Wat je even kwijt wil #71

Ik kijk vaak op de /bald subreddit en ik vind het echt leuk :joy:

Allemaal mannen met inhammen die vragen of ze voor kaal moeten gaan. En mannen die een before en after laten zien als ze het hebben gedaan. Iedereen is heel aardig en supportive naar elkaar.

48 likes

Ik vind dat ook echt een heerlijke sub, die glow-ups zijn echt leuk om te zien

8 likes

Kijk zo’n manosphere vind ik helemaal prima

9 likes

Ik heb wel eens videovergaderingen met een collega, en altijd als die bezig zijn hoor ik hem screenshots maken. Eerst dacht ik dat hij gewoon andere dingen aan het screenshotten was, maar het is ook vaak midden in een gesprek waarin hij duidelijk niet andere dingen aan het doen is.

Hoe kan ik hem daarop aanspreken, op een manier dat het niet mega raar overkomt als hij wel gewoon een screenshot van heel iets anders dan ik op zijn scherm maakt?

1 like

Gewoon vragen maak je screenshots? En dan doorvragen waarvan/waarom hij dat doet.

15 likes

Nu ben ik echt super nieuwsgierig geworden
Hoezo zou hij zoveel screenshots maken en van wat of wie woowww

3 likes

Gewoon als je het hoort vragen ‘waar zit je nou een screenshot van te maken?’

7 likes

Hoe hoor je dat? Is er een speciaal screenshot geluid?

3 likes

Ja, op macbooks maakt dat zo’n sluiter geluid.

Ik heb het dus ook aan mannelijke collega’s gevraagd die ook wel eens met hem bellen, of zij op wouden letten of hij het ook tijdens belletjes met hun doet, en dat is dus niet zo.

Weet niet, vindt het dan toch ongemakkelijk te vragen wat hij aan het doen is, terwijl dat gewoon een terechte vraag is natuurlijk.

3 likes

Nou nu krijg ik er meteen red flags gevoel bij hoor

Zou het wel echt op de man af vragen. Echt helemaaaaaal geen ongemakkelijke vraag

19 likes

Ik zou volgende keer meteen op dat geluid reageren. ‘Hoor je dat? Ben jij dat?’ En als hij het ontkent doorgaan met ‘ben je screenshots aan het maken?’ En als hij dan liegt of raar reageert ga ik linea recta naar mijn leidinggevende. Fucking creep.

Oja en hoe dan ook daarna mijn camera niet meer aandoen in 1 op 1 overleggen met hem. Want er zullen ook wel stille manieren zijn om het te doen en hij gaat maar lekker op iets anders rukken.

57 likes

Dele je je scherm? Ik maak vaak print screens van de schermen van collega’s als ik dat later zelf mogelijk nodig heb.

4 likes

Ik zou eens proberen je camera niet aan te doen tijdens een gesprek. Kan met smoesje zoals dat je ergens anders werkt of dat je camera het niet doet. En dan kijken of je dat geluid weer hoort.

Ik doe zelf vaak hersenloos werk tijdens vergaderingen/overleggen en ik moet ook vaak handleidingen maken dus dan zit ik daar alle printscreens voor te maken van klik hier of scroll daar.

Maar als hij het dus niet doet als je je camera uit hebt, dan weet je genoeg toch. Wat je er dan mee moet weet ik niet. Ik denk toch wel gelijk ergens melden.

4 likes

Ik ben mijn haar aan het verven met henna en ik heb spijt. Benheel bang dat ik het niet mooi ga vinden. Dat het te rood wordt of dat het oneven is. Had niet echt genoeg pasta gemaakt namelijk.

Ga het zo al wassen, terwijl het eigenlijk een paar uur moet zitten

Update: geloof dat t goedkomt. Had t toch langer mogen laten zitten denk ik :sleepy:

Andere keer nog een eens proberen

4 likes

Als autorijden niet zo vervuilend zou zijn en benzine niet zo godvergeten duur, dan was savonds rondjes rijden echt mijn therapie geweest :woman_in_lotus_position:t3:

13 likes

Ik ga morgen sinds 8 jaar ofzo weer naar de tandarts, echt erg i know. Ik had nooit wat, maar sindskort heb ik dus wel klachten en god ik ben helemaal nerveus😭.

5 likes

Eens met alle reacties dat je hem moet confronteren. Is er een manier om een scherm opname/video met geluid te maken? Dan heb je ook bewijs voor je leidinggevende. (Me ervan bewust dat je dan screenshots met een scherm opname aan het bestrijden bent)

1 like

Ja dit kan op een Mac, al denk ik dat je met dat bewijsmateriaal je jezelf wel in je voet schiet. Je kan ook screenshots zonder geluid maken dus hij denkt waarschijnlijk dat je het niet hoort anders had hij dat wel uitgezet.

1 like

Kwam net om half 8 een man tegen op de fiets. Koptelefoon op en hij zat hard (en heel hoog haha) mee te zingen. Ik dacht echt was ik maar zo vrolijk om half 8 'ochtends op de fiets.

8 likes

Wellicht eens een andere collega vragen om naast je te gaan zitten, net buiten beeld. Dan heb je wel een getuige maar ben je zelf ook niet bezig met stiekem het gesprek opnemen. Echt een rot situatie

3 likes