Wat je even kwijt wil #71

Ik snap even niet zo goed waarom je dit reageert op mijn bericht?

Edit: Ik bedoel in mijn vorige bericht hetzelfde te zeggen als @Smintje

1 like

Je kan ook de Bitcoins verkopen tot je je erfbelasting kan betalen en de rest van de Bitcoins laten staan :). Hopelijk heb je een adviseur die kennis heeft van crypto.

3 likes

Ah sorry dat is niet de bedoeling, maar goed om goed geïnformeerd te zijn denk ik wel! Erfbelasting is idd 30%-40%. Je had het over 14 Bitcoins toch? zo kwam ik aan dat grove bedrag maar laat je vooral door een expert informeren! Niet bang worden hoor, dit is gewoon iets fantastisch dat je overkomt! De rest regel je gewoon.

@Popje wat bedoel je met je kan niet zomaar bitcoin op je rekening zetten? Ik heb het pas nog gedaan en was maar 1% ofzo.

3 likes

Ik vraag me af hoeveel uur het duurt voor het ergens anders over gaat

22 likes

Nou dan begin ik ergens anders over, mijn moeder en een vriendin zijn iets aan het bekokstoven (heb 3x gecheckt of dit woord wel echt bestaat) voor mij morgen. Ben niet zwanger, niet bijna jarig, ga niet trouwen, niks anders bijzonders gebeurd… dus echt geeeeeen idee wat ze aan het doen zijn??

6 likes

Aanzoek? Haha geen idee :relieved:

2 likes

HAHAH nee absoluuuuuut geen optie.

2 likes

Vanmiddag sms ontvangen: ‘Hoi pap, mijn telefoon is gevallen. Dit (12345678) is m’n nieuwe telefoonnummer, stuur je me een bericht via Whatsapp’.
Bijzonder dat m’n kind mij aanspreekt met pap én een telefoon heeft laten vallen terwijl ze thuis én daarom een nieuw nummer heeft. En dat allemaal terwijl ze gewoon thuis is. :joy:

3 likes

Altijd als ik die DELA (uitvaart) reclame hoor met dat lijzige kinderstemmetje hoop ik dat ik zelf in die kist lig.

3 likes

Alles is voor Bassieeee
En Bassie junior natuurlijk

Zou echt het leven van mn partner wel makkelijker maken maar zeker zwart op wit zetten wat van mij js

2 likes

Ik kreeg deze ook gisteren, delen wij een kind?

Je kan supersimpel de erfbelasting uitrekenen op de website van de Belastingdienst. Vermogen dat jij op 1 januari hebt daar moet je vermogensbelasting over betalen.

Als de waarde 1,2 miljoen euro was op het moment van overlijden moet zij volgens de website van de Belastingdienst dik 4,5 ton aan erfbelasting afdragen. Als die bitcoin aan ‘t dalen is zou ik proberen zsm een fatsoenlijke financieel adviseur zoeken (met opleidingen, aan een financieel instituut verbonden). Maar als ik jou was: ik zou ze direct verkopen. Ik zou allemaal zo min mogelijk risico willen lopen. Gaat om zo fuuuucking veel geld. Stel iets raakt in een vrije val, zeker met de huidige staat van de wereld, loop je wel wat risico.

9 likes

Blijft toch godsgeklaagd dat je zoveel belasting moet betalen om iets dat je focking erft. Kan ik me echt over opwinden

4 likes

Want?

7 likes

Geen idee hoe het met crypto zit, maar als jij gewoon van je normale baan een miljoen hebt gespaard dan heb je daar al belasting over betaald, als ik het dan erf moet er nóg een keer belasting over betaald worden. Dat is toch stom.

17 likes

Bijna alles wat je uitgeeft wordt dubbel belast. Je salaris waar je loonbelasting over hebt betaald geef je uit aan boodschappen waar je ook weer btw over betaalt. Zo werkt belasting nou eenmaal.

Ik vind het niet meer dan logisch dat geld waar jij niks voor hebt gedaan en waar jij nog nooit belasting over hebt betaald dat daar belasting over wordt geheven. Bovendien zijn de meeste erfenissen van zo’n bedrag opgebouwd uit overwaarde uit huizen, dus daar heb je dan überhaupt zelf ook geen reet aan gedaan om dat te verdienen. Weinig mensen die van hun salaris een miljoen sparen.
Erfenissen zijn de grootste instandhouders van ongelijkheid.

105 likes

Het is toch van de zotte dat je nog is belasting betaald a 40-50% over geld waar al belasting over is betaald uberhaupt.

7 likes

Hahaha als we deze energie vasthouden kunnen we beter btw afschaffen.

Erfenissen veroorzaken enorme kansenongelijkheid en vermogenskloof in onze samenleving. Erfbelasting = goed.

70 likes

He Sander :crazy_face:

6 likes

He?

2 likes