pfff ben gister op reis m’n zonnebril kwijtgeraakt (cadeau gekregen, duur merk) en ben er zooo overdreven rouwig over. kan me echt niet over dit soort dingen heen zetten terwijl ik rationeel prima kan bedenken “boeien is maar materieel”
mja het cadeaudeel is immaterieel en met het geld dat een vervanging je zou kosten kan je ook allerlei inmateriele dingen doen, vind het niet gek hoor. + dat mooie spullen waar je blij mee bent op materieel vlak ook gewoon kut zijn om te verliezen
Wat betreft het geld, ik ben een keer een zonnebril op ‘reis’ (midweek in België lol) kwijtgeraakt en dat heb ik gedeclareerd bij de reisverzekering. Daar heb ik nog een leuk bedrag voor teruggekregen.
Wat zijn goede auto’s takkeduur :(. Ik durf gewoon niet zoveel geld uit te geven en heb het idee dat zo lang ik geen koophuis heb ik dat ook niet moet doen. Maarja… krijg ik ooit wel een koophuis?
ja volgens mij dekt mijn reisverzekering dat niet! maar ik kan even kijken
Wat versta je onder goed dan? Ik ken je situatie niet natuurlijk, maar je kan prima tweedehands auto’s kopen voor 5-6000 euro. Ook veel geld, maar voor een auto niet takkeduur en zal op de aankoopkosten van een huis niet zóveel invloed hebben.
Huh 5000 euro is toch mega veel geld, ook op de aankoopkosten van een huis? Toen ik 1,5 jaar terug een huis kocht waren de kosten koper krap 10k.
Wij hebben ook pas een auto gekocht nadat we een huis gekocht hadden omdat we toen pas wisten wat we over hadden.
Edit : en onze auto was 3500€, zaten heel de tijd te kijken naar 6-7duizend maar dat voelde toch als een te grote investering voor helemaal niet zo’n perfecte auto.
Ik moet vandaag:
-
Om 10 uur met kat naar de dierenarts omdat ze opeens een mysterieuze kale plek heeft op haar poot.
-
Daarna snel terug naar huis want om 11 uur komen de verhuizers om al onze meubels te verhuizen want vandaag verhuis ik officieel.
-
Rond 5 uur ‘s middags moet ik vertrekken naar een groot concert waar ik maanden geleden tickets voor heb gekocht voordat ik wist dat ik op dezelfde dag ging verhuizen
![]()
![]()
Pizza bestellen bij new york pizza op zaterdagavond is een slecht plan. Dessert is niet bezorgd want die was op blijkbaar (wel voor betaald) en de pizza is half belegd?
Dit wakkert bij mij weer eens de interne ‘discussie’ aan of blij worden van spullen nou iets slechts is of niet. Ik heb hier met een vriendin wel eens een discussie over gehad en sindsdien blijf ik daar over nadenken en kom er eigenlijk ook niet goed uit. Ik kan echt genieten van mooie spullen, en dan hoeft het echt niet per se duur te zijn. Een tof paar sokken bij wijze van spreken van de Hema kan ook al een hoop doen. Ik kan daar echt dagenlang blij mee zijn. Of, toen ik een tijd geleden verhuisd was kocht ik allemaal leuke accessoires voor in huis, en kon ik echt in mijn huis zitten en me intens gelukkig voelen als ik dan om me heen keek en die mooie spulletjes zag shinen. Als ik vroeger nieuwe schoenen had zette ik ze op een krukje naast mijn bed, zodat ik er makkelijk naar kon kijken vanuit mijn bed. Ik denk dat dit best materialistisch is, maar dat woord heeft zo’n negatieve bijklank en ik ervaar deze gevoelens noujuist als iets heel positiefs. Ik ben ook altijd heel zuinig op mijn spullen trouwens.
Ik snap dus ook dat gevoel over de zonnebril heel goed, dan heb je iets moois en fijns waar je echt van geniet en dan raak je dat kwijt.
Ik heb vanmiddag mijn fietsbanden opgepompt en hij fietst nu weer als een zonnetje. Het lijkt wel een elektrische fiets, zo soepel en moeiteloos zoefde ik over de weg. Altijd als ik dit net gedaan heb dan dan denk ik nouuu wat een geweldige fiets is dit eigenlijk!!! Ik ga vanaf nu echt iedere maand m’n fietsbanden oppompen want wat maakt dat een wereld van verschil zeg!!
Ik spreek jullie over zes tot negen maanden weer als ik deze openbaring voor de 28e keer heb.
Haha maar dit is wel echt zo, elke keer wanneer ik mijn banden heb opgepompt denk ik ‘dit moet ik vaker doen’ ![]()
Wij hadden vanmiddag burenborrel en toen het afgelopen was hebben we nog een drankje bij een buurman gedaan. Ik vond het op een gegeven moment wel weer mooi geweest. Mijn vriend bleef nog even voor nog een drankje, maar ik denk dat ie inmiddels bij de buurman is ingetrokken ![]()
Ik vertelde vandaag iemand dat ik single was. Kreeg ik als antwoord: Mijn zoon ook, maar hij valt op mooie vrouwen?!
Hahaha sorry, maar dit is zo een onverwachte kutopmerking dat ik denk dat ik echt in de lach zou schieten.
Die kan op de lijst van nutteloze opmerkingen. ![]()
Het is inmiddels 4 uur geweest en ik heb nog geen oog dicht gedaan. Heb echt nog nooit zo’n slechte nacht meegemaakt geloof ik.
Helaas overdag ook geen tijd om bij te slapen vandaag ![]()
Echt leuk, mijn vriend heeft een opdracht van zijn oude werk (waar hij zo goed als depressief weg is gegaan, zijn beste vriend is er directeur) aangenomen en ik hoor niets anders dan gebonk en gevloek uit zijn kantoortje komen. Hij is inmiddels in de slaapkamer gaan liggen geloof ik. ![]()
![]()
![]()
“Oh, jammer, ik val ook alleen op mooie mannen”.
Ik vind het knap dat hij nog vrienden is met die directeur. Zeker als je zo beroerd wegging