Wat je even kwijt wil #71

Ja, love haar podcast ook

3 likes

het is zo gezellig voor het raam van mijn thuiswerkplek: ik heb al koolmeesjes gezien, roodborstjes, pimpelmeesjes, een vlaamse gaai, een merel en een vinkje. Vorige week had ik ook 3 spechten (2 bonte en een groene), een winterkoninkje en een eekhoorn. :smiling_face_with_three_hearts:

18 likes

Haha oke dan voel ik me heel naĂŻef nu :joy: van Martin en tante Cor was het heel duidelijk idd, nouja dan hoef ik ook niet in de illusie te leven dat ik met mijn eigen haar zoiets kan bereiken :crazy_face:

Ik lees in de krant de zin “twee vrouwen bevrouwen de balie” en word daar zo ontzettend blij van. Vanuit een soort grapje/intuïtieve neiging zeg ik vaak dat ik mezelf moet vervrouwen, of ik zeg vrouwkracht, ik heb m’n masterthesis toentertijd ook steevast juffenthesis genoemd bij mijn verdediging. Ik lees of hoor zoiets niet zo vaak van anderen maar deze ene zin geeft me moed temidden van deze tijden van vrouwengeweld.

22 likes

Wat is het inmens kut om ziek te zijn als je aan de andere kant van de wereld zit.

4 likes

En noemde je je bachelorscriptie dan bachelorettescriptie?

12 likes

Ik begreep niet zo goed wat het probleem is maar ik gebruik zelf sowieso bemensen ipv bemannen :sweat_smile:

2 likes

Dat was een goed idee geweest! Tip voor de volgende haha.

Ik heb geen make-up op naar werk omdat ik mijn huid moet laten rusten en ik heb al 4x de vraag gekregen of het wel goed met me gaat. Vind dat best vervelend, want ik ben er al onzeker over omdat je nu alle eczeem goed ziet en ik moet nog 6 weken zo door.

3 likes

Willen jullie voor me duimen? Ik moet in januari m’n huis uit en heb de afgelopen tijd mega veel gereageerd en bezichtigd maar overal afgewezen. Nu heb ik op een superleuke studio gereageerd en er waren maar twee anderen voor zes beschikbare studio’s. Ik hoor het deze week. Ben zo benieuwd! :house:

Nou ik heb nu al antwoord terug. Je moet student zijn maar dat hadden ze niet in de advertentie gezet. Dik balen zeg

41 likes

Dat is ook vervelend, ik ga toch een tip geven.

Fagron, Vaseline cetomacrogol creme fna.
Misschien werkt het niet, misschien ook wel!

Mijn (10-jarige) kind zingt steeds op de fiets: we zeggen nee nee nee tegen de PVV!
De kinderen van school zingen het hier (de versie met PVV ipv azc) en zeggen erbij: de beat is goed, we zijn het alleen niet eens met de tekst

13 likes

Ik doe een zero therapy, dus 0 producten op mijn huid en afbouwen van medicinale crèmes. Dus echt alleen wassen met water, en verder niks. Bij hoge uitzondering mag ik een creme smeren (echt een specifieke van La Roche Posay) als mijn huid droog aanvoelt, maar liever niet.

Heb echt al tientallen crèmes en therapieÍn geprobeerd, en zo lang mogelijk deze methode uitgesteld maar ik lijk wel al wat verbetering te zien, dus ik moet het echt nog even volhouden zo.

5 likes

Ah okay ja ik wil je ook niks aansmeren (ha ha) maar deze creme werkte iig voor mij voor mn eczeem in mn ellebogen die maar niet wegging. Ik heb daar nu wel pigmentvlekken maarja. Ik hoop dat je methode helpt! ik weet zelf hoe vervelend het kan zijn.

1 like

One issue forummer hier maar ik heb dus na twee jaar ziekte sinds drie weken weer een (fulltime!) baan en ik vind het werk heel leuk, het gaat goed, krijg er op zich energie van etc maar oh mijn god hoe combineren mensen fulltime werken met de rest van hun leven? Vrienden, sport, hobby’s, huishouden, andere taken/klusjes, zorg voor anderen/dieren, tijd voor jezelf, slaap?? :hot_face:

Ik ga er maar vanuit dat het went en het aantal uren in een dag toenemen ofzo?

19 likes

Niet fulltime werken is de oplossing denk ik :grimacing:

Ook iets werkgelerateerds: ik heb een afwijzing gekregen op een functie bij de overheid en baal er echt van want dacht dat ik echt een goede motivatiebrief had geschreven en het leek me oprecht leuk :pensive:

7 likes

Wat jammer dat je afgewezen bent :frowning: Ik heb dan zelf altijd dat ik mezelf al ergens zie werken als ik heel enthousiast ben. mocht je bij de Rijksoverheid gesolliciteerd hebben: er wordt heel erg bezuinigd op personeel en daardoor zijn er veel minder vacatures dan normaal. Dus >50 reacties op vacatures zijn nu aan de orde van de dag en dat maakt het heel lastig nu. Daarnaast merk ik dat er binnen de overheid (meestal onterecht) ook veel waarde gehecht wordt aan eerdere ervaring binnen de overheid dus is het als eventuele buitenstaander nog lastiger.

Ik weet niet of het helpt (of het juist erger maakt) maar hopelijk vind je snel iets passends binnen of buiten de overheid

2 likes

Lief, dat helpt inderdaad wel! Ik werk nu niet bij de overheid, dus snap de voorkeur voor interne kandidaten in die zin wel. Maar wat je zegt herken ik, ik had stiekem al een beetje een plaatje in mijn hoofd gevormd van mezelf op deze functie

2 likes

De oplossing is imo 36 uur werken, 4x9 en dan eigenlijk 4x8 haha

6 likes

Mij lukt fulltime werken gewoon echt niet :grimacing: heb nu 28 en vind dat perfect maar 32 is echt mijn max.

7 likes