Wat je even kwijt wil #71

Banaan: niet mijn ding, ik houd eigenlijk niet zo van banaan en de bananensmaak vind ik wel echt sterk. 4/10

Yuzu amandel dinges: deze had de dochter van mijn vriendin helemaal geplet, smaak was lekker maar kan de texturen niet helemaal beoordelen. Wel prima. 6.5/10

Appel: deze vond ik echt lekker! Een soort appeltaartje, goeie kaneelappelcompote met een lekkere smaakvol room erom heen. I liked it. 8/10

Framboos: dit is mijn favoriet denk ik. De frambozencompote is licht zurig waardoor er echt een mooie balans is met die zoete mousse. 10/10

Pistache: ook echt top! Wat machtig, maar als je van pistache houdt heerlijk. 9/10

Mango: dit is waar ze bekend mee is geworden, ik vind hem wel lekker maar niet denderend 7/10

Aardbei: deze vind ik net zoals de framboos gewoon heel goed in balans, maar vind de compote in de framboos lekkerder dan in de aardbei. 8/10.

Cookie: deze vind ik ook erg lekker en is wat variatie op de rest omdat hier ook nog een laagje brownie in zit. 8.5/10.

De peer hadden ze helaas niet meer

16 likes

Ik ben echt kinderachtig maar ooit heeft iemand een meme gemaakt en daar stond bij “kijk daar rolt john van de heuvel” en hij rolde dan dus van een heuvel af. Helemaal stuk om gegaan :joy:

17 likes

Ik ben 1 laars kwijtgeraakt?? Hoe kan dit, haha. Het zijn kaplaarzen die ik aan doe als ik in de tuin bezig ga, daarom staan ze bij de achterdeur. Ik ben vanmiddag in de tuin bezig geweest en heb die laarzen aangehad en nu staat er nog maar 1 bij de achterdeur? De ander kan ik nergens vinden, ook niet in de tuin en ik ben t/m nu de enige die thuis is geweest.

Zouden de kaboutertjes dan toch bestaan?! :scream:

3 likes

Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt en toen bleek het te gaan om ordinaire diefstal
 Waarbij iets waardevols is meegenomen maar ook allerlei random dingen uit de tuin.

Oh, morgen bij daglicht de rest van de tuin maar even checken dan. Ik heb verder alleen nog niks (waardevols) gemist in de woonkamer.

Oeee heeeerlijk

1 like

Maar even hoor. Week 3 1/2 hier en wat de hel is dit voor graftakkenvirus. Ik dacht dat ik er bijna klaar mee was maar nee: weer flinke keelpijn, koude rillingen en super moe nog steeds. Ik wil mij weer goed voelen en energie voor leuke dingen en de basis dingen. Die was die ik heb aangezet toen ik thuis kwam ga ik morgen weer aanzetten want ik lig in bed en ik ga die no way nu nog ophangen.

2 likes

Omdat je hier zoooo veel gedeeld hebt over je ziekteproces en je zoektocht naar een passende baan en het solliciteren en je overal zo ver over na leek te denken, is het passend ja/nee, genoeg uitdaging ja/nee, te belastend ja/nee. Snap wel dat de realiteit soms nog anders is dan de theorie, maar als ik je nu alweer binnen een paar weken zie posten over de nood aan een thuiswerkdag en over de realisatie dat werk/privé niet in balans lijkt, dan komt het wel wat kip zonder kop-erig over. En dat verbaast me dan dus.

9 likes

Ooh ja dan lees je het denk ik wel ernstiger dan dat ik het nu bedoel. En tegelijkertijd denk ik eigenlijk dat het heel normaal is wat ik voel? Die nood aan een thuiswerkdag had ik echt en kwam voor mij niet onverwacht, ik bedoel, ik heb ineens weer werk en het is óók nog eens eens een PhD waar ik om een eerdere slechte ervaring van te voren veel spanning over had. Die ontlading van eindelijk beginnen kwam er gewoon ff uit en heb ik prima doorstaan haha

En verder ben ik in één klap van niet werken naar 5 dagen werken en dan ook nog eens 2 a 3 dagen per week op locatie met 1u20m reistijd enkele reis (die ik deels als werktijd gebruik maar toch openbaar vervoer is vermoeiend) gegaan, allicht is dat ff wennen :woman_shrugging: ik had het ook liever anders opgebouwd maar dat was niet mogelijk. En ik heb veel dingen naast werk die ik leuk en belangrijk vind en dat is wel ff zoeken hoe dat moet/wat kan, maar ik ga er ook wel vanuit dat ik met de tijd wat minder vermoeid ben na werk en nog energie heb. Ik ben net drie weken bezig.

Ik dacht gisteravond juist dat ik zó blij ben dat ik deze baan gekregen heb, ik heb mij nog nooit zo op m’n plek gevoeld op een werkplek als nu en zoveel zin en urgentie gevoeld om m’n werktijd voor werk te gebruiken. Ik zei gister tegen m’n vriend dat ik voor het eerst in m’n leven liever in het weekend ziek zou zijn dan doordeweeks :joy: en dus niet vanuit een productiviteitsidee maar omdat ik gewoon veel zin heb om mn werk te doen

(Deze hele vibe zal over twee maanden wel getemperd zijn, maar ik zit volgens mij wel echt goed maar ja ik vind het ook flink wennen)

5 likes

Dat vind ik ook niet zo gezond klinken eigenlijk, liever in het weekend ziek zijn dan doordeweeks omdat je je werk zoo leuk vindt. Maar kan aan mij liggen

4 likes

Lol laat een meid even blij zijn met d’r baan na heel wat jaren niet goed zitten/ziekte :joy:

15 likes

Volgens mij heb je best wel wat inzicht in jezelf en in je ziekteproces gekregen toch? Zolang je maar goed blijft monitoren hoe je je voelt en eventueel tijdig aan de bel trekt als het minder gaat!

Vind het vooral leuk voor je dat je eindelijk iets gevonden hebt.

2 likes

Dankje! En ja klopt, dus ik maak mij nu ik eenmaal begonnen ben niet zo’n zorgen meer :slight_smile: