collega’s heb die bepaalde taken niet leuk vinden/geen tijd voor willen vrij maken (en ik daar wel goed in ben) en het is dus wel handig is wanneer ik dit voor alle onderwerpen ga doen. Maw alles waar ik energie van krijg doet er niet toe.

Nu dus maar snel opzoek naar een nieuwe baan want ik heb zo geen zin om elke dag met buikpijn naar mijn werk te gaan.

14 likes

Als je morgen de dag niet door kan komen op werk lijkt het me vrij verstandig om je ziek te melden.

1 like

Er is deze week al zoveel gebeurd voor en op woensdag dat het voelt alsof ik al een hele week heb gedraaid! :joy:
Maar ik laat me niet uit het veld slaan.

3 likes

Ik heb heb 2 katten te logeren en die beesten zijn grappig. Echt veel grappiger dan mijn oude kat die alleen was en afentoe een energie uitbarsting had.

4 likes

Ik heb altijd gewoon een gezonde dosis gevoel van onveiligheid gehad in de zin dat ik wel rekening hield met niet in m’n eentje door een donker park fietsen in de nacht enzo, maar ik voelde mij over het algemeen niet wantrouwend tegenover mannen/bang als ik ‘s nachts op straat in amsterdam liep/fietste, maar sinds een paar maanden voel ik mij in toenemende mate bang, ook op klaarlichte dag? Echt heel irritant en super verdrietig.

Samenvatting

Ik las een tijdje geleden het boekje de duivelsberg van daan borrel, en daarin schrijft ze iets van dat elke vrouw het wel kent dat als je allen in het bos loopt en je ziet een man je denkt wat doet hij daar etc etc en je misschien je pas versneld. En ik dacht: ik herken dat eigenlijk niet, meestal voel ik mij dan niet ineens onveilig/op m’n hoede. Vier weken later wandel ik alleen in het bos en zie een man in een legerbroek staan op het pad zonder tas of spullen verder en een beetje raar en ik dacht echt wtffffff hij gaat mij vermoorden? Vorige week liep ik Leiden overdag door een bosje, loopt een man achter mij aan en ik ben praktisch gaan rennen :sob: terwijl die man waarschijnlijk ook gewoon onderweg was naar werk of gewoon een wandeling maakte.

Gister ben ik een beetje in die manosphere gedoken en nu voelt het alsof er een constante dreiging van geweld is :sob:

Voor de duidelijkheid: ik wist wel dat het er altijd was maar voelde meer subtiel en persoonlijk had ik gelukkig niet vaak echt dat concrete gevoel van onveiligheid/angst

3 likes

Wij hebben hier in het gebouw een soort loopbruggen van houten vlonders lopen tussen alle voordeuren. Heb naast de voordeur mijn kantoortje zitten en heb het raam daar altijd open. Hoor ik net ineens een hoop herrie, staat een man met een hogedrukspuit de vlonders schoon te spuiten op de verdieping hierboven aan de overkant. Dus heb mijn raam dichtgedaan want herrie. Kwam die ook aan deze kant ineens spuiten. Het is maar goed dat ik thuis ben, anders was het binnen een waterballet geweest, want hij spoot vol op mn raam ook :smiling_face_with_tear: maargoed, is die ook weer schoon

3 likes

Ik herken het wel. Vroeger dacht ik hier niet perse echt diep over na. Ja, dat ik dus niet in het donker in een verlaten park ga lopen inderdaad.

Maar nu heb ik vannacht voor het eerst nachtdienst en vraag ik me dus af of ik zal gaan fietsen of de bus neem. Eerder zou ik gewoon zijn gaan fietsen zonder daarover na te denken. Nu voelt het ergens heel dom om te doen. Ik vraag me dan af of het de laatste jaren onveiliger is geworden of dat we er gewoon meer aandacht aan besteden waardoor je meer na gaat denken.

Ik had het er met mijn man over en hij zei ook dat hij wel de laatste jaren echt actief nadenkt over waar hij loopt. Dat het niet te dicht of te lang achter dezelfde vrouw is. Want inderdaad wat jij zegt, de meeste mannen lopen gewoon, maar toch voelt het soms anders.

3 likes