Ik ben echt een beetje verbaasd dat jij in jouw situatie en met jouw verleden hier nog verbaasd over bent. ![]()
Ik doe sinds mijn nieuwe baan een jaar geleden ook 28 en dat vind ik inderdaad echt top! Voor het eerst heb ik het idee dat ik gewoon een leven heb ipv de hele tijd achter de feiten aanren. Ik werk nu tijdelijk meer uren en vind dat toch wel weer zwaar😅.
Maar ik heb wel geluk dat ik graag avonden en nachten werk (en mijn collega’s niet), en dat ik dus met onregelmatigheidstoeslag wel genoeg verdien. Anders kon het financieel niet uit.
Thuiswerken is voor mij de oplossing. Ik doe dingen zoals de was, afwas en stofzuigen allemaal tijdens werktijd waardoor ik ‘s avonds vrij ben voor chillen/bios/quiz/vrijwilligerswerk/drankje
Pre-kind: een dag thuiswerken voor de klusjes en boodschappen dan laten bezorgen, een schoonmaker inhuren, slaap en gezond eten prioriteren, in de avond om en om hobby/thuis/sport/thuis, in het weekend met vrienden afspreken en soms in de avond samen eten. Post-kind vraag ik het me ook af haha.
Moet zeggen dat ik af en toe ook wel extra werk maar heb daar zelf wat meer inspraak in waardoor het voor mij veel beter behapbaar is! Ik ontvang ook ORT inderdaad. ![]()
Alsnog geen vetpot maar ik val in ieder geval niet uit en dat vind ik belangrijk.
Edit:
En ik hoef hier niet door te groeien dus dat boomer argument kan ook de deur uit hahaha.
Herkenbaar. 🫠
Hoewel ik dit pas zo ervaar sinds ik van 32 naar 36 uur ben gegaan (4x8 naar 4x9), dus op zich maar 4 uur per week extra. Daarvoor vond ik het makkelijk te doen.
Maar goed, dat was toen ook omdat ik weer alleen ging wonen vanwege een verbroken relatie, dus ook weer hogere woonlasten en een huishouden niet meer kunnen verdelen. Komt er dan nog bij.
Wereld van verschil in gevoel klaarblijkelijk. ![]()
Ik ga de laatste tijd zo goed op die slechte confrontatieprogramma’s (Opgelicht in de liefde, Zeeman confronteert, Ontvoerd etc). Ook wel oprecht zielige verhalen soms maar die confrontaties zijn zooo heerlijk ongemakkelijk. John van de Heuvel in z’n steenkolenengels ‘do joe know wat joe dit to this family?? Joe are a skemmer!’
Heerlukk
Morgen komt een vriendin langs en we hebben 9(!) gebakjes besteld om samen te eten als ontbijt.
No shame.
Ik moet altijd lachen om John van de heuvel. Zo een gast/hoofdpersoon hoe je het noemt vol aan het huilen. Dan zegt hij altijd ‘en wat doet het met je?’ En dan doet ie bij wijze van troosten even zo over de schouder wrijven. Zo ongemakkelijk.
Ik heb vandaag m’n kerstdecoratie in huis weer neergezet, gewoon omdat ik er nu al zin in had. It’s tiiiime ![]()
![]()
Is er geen sekstopic meer?
Oh, ben blijkbaar niet capabel genoeg voor de zoekfunctie ![]()
Hoezo?
@Kauai ja dit doet m’n vriend en voor hem werkt dat heel goed. Heb het zelf vroeger ook gedaan maar had dan toch te veel last van schuldgevoel. En datzelfde heb ik ook een beetje met thuiswerken en dan te veel andere dingen willen doen in die tijd, uiteindelijk krijg ik daar alleen maar stress van omdat ik dan én al die taakjes/huishouden én m’n werk wil doen in dezelfde tijd. Een wasje tussendoor is prima voor mij maar het is denk ik beter voor mij om te proberen gewoon te werken tijdens werktijd (en lanterfanteren etc maar niet óók nog andere taken).
Ooit ga ik ook 28, max 32 uur werken en op fietsafstand van m’n werk wonen ![]()
![]()
En ik hoop/ga er vanuit dat het ook gewoon ff wennen en een ritme vinden is (en dan keuzes maken waarschijnlijk)
Update; ik ben echt misselijk ![]()
Maar wat voor taartjes hadden jullie???
Dit is hoe het er uit ziet als ze het over de hemel hebben
Ik wens een review per smaak
Ohhh van Jamay lekker!