Wat je even kwijt wil #71

Ik denk dat ouder worden ook een rol speelt wellicht. Weet niet hoe ‘oud’ jij bent maar ik herken t wel. In mijn studententijd was ik wel subtiel op mn hoede in donkere steegjes etc maar toch meer van yolo gebeurt mij toch niet maar nu veel meer bewust ervan en angstiger. Ook op andere gebieden (wintersport, achtbanen etc) veel meer ‘angst’ dan vroeger en veel vriendinnen hebben dit ook.

3 likes

Hmm ja ik weet niet, ik herken sowieso wel dat ik vroeger roekerlozer was (zoals bij twee Russische mannen van +10 jaar ouder die ik had ontmoet in de nachttrein van Moskou naar st Petersburg in de auto stappen om te gaan skiën ergens??? :joy:), dan wist ik wel dat het onverstandig was maar nam ik hier en daar een voorzorgsmaatregel en dacht ik het zal wel goedkomen :woman_shrugging: dat “kan” ik nu ik ouder ben inderdaad niet meer, ik neem nu over het algemeen minder risico. En ik herken ook wel dat ik banger ben met dingen zoals surfen, toen ik dat op m’n twintigste ofzo voor het eerst ging doen was ik fearless en ging ik er gewoon voor en nu op mn dertigste blokkeer ik sneller uit angst. Maar dat voelt voor mij toch anders dan de angst die ik nu dus voel voor “mannen”.

Ik denk dat het bij mij wel komt door m’n extra aandacht/focus er op de laatste maanden, ik bedoel er zal sowieso niet zo recentelijk echt ineens een verandering in dreiging zijn :stuck_out_tongue: ik vraag mij wel af of we maatschappelijk gezien echt weer achteruit gaan wat betreft feminisme/gelijkheid/veiligheid de laatste 2-5 jaar, of dat het “gewoon” nog altijd geen gewonnen wedstrijd is/onder druk staat maar langzaamaan over tijd de goeie kant op schuift.

Ik hoop in elk geval dat ik dit onveilige gevoel snel weer een beetje los kan laten want gewoon met mate voorzichtig en verstandig zijn deed ik al en ik heb geen zin m’n leven er verder op aan te passen of mij heel de tijd angstig te voelen alsnog bijvoorbeeld gewoon in m’n eentje wil wandelen.

1 like

Ik heb dat de laatste tijd ook heel erg terwijl ik deze gevoelens nooit heb gehad (buiten bijvoorbeeld in het donker door een bos fietsen om). Maar tegenwoordig wantrouw ik iedereen die langs me loopt, achter me staat etc. Heel vervelend, probeer het ook niet over te brengen om m’n kind maar ik laat haar wel bijvoorbeeld aan de kant lopen waar geen tegenliggers zijn omdat ik anders bang ben dat ze haar ineens neersteken of slaan oid. In de supermarkt wil ik niet met m’n rug naar iemand staan in de rij want stel dat ze wat doen.

Dit was al voor de moord op Lisa dus dat heeft in mijn geval niets mee te maken, maar hoe het zo plotseling komt? Geen idee. Maar ik vind het wel heel vervelend.

1 like

Kut is dat. Bij mij is het ook steeds sterker geworden. En ik weet ook niet zo goed hoe ik er vanaf moet komen want ik heb een shitload aan eigen ervaringen die laten zien dat je gewoon nooit weet of je veilig bent bij een man en er is ook een hoop data die dat beeld ondersteunt. Dus het is niet een soort irreële angst, maar iets waar een hoop vrouwen helaas mee te maken krijgen. Nou wil ik niet de rest van mijn leven in angst leven maar ik wil ook niet dat me iets overkomt wat ik misschien had kunnen voorkomen. En ook, moet ik mijn angst aan gaan pakken of moeten mannen gewoon normaal gaan doen? Nouja ingewikkeld ding dus en hoe meer aandacht er voor komt hoe moedelozer ik word omdat steeds weer blijkt wat een lange weg we nog te gaan hebben.

3 likes

Wat de fuck :sob:. Er reed echt net iemand voor me gewoon een kat aan en reed doodleuk door om naar de fucking McDonalds te gaan om hun dikke kutnek vol te stouwen? Gelukkig wel snel anderen erbij (waaronder de mensen die voor ‘m zorgen want is een soort boerderij achtig dier) die het beestje hebben meegenomen om te wachten op de dierenambulance.

Maar omdat het niet mijn kat is kan ik geen aangifte doen en alleen een melding?! Dus ik ga morgen maar even een kaart met mijn gegevens etc. bij die lieve mensen in de bus doen om aan te sporen dat ze aangifte kunnen doen.

Echt de fik in zulke lui zeg. Hoe ‘t ging is het ook absoluut onmogelijk dat ze niks hebben gemerkt.

13 likes

Stelletje kut mogolen.
Gaan die mensen die voor het beestje zorgen wel aangifte doen??

Edit: Ah verkeerd gelezen. Hoop dat ze er iets mee doen! Super goed van je dat je in ieder geval je gegevens achterlaat.

3 likes

Op youtube kwam ik steeds van die K2 zoekt k3 filmpjes tegen dus ik dacht eens kijken of je dat seizoen nog terug kunt kijken van 2021. Ik heb het nooit gezien, weet al lang wie de nieuwe k3 is maar toch blijft het leuk/spannend om te kijken grappig genoeg. Nou goed als ik alles heb gezien maar weer een gewone serie kijken.

10 likes

Wat leuk wat je doet en man, wat een prachtige nagels heb je!

2 likes

Mijn vriend ging gisteravond sporten en een half uur na de training was hij nog steeds niet thuis, dus ik dacht die is sowieso snackies aan het halen. Komt hij na een uur helemaal zielig thuis: ‘ja er was een weg afgesloten en ik dacht dat ik wel een omweg wist, maar toen was ik ineens in een bospad en toen had ik geen bereik meer en deed google maps het niet, was echt helemaal verdwaald, maar ik heb wel poffertjes en aardbeien voor je’ :joy:

:pleading_face::pleading_face:

84 likes

Ik ga echt zo kapottttt van de menstruatie pijn, ik vraag me bijna af hoe het kan dat ik een bevalling heb overleefd.

1 like

Ik heb gisteravond een comment geplaatst op Tiktok die nu 30.000 likes heeft en het is echt m’n hoogtepunt van de week

80 likes

Haha ik heb dit op insta met een comments met 5000 likes maar ik vind het zo vervelend. Ik krijg de meldingen van nieuwe likes niet uitgezet en krijg nog wekelijks meldingen van een comments die een half jaar oud is.

1 like

Nu willen we natuurlijk weten waar het over ging

20 likes

Wie klaagde hier nou laatst over die foto’s van Vinted truien? Ik kom nu dit tegen op TikTok. Is dit dezelfde? :skull:

7 likes

Mocht voor afgelopen kerst een ring uitzoeken van m’n schoonouders en heb toen een beetje expres geen al te dure gekozen want ik ken mezelf en ik raak nog wel eens wat kwijt dusssssssssss dan zou ik ‘m eventueel in nood zelf opnieuw kunnen kopen. Nou een goede 8,5 maand later moet ik inderdaad concluderen dat die ring al een tijdje spoorloos is. Heb nog afgewacht of ik ‘m tegen ging komen maar nope en ben ondertussen verhuisd ook en ‘m toen ook niet gevonden dus net precies dezelfde nieuwe ring besteld, niet failliet en niemand hoef t te weten. Zeer content mee :sunglasses:

101 likes

Het is een tiktok van Shaiie_Foeva die normaal altijd potlucks beoordeelt maar nu een video over Charlie Kirk gepost had (met een soort van onderbouwing that he had it coming)

Dit was mijn comment😅

Als je haar niet kent snap je hier niks van haha

22 likes

Hahahah zij is zo grappig

5 likes

The Judas cradle for you and your uber driver

8 likes

Alsof ik door een tractor ben overreden. Kind wou bij mij slapen. Onder 1 deken en 1 kussen. Ik ben kapot! & ongesteld. Ooh alles doet mij pijn.

1 like

Ik heb als kind ooit stiekem de break out in de bieb gelezen en daar had een lezer een vraag ingestuurd of het veilig was om te masturberen met een bifiworstje en ik moet hier nog altijd aan denken als ik bifiworstjes zie.

Dat moest ik na al die jaren echt even kwijt.

40 likes