Zijn er meer mensen die ooit op het Cosmogirlforum zaten en een soort van war flashbacks kregen van die podcast Op zoek naar Marlotte ![]()
Denk dat iedereen op elk forum zo’n verhaal herkent haha, daarom is het ook zo bizar dat die psychiater en de journalisten doen alsof ze hier te maken hebben met een super uniek super ziek iemand, terwijl dit al sinds het begin van het internet overal gebeurt.
Ja dat vond ik ook irritant inderdaad, had dat dan ook even gegoogeld haha, er zijn zelfs termen voor anders dan pseudologia phantastica of waar had die psychiater het over.
Pseudologica fantastica klinkt wel als iets uit de Efteling
Op het egf was ook zo’n verhaal in het zw/k topic. Ging om een meid die zogenaamd met extreme zwangerscapsmisselijkheid in het ziekenhuis lag en toen ging haar vriend (?) zogenaamd op egf updates over har posten. En ze had al iets van 3 kinderen op vrij jonge leeftijd (okee dat kan wel) en de oudste was uit een verkrachting? En daar praatte ze heel open over. En ineens was ze zwanger van een tweeling en heel ziek daardoor. Anyway, dit klinkt als een koortsdroom, maar het bleek dus ook allemaal verzonnen.
Soortgelijk verhaal op Cosmogirl inderdaad, daar kwamen ook meerdere personages posten over de ziekte en de zwangerschap van de ‘hoofdpersoon’. Maar daar hebben ook nog meiden gemeet met ‘een vriendin van’ om ook spulletjes voor de baby geloof ik? via via te geven, maar later bleek die meid die ze gemeet hebben gewoon degene te zijn die alles postte en alles verzon. Heel naar voor iedereen die er mee te maken had.
In het podcasttopic wordt dit ook besproken
Haha, mijn vriend is jarig en de buurman had dat gehoord. Die kwam net even een handje geven over de schutting om te feliciteren en toen gaf hij een zakje hasj als verjaardagscadeau. Gouden vent
Missie minder op mijn telefoon gaat lekker, stond hij de supermarkt zonder boodschappenlijstje en contactloos betalen via telefoon. Pinpas ook niet bij natuurlijk ![]()
Bij die ene domme reclame van Tikkie loopt dan ook net toevallig de buurman in de winkel die schiet wel even voor
Dat geluk had jij weer niet zeker
Ik zat net te bedenken of ik in zo’n situatie, bij de kassa en al, zou vragen of iemand wil voorschieten omdat ik dat zelf best prima voor iemand wil doen (zijnde niet de weekboodschappen) ipv je boodschappen achter te moeten laten en thuis je portemonnee te halen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Maar toen bedacht ik me van nee raar. Ik zie de gezichten hier al voor me. Ze keken me in de rij al raar aan toen ik vroeg of ik van iemand de Lidl plus kon lenen.
Haha nee, maar gelukkig was het geen grote keten maar een lokale ondernemer en heeft hij mij een tikkie gestuurd! Eind goed, al goed.
Alle dingen die ik probeer te gebruiken, hebben storing nu (Substack, Canva, Signal).
Oh ja, ik vroeg me al af wat de verbindende factor was. Thanks, ga ik proberen!
Ik hoop zo dat die werkzaamheden rondom Den Bosch en Tilburg vandaag nog opgelost worden (ze krijgen geen stroom in de bekabeling ofzo) want anders heb ik een klein probleem
mijn werklaptop ligt nog in een van de twee en ik moet morgen werken
Ik ging net een tosti maken en moest ineens denken aan een vriendinnetje van de middelbare die op een tosti altijd kaas en suiker deed wat dan zo lekker karameliseerde dus ik heb er weer een gemaakt en het is echt zo lekker. Echt perfect comfort food als je ongesteld moet worden.
Ik ben de laatste tijd zo moe en een algeheel ‘meh’ gevoel dus ik heb voor begin november een huisje op een kleinschalig park in de natuur geboekt. Huisje heeft een ligbad en een sauna en ik ben alleen van plan om te gaan badderen, wandelen, lezen, puzzelen, films te kijken en te slapen. Heerlijk in m’n eentje
![]()
Over 45 minuten komen er twee mensen va. De gemeente iets in mijn huis doen, maar ik schaam mij altijd een beetje voor mn huis. Ik heb wel opgeruimd, maar hwt blijft altijd een rommeltje. Ik heb sowieso te veel spullen en opruimen is niet mijn sterkste kant. Moet nu ook nog snwl de laatste dingen doen. ![]()
@Bertie ik las vandaag dat Nederland sinds afgelopen weekend overspoeld wordt door zwermen pimpelmezen! Aan hun ringen te zien komen ze uit Noord-Europa en Rusland. Het is heel bijzonder dat deze vogels langs Nederland trekken, waarschijnlijk komt het door voedseltekort in het noorden.
Dus die heb ik in de tuin gehad, ik had nog nooit zoveel pimpelmezen bij elkaar gezien.