Wat je even kwijt wil #71

Willen jullie voor me duimen? Ik moet in januari m’n huis uit en heb de afgelopen tijd mega veel gereageerd en bezichtigd maar overal afgewezen. Nu heb ik op een superleuke studio gereageerd en er waren maar twee anderen voor zes beschikbare studio’s. Ik hoor het deze week. Ben zo benieuwd! :house:

Nou ik heb nu al antwoord terug. Je moet student zijn maar dat hadden ze niet in de advertentie gezet. Dik balen zeg

45 likes

Dat is ook vervelend, ik ga toch een tip geven.

Fagron, Vaseline cetomacrogol creme fna.
Misschien werkt het niet, misschien ook wel!

1 like

Mijn (10-jarige) kind zingt steeds op de fiets: we zeggen nee nee nee tegen de PVV!
De kinderen van school zingen het hier (de versie met PVV ipv azc) en zeggen erbij: de beat is goed, we zijn het alleen niet eens met de tekst

13 likes

Ik doe een zero therapy, dus 0 producten op mijn huid en afbouwen van medicinale crèmes. Dus echt alleen wassen met water, en verder niks. Bij hoge uitzondering mag ik een creme smeren (echt een specifieke van La Roche Posay) als mijn huid droog aanvoelt, maar liever niet.

Heb echt al tientallen crèmes en therapieën geprobeerd, en zo lang mogelijk deze methode uitgesteld maar ik lijk wel al wat verbetering te zien, dus ik moet het echt nog even volhouden zo.

5 likes

Ah okay ja ik wil je ook niks aansmeren (ha ha) maar deze creme werkte iig voor mij voor mn eczeem in mn ellebogen die maar niet wegging. Ik heb daar nu wel pigmentvlekken maarja. Ik hoop dat je methode helpt! ik weet zelf hoe vervelend het kan zijn.

2 likes

One issue forummer hier maar ik heb dus na twee jaar ziekte sinds drie weken weer een (fulltime!) baan en ik vind het werk heel leuk, het gaat goed, krijg er op zich energie van etc maar oh mijn god hoe combineren mensen fulltime werken met de rest van hun leven? Vrienden, sport, hobby’s, huishouden, andere taken/klusjes, zorg voor anderen/dieren, tijd voor jezelf, slaap?? :hot_face:

Ik ga er maar vanuit dat het went en het aantal uren in een dag toenemen ofzo?

23 likes

Niet fulltime werken is de oplossing denk ik :grimacing:

Ook iets werkgelerateerds: ik heb een afwijzing gekregen op een functie bij de overheid en baal er echt van want dacht dat ik echt een goede motivatiebrief had geschreven en het leek me oprecht leuk :pensive:

9 likes

Wat jammer dat je afgewezen bent :frowning: Ik heb dan zelf altijd dat ik mezelf al ergens zie werken als ik heel enthousiast ben. mocht je bij de Rijksoverheid gesolliciteerd hebben: er wordt heel erg bezuinigd op personeel en daardoor zijn er veel minder vacatures dan normaal. Dus >50 reacties op vacatures zijn nu aan de orde van de dag en dat maakt het heel lastig nu. Daarnaast merk ik dat er binnen de overheid (meestal onterecht) ook veel waarde gehecht wordt aan eerdere ervaring binnen de overheid dus is het als eventuele buitenstaander nog lastiger.

Ik weet niet of het helpt (of het juist erger maakt) maar hopelijk vind je snel iets passends binnen of buiten de overheid

2 likes

Lief, dat helpt inderdaad wel! Ik werk nu niet bij de overheid, dus snap de voorkeur voor interne kandidaten in die zin wel. Maar wat je zegt herken ik, ik had stiekem al een beetje een plaatje in mijn hoofd gevormd van mezelf op deze functie

2 likes

De oplossing is imo 36 uur werken, 4x9 en dan eigenlijk 4x8 haha

7 likes

Mij lukt fulltime werken gewoon echt niet :grimacing: heb nu 28 en vind dat perfect maar 32 is echt mijn max.

7 likes

Ik ben echt een beetje verbaasd dat jij in jouw situatie en met jouw verleden hier nog verbaasd over bent. :smiling_face_with_tear:

24 likes

Ik doe sinds mijn nieuwe baan een jaar geleden ook 28 en dat vind ik inderdaad echt top! Voor het eerst heb ik het idee dat ik gewoon een leven heb ipv de hele tijd achter de feiten aanren. Ik werk nu tijdelijk meer uren en vind dat toch wel weer zwaar😅.

Maar ik heb wel geluk dat ik graag avonden en nachten werk (en mijn collega’s niet), en dat ik dus met onregelmatigheidstoeslag wel genoeg verdien. Anders kon het financieel niet uit.

2 likes

Thuiswerken is voor mij de oplossing. Ik doe dingen zoals de was, afwas en stofzuigen allemaal tijdens werktijd waardoor ik ‘s avonds vrij ben voor chillen/bios/quiz/vrijwilligerswerk/drankje

9 likes

Pre-kind: een dag thuiswerken voor de klusjes en boodschappen dan laten bezorgen, een schoonmaker inhuren, slaap en gezond eten prioriteren, in de avond om en om hobby/thuis/sport/thuis, in het weekend met vrienden afspreken en soms in de avond samen eten. Post-kind vraag ik het me ook af haha.

7 likes

Moet zeggen dat ik af en toe ook wel extra werk maar heb daar zelf wat meer inspraak in waardoor het voor mij veel beter behapbaar is! Ik ontvang ook ORT inderdaad. :blush:

Alsnog geen vetpot maar ik val in ieder geval niet uit en dat vind ik belangrijk.

Edit:
En ik hoef hier niet door te groeien dus dat boomer argument kan ook de deur uit hahaha.

2 likes

Herkenbaar. 🫠

Hoewel ik dit pas zo ervaar sinds ik van 32 naar 36 uur ben gegaan (4x8 naar 4x9), dus op zich maar 4 uur per week extra. Daarvoor vond ik het makkelijk te doen.

Maar goed, dat was toen ook omdat ik weer alleen ging wonen vanwege een verbroken relatie, dus ook weer hogere woonlasten en een huishouden niet meer kunnen verdelen. Komt er dan nog bij.

Wereld van verschil in gevoel klaarblijkelijk. :clown_face:

2 likes

Ik ga de laatste tijd zo goed op die slechte confrontatieprogramma’s (Opgelicht in de liefde, Zeeman confronteert, Ontvoerd etc). Ook wel oprecht zielige verhalen soms maar die confrontaties zijn zooo heerlijk ongemakkelijk. John van de Heuvel in z’n steenkolenengels ‘do joe know wat joe dit to this family?? Joe are a skemmer!’

Heerlukk

23 likes

Morgen komt een vriendin langs en we hebben 9(!) gebakjes besteld om samen te eten als ontbijt.

No shame.

76 likes

Ik moet altijd lachen om John van de heuvel. Zo een gast/hoofdpersoon hoe je het noemt vol aan het huilen. Dan zegt hij altijd ‘en wat doet het met je?’ En dan doet ie bij wijze van troosten even zo over de schouder wrijven. Zo ongemakkelijk.

7 likes