Wat je even kwijt wil #71

Ik heb de hele tijd dat ik op de bank in slaap val met mijn hondje omdat ze dan zo bij me komt liggen en het gewoon te cute is

Samenvatting

maar het breekt me echt op :sob: Ik word de hele tijd om 3 uur snachts wakker en dan moet ik me nog klaarmaken voor bed, en ook lig ik dan met alle lampen aan en de tv aan haha. Mijn vriend laat me ook de hele tijd liggen en dan klaagt hij als ik hem wakker maakt snachts. Tja dan moet je me misschien maar niet laten vegeteren op de bank :joy:

12 likes

Ik voel me altijd bestolen als een feestdag tijdens een weekend valt. Ook al krijg ik die dag gewoon gecompenseerd.

9 likes

Waarom zelfs als je compensatie krijgt?
Ik ben daar altijd jaloers op bij mijn Belgische collega’s!

4 likes

Ik ben dus net getransplanteerd en mijn darmen best wel raar aan het doen, dus ik maak me een beetje zorgen

3 likes

Pff wat rot zeg!

Nou schijnen ze wel echt heel vaak te testen (op hun eigen site staat 200.000 keer per jaar) dus waarschijnlijk was er niet zo lang iets met het water voordat de waarschuwing eruit kwam. Dus denk dat de kans klein is dat je voor de waarschuwing besmet water binnen gekregen hebt!

2 likes

Omdat het niet voelt als feestdag als je de volledige werkweek moet werken. Volgende week is 11 november en valt op een dinsdag. Dat is fantastisch en extra voordeel, je pakt die maandag erbij als vakantie en hebt een weekend van vier dagen.

2 likes

Ah ja oké, wanneer is je compensatiedag nu dan? Maandag?

1 like

Ik word zo treurig van die mensen die vanmorgen meteen een kar vol flessenwater gehamsterd hebben. Doe normaal en laat ook iets over voor een ander.

13 likes

Wat vervelend, hopelijk valt het mee voor je. Volgens mij controleren ze idd heel vaak.

2 likes

Ik weet natuurlijk niet hoe het bij @Daelyss is maar ik krijg dan geen specifieke compensatiedag maar het wordt gewoon met mijn jaarurensaldo verrekent. Dus eigenlijk is het chiller want je hebt meer vrijheid over wanneer je die uren dan opneemt, maar ik herken het wel dat het soms gewoon chill is als je ineens een extra vrije dag ‘krijgt’ die je normaal op dat moment zelf niet opgenomen zou hebben.

Vind het in NL altijd jammer dat we tussen april en juni heel veel feestdagen hebben en dan echt eind december pas weer 2. Zou t ook wel chill vinden als ik zo in oktober ofzo ook eens een random dag vrij had (ja dat kan ik zelf natuurlijk ook gewoon regelen maar dan voelt het niet als een soort cadeautje).

6 likes

Nu heb ik echt trek in pannenkoeken haha

6 likes

In het begin van het jaar krijg ik standaard 33 dagen vakantie en die worden dan vermeerderd met feestdagen die tijdens weekends vallen. Je kan die dan vrij inplannen wanneer het beste past.

3 likes

Meid ben je ambtenaar geworden??

3 likes

Het is eigenlijk 35 zonder glijtijd van een week, ongeveer 40 dagen. En neen, werk nog altijd in finance. Dus wettelijke vakantie dagen, feestdagen en banksluitingsdagen.

1 like

Damn en dat in finance

3 likes

Ja, qua verloning en extralegale voordelen zit finance aan de top met de chemiesector.

2 likes

The more you know, goed gepakt :moneybag:
Als ik mijn glijtijd zou opsparen voor dagen vrij zou ik wel rond de 45 dagen zitten haha

2 likes

Het is je gegund meid :clap:

1 like

Vandaag uitvaart van m’n broer gehad. Pfff kut gewoon.

42 likes

Sterkte :cry::broken_heart::pray:t4:

4 likes