Wat je even kwijt wil #71

ik vind dit echt zo’n raar verhaal, door dat leeftijdsverschil ook? witte vrouw van 30 neemt een eilandjongen van 20 of 21 mee naar Nederland die eigenlijk gewoon terug wil naar zijn thuis maar na 2 jaar (noodgedwongen door corona?) samen is ze zwanger en wil zij niet met kind in zijn thuisland wonen dus pech voor hem, 27 en al 5/6 jaar in een land waar hij eigenlijk niet wil zijn en nu ook niet echt meer weg kan

15 likes

Ohhh volgens mij is zij eerder ook al in een programma geweest? Echt een raar verhaal en verschrikkelijk voor die man. Ik vind het ook bizar dat je een kind neemt en dan pas gaat nadenken of je wel op Kiribati wil wonen, je kunt toch wel bedenken dat medische zorg daar niet zo goed is? Het interview gaat ook alleen maar over haar.

5 likes

ja :joy: hij komt zga niet aan het woord

ook supertypisch dat ze nog 0 keer in haar leven over racisme had nagedacht

9 likes

Ik ga vanmiddag een septum laten zetten :smiling_face_with_tear: de neuspiercing heb ik al (die nam ik op mn 36e haha)

8 likes

Fucking bizar.

Hij heeft zich in alles moeten aanpassen en is helemaal niet happy hier, maar zíj heeft zoveel consessies moeten doen voor hem wtf. En haar omgeving klinkt ook enorm als ‘geen Franse kaasjes doordeweeks’ met allemaal van die jeroenen die vinden dat iedereen gewoon zoals zij moeten zijn. Zij klinkt ook helemaal niet wereld vind ik, terwijl ze veel gereisd heeft, maar ze lijkt heel erg uit te gaan van Nederland = normaal

Die fucking vispas, arme arme man.

Edit: ze staan ook in het parool. Hij had zijn land nog nooit verlaten voor hij haar kende, zij had de wereld over gereisd. Hij was net 20, zij 30.

En ze heeft dus een boek geschreven en dat gaat verfilmd worden neeeeeee stop

Echt onsympathieke vrouw dit zeg:

6 likes

Inderdaad echt een heel raar en beetje treurig verhaal. Hij voelt zich hier niet thuis maar voor de rest lijken ze toch ook totaal niet bij elkaar te passen? Ze hebben andere normen en waarden, andere hobby’s en wensen, etc. Ze zegt zelfs: “Maar dat onderliggende… tja, moet je het lijden noemen? Ongemak? Dat speelt een grote rol in ons leven.” Sorry hoor maar voor wie doe je dit nou. De enige reden dat ze bij elkaar zijn en hij hier is lijkt hun zoon te zijn. Ooh ja en ze kunnen zo lekker snel samen een muurtje witten natuurlijk.

Edit: sorry ben echt een beetje verbijsterd door dit verhaal dus heb er eigenlijk nog meer over te zeggen. Uit niets blijkt ook waarom ze op hem gevallen is destijds en hij op haar? Het klinkt bijna een beetje white savior achtig. Zij spot een aantrekkelijke “exotische” jonge man die ze vervolgens mee naar Nederland neemt om hem hier helemaal naar haar hand te zetten (haar eigen woorden). Ik denk dat haar idee was dat hij zich naadloos zou invoegen in haar leven. Plan mislukt want hij laat zich niet zo makkelijk maar naar haar hand en Westerse normen en waarden zetten en nu zitten ze min of meer aan elkaar vast door hun zoon.

20 likes

Wat een opgave ook, iemand helpen met de belastingaangifte, dan zet je jezelf toch echt wel opzij :roll_eyes:

6 likes

ja echt waar is die liefde op gebaseerd… ‘dit is de richting die ik op moet in mijn leven’ en ‘als wij samen een leven zouden hebben, dan zou alles goed zijn’. welke richting? het is zo witte rijke vrouw in een arm warm land op vakantie ‘de mensen zijn hier zo gelukkig met niets, dat wil ik ook maar dan wel met alle luxe van rijk zijn’. alsof ze dacht: als ik als Hollandse vrouw van 30 deze ~exotische jongen van 20 toevoeg aan mijn leven en in Nederland zo kneed als ik wil heb ik altijd een stukje vakantie bij me. alleen een beetje vergeten dat die jongen van 20 gewoon een eigen mens is.
heel erg kinderlijk en iets dat een vakantieliefde had moeten blijven.
en dan ook een boek schrijven over dat liefde ‘hard werken’ is?? die hele relatie staat scheef van de machtsverhoudingen en haar vriend zit zonder eigen geld en met haar kind gevangen omdat zij niet naar zijn thuisland wil. dat zij nog samen zijn heeft echt niets te maken met liefde of hard werken.

18 likes

Het grootste probleem van deze relatie als ik dit zo lees is dat zij hem… haat?? Damn deze man kan niks goed doen zeg

Ook de hele tijd dat ‘we zijn aan het onderzoeken’, ik vind dat zo’n vreselijke pseudo gewichtige manier van ‘nadenken’ zeggen (en in dit geval; nadenken over hoe ze die vent tegen wil en dank weer mee kan slepen)

8 likes

Luisterde net een interview met haar en dan zegt ze ook dat hij super graag terug wil, dat toen ze daar na 3,5 jaar waren hij helemaal opbloeide, maar ze kunnen niet daarheen want ja dan woont háár familie weer zo ver weg.

1 like

wat een walgelijk mens

zie nu je edit van je andere post, VERFILMD omg. zal hij ook wel niks over te zeggen hebben of hij dat wel wil

4 likes

Ach ach ach arme man.

Deze meid…

Misschien dat ze een heel goed taalmaatje ofzo zou zijn om mensen “halve Nederlanders” te maken maar dit is toch gewoon ontzettend sneu.
Hij is gewoon haar project.

1 like

Denk ineens ook van damn buiten dat de logistiek hier vrij top is vergeleken met de rest van de wereld is Nederland toch ook wel een fuuuuuuuuuuuuuucking nachtmerrie om terecht te komen he als je niet generaties lang genetisch calvinistisch bent.

Als ze ergens in Noorwegen of Spanje of Frankrijk op de Balkan of eigenlijk in de meeste landen in Europa zouden wonen, zou hij veel vrijer kunnen leven, gewoon bootje kunnen varen ergens en een beetje vissen, op eigen terrein wat bouwen. Maar wij wonen echt op een overgereguleerde stoeptegel met z’n allen waar je niks zomaar mag, natuur in principe niet bestaat en tijd heilig is.

Ik zou me eigenlijk best schamen voor Nederland als ik het zou moeten showen aan iemand die hier vanuit een veel vrijer land komt wonen.

49 likes

Wow, wat lees ik… Ik kan het volledige artikel niet lezen, maar waarom zou je je wederhelft graag een halve Nederlander willen maken zeg. Te veel red flags gelezen in de stukken die hier zijn gestuurd.

1 like

Nederland lijkt me echt verschrikkelijk als ik hier niet vandaan zou komen.
Het weer, de mensen, de huizen, de regels. Nee echt een absolute nachtmerrie

Echt, laat hem gewoon gaan. Moet er gewoon bijna van huilen

Edit: ik heb als oplossing voor ze bedacht dat ze samen in nieuw Zeeland gaan wonen. Zij de medische dingen en de scholen, hij wat dichterbij huis.

10 likes

Het leest alsof dit een soort beeld in haar hoofd was van wie ze graag wilde zijn. Ook al die interviews, fotoshoots, een boek en een film… ze wil er heel graag iedereen over vertellen en het klinkt alsof die man steeds kleiner wordt.

8 likes

ja heeel en ik vind die dingen zelf al vreselijk laat staan mensen uit landen waarbij die dingen allemaal vrij en aanwezig zijn. en dan nogmaals laat staan dat ik zo’n persoon daarin probeer te douwen en gefrustreerd raak als dat niet lukt

2 likes

Echt zo self-centered deze vrouw. Kijk wat ze in dat NRC interview zegt over de gezondheidszorg dat snap ik, ik zou ook niet met een klein kind in een land gaan wonen waar geen behandeling voor zoiets als krentenbaard is. Maar DaN WoOnt MiJn FaMiLie Zo vEr Weg trek ik echt slecht.

Ik denk inderdaad dat het enige wat verbetering zou kunnen brengen in de situatie is om ergens te gaan wonen waar zijn levensstijl en voorkeuren makkelijker passen. Maar dan zal zij ook concessies moeten doen en als ik dat artikel lees krijg ik niet bepaald de indruk dat ze bereid is om dat te doen. Zij wil gewoon lekker naar arthouse films, een borrel drinken na werk, samen uit eten en op vakantie naar het Como meer. En daar is ook helemaal niks mis mee, alleen is het nogal naïef geweest om te denken dat als je een relatie krijgt met een 20 jarige visser uit Kiribati dat hij zich naadloos naar jouw leven voegt. Ik zou ook niet enthousiast worden van een relatie met een man die alleen kip met rijst eet en het liefst wil speervissen, maar ik zou ook niet zo naïef zijn om een relatie te beginnen en te denken dat het allemaal wel goed komt doordat hij zich aanpast.

9 likes

Sorry ben echt aan het deepdiven, maar één van haar vriendinnen is echt de duivel wtfffffff

Alles wat ik lees is echt bizar, hij is echt haar ~magische exotische man~

3 likes

Wat een triest verhaal, heb echt met hem te doen. Kan me niet voorstellen dat als iemand dat leest, denkt: “wow mooi liefdesverhaal. We gaan het verfilmen!” Vond ook nog dit artikel uit 2021:

https://www.volkskrant.nl/mensen/sannes-geliefde-uit-kiribati-kan-niet-terug-niemand-helpt-ons-maar-ook-niemand-maakt-ons-wat~b58d51e9/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.forumfeminarum.nl%2F

2 likes