mijn favo’s vandaag
Het nieuwe album van Rosalia ![]()
en die voorstelling van Iris van Herpen in de kunsthal, echt een hele dikke aanrader! Super indrukwekkend
Sterkte! 🩷🩷
Enige tip: de dag overleven, naar bed gaan en de dag erna weer overleven. Doen wat je kunt (of wat goed voelt, maar ik voelde niks of me kut in die periode, dus ik kon daar niet zoveel mee). Dus als dat is de hele dag in bed liggen en scrollen is, doen, is dat iets anders dan doe je dat
- eten en drinken waar je zin in hebt, boeiend of het gezond is of niet, maar wel wat eten of drinken
- bij mij hielp sporten/hardlopen, maar dat is ook pittig als je je kut voelt. Naar buiten gaan elke dag is wel echt iets wat goed is, maar voel je niet schuldig als dat niet lukt.
Ja, wat een geweldig album weer
Zo knap hoe zij zichzelf elk album weer opnieuw uitvindt. Hoop dat ik haar snel live kan zien.
Nee ik zou dat niet verwachten, maar wel samen van een groot gedeelte gaan leven. Zou het heel gek vinden als hij alles voor zichzelf zou houden. Zou me dat niet kunnen voorstellen.
Denk idd dat ik een financieel adviseur in de arm moet nemen en advies moet vragen want dit groeit me even boven de pet.
Ja allebei hetzelfde!
Ik zit in de trein en de wc stroomt over
, de hele vloer onder de urine
Oh ben benieuwd! Ik bewaar hem voor morgen tijdens het hardlopen. Dan kan ik goed luisteren.
Jaaa eens met Iris van Herpen in de kunsthal, wat een vakvrouw! De indeling van de zalen/het gebouw vond ik wel moeilijk haha
Ik kan niet echt tips geven maar mn vader heeft zelf een openhartoperatie gehad. Ik was zelf nog maar 15 en pas later besefte ik was voor heftige ingreep het is. Je zegt dat het zeer binnenkort is, ik zou er misschien over nadenken wat je die dag van de operatie wilt doen? Werken/niet werken etc? Want dat kan nogal zenuwslopend zijn die uren. En wat jou dan het fijnste lijkt. Ik ging gewoon naar school natuurlijk met m’n puberbrein. Sommige willen juist thuisblijven, sommige gewoon werken zodat je iig deels afgeleid bent. Ik hoop dat de operatie snel achter de rug is en uiteraard goed gaat. Mn vader is fitter dan iedereen van zn leeftijd dus het hoeft niks te betekenen over de gezondheid van je ouder in de toekomst.
Neem mij mee dan, dankjewel!
Is dit die belevenis die de NS weer wilt hebben bij een treinreis?
Ik heb zo’n chaotische dag. Ik heb vanavond een uitje met collega’s en ik zou iemand ophalen, stond ik daar een uur te vroeg 🫠
Straks weer een kans ![]()
Idd als een speer een adviseur inhuren.
Als je belasting betaalt over 14 btc op basis van de datum van zijn overlijden dan kan dat al snel de 400-500000 euro aan belasting aantikken. Bitcoin is aan het dalen nu, je weet niet hoe snel dit gaat. Oftewel het kan zijn dat als jij bv binnen 6 maanden besluit de belasting te betalen, die bitcoin nog maar 600k in totaal waard is. Het kan ook zijn dat het 3 miljoen waard is, maar dat is heftig risico om te nemen. Ik ken je financiën natuurlijk niet maar als je niet zelf 500k makkelijk kan betalen, kan het belangrijk zijn om snel de bitcoin te verkopen zodat je in ieder geval de belasting kan betalen en nog zoveel mogelijk overhoudt.
Ik zit nu Speculasies te kijken en vind het echt hilarisch.
Hah oh nee dit soort berichten maken me bang! Ik weet wel dat ze uitgaan van de waarde v Bitcoin waarde op moment van overlijden. Maar jij spreekt over gigantische belastingen? Heb dat nog van niemand gehoord dus ik wacht even het gesprek af… ![]()
![]()
Lekker in gesprek gaan en als het positief uitpakt: geld spreiden! Deel vastzetten op een gunstige manier voor je kinderen, je huis versneld aflossen, evt wat beleggen om verder van te leven. Maar ook gewoon wat leuks doen hoor, van een deel. Een droomreis maken, je badkamer verbouwen, bij het duurste restaurant eten, whatever floats your boat haha.
Ja ik schrik even van het bericht van @Kauai , ik had begrepen dat er enkel erfbelasting vanaf ging? Maar ik ben dus nog niet goed geïnformeerd blijkbaar…
Ik snap ook niet helemaal hoe @Kauai aan deze bedragen komt hoor. Dat lijkt me nogal stug. Het is natuurlijk wel zo dat de waarde van bitcoins nogal kan fluctueren. Als ik het goed begrijp verwacht je iets minder dan 90.000 euro belasting te moeten betalen. Stel nou de waarde van de bitcoin daalt ontzettend en die 14 bitcoins zijn per stuk ineens nog maar 5000 euro waard dan heb je nog maar 70.000 euro terwijl je nog 90.000 belasting moet betalen.
Heb je gekeken op de site van de belastingdienst naar de tarieven voor erfbelasting in de derde graad / geen familie? Tot 154000 euro is dat 30 procent en daarna 40 procent. Dus alles boven de 154000 betaal je 40 procent erfbelasting over en tot 154000 euro is het 30 procent (dit bedoelt @Kauai met dat erfbelasting veel kan zijn) Daarna is de vraag wanneer is hij overleden. Bijv een maand geleden was 1 bitcoin nog een ton waard en daalt nu alweer. Het kan dus zijn dat de erfenis op datum overlijden meer waard was en je meer erfbelasting moet betalen, terwijl een gedeelte in waarde alweer weg is.
De waarde van bitoins van overlijden wordt aangehouden. En dat is Koers: ongeveer US$ 101.497 op 4 november 2025.