Zou pas raar zijn dat je wel belasting moet betalen voor geld waar je voor werkt en niet voor geld dat zomaar op je rekening staat.
Sander Schimmelpenninck, die heeft ook veel geschreven over de erfbelasting (o.a. Sander en de kloof) en hoe dit tot meer kansenongelijkheid leidt in Nederland.
Oh zegt die man ook eens iets zinnigs
Van de zotte ook echt haha. Alsof het een random regel is die iemand op een namiddag heeft bedacht en er niet daadwerkelijk iets wordt gedaan met die belasting. Ik vind het altijd maar gejank, precies om de reden die hier ook al wordt gezegd. Erfenissen zorgen al veel super veel ongelijkheid dus je staat gewoon met 10-0 voor als je een erfenis krijgt en dan vervolgens ook nog verbolgen doen dat je er belasting over betaalt. Stelletje gieren
Wtf mijn 4-jarige zei vandaag 6-7 met die handjes erbij. Hoe dan??
Oh wow haha, het is wel bij het Jeugdjournaal geweest, kijkt je kind dat al voor zover je weet? (Lijkt me ook wel vroeg, bedenk ik me)
Dat hele idee dat geld maar één keer belast zou mogen worden is ook zo’n raar idee van geld? Dat komt niet ‘schoon’ uit een printer rollen ofzo om dan in een keer bij de eigenaar terecht te komen met een keer belasting
.
En maar klagen altijd als er iets van je (gekregen!!! Lol) geld naar de samenleving gaat maar wel alles gebruiken wat ervan betaald wordt. Maar goed we betalen jullie zorg en het onderwijs van jullie kinderen wel van good vibes idd.
Hij zei dat hij het van een ouder kind op de BSO had. Maar het lijkt net een soort virus, we kunnen nu helemaal geen six of seven meer zeggen ![]()
Hier precies hetzelfde vorige week
. Geleerd van een ouder kind op school. Gelukkig is het bij die ene keer gebleven.
Mensen die geen geldzorgen hebben zeiken altijd het hardst om geldzaken. Echt flikker op kan daar zo tering kwaad om worden ![]()
![]()
![]()
hoge vermogens moeten veel meer belast gaan worden, en iedereen die zegt: “ja maar ik heb er hard voor gewerkt!!!” Verdient een speciaal plekje in de hel ![]()
Echt een van mijn grootste ergernissen dit, is ook wel te merken hahaha
Oh nee toch. Ik dacht juist dat dat stomme 6 7 nu wel een keer klaar was. Southpark heeft er al een episode over gemaakt. Of komt het nu pas in nederland overgewaaid?
ik voel me zo’n oma als ik hierover klaag maar het is gewoon te stom.
Een interventie😆?
Ja echt een shocker en voor mij ook wel een enorme onthulling van je karakter en blik op de samenleving als mensen opeens zulke dingen gaan zeggen over erfbelasting (idem hypotheekrenteaftrek). Dat is echt niet verder kunnen kijken naar de maatschappij dan je eigen persoonlijke hachje.
De links lullen, rechts vullen mentaliteit klinkt hier dus ook weer enorm door zo. En bij de verkiezingen trouwens ook, die last minute toch nog vrij hoge uitslag van de VVD zit hem precies hierin wmb; ikke ikke ikke en de rest mag stikken.
Precies dit bericht kreeg mijn moeder gisteravond ook!
Hahahaha ik zag net deze advertentie op insta met deze totaal authentieke en spontane comments eronder
Ik moest googlen wat dit betekende ![]()
Sowieso is het tata pvv gezeik op belastingen zoooo saai. Zie de belasting die je betaalt als je abonnementskosten voor een land waarin veel dingen gewoon erg goed geregeld zijn en waarbij veel shit voorkomen wordt OMDAT er belastinggeld tegenaan gegooid kan worden.
En ja kom maar door met argumenten a la toeslagenaffaire etc. Het is inderdaad niet perfect maar ja nog even een pvv grapje ![]()

Ja eens. De hele reden dat wij geen tonnen betalen individueel aan zorg, dat ons OV bijna overal rijdt en onze wegen goed onderhouden zijn? Dat scholen hun werk kunnen doen, mensen mentale hulp kunnen krijgen zonder eigen bijdrage, dat sociale huurwoningen gebouwd kan worden. Komt allemaal door belastinggeld. En dit zijn alleen nog de dingen waar ik zelf heel blij mee ben dat dit goed geregeld is.
Maar als alle buitenlanders eruit zijn hebben we gratis geld voor iedereen die wit is toch?
Yup want dan is de overheid ook opgerot ![]()