Wat je even kwijt wil #72

Ik vind het zo jammer dat vriendschappen zo veranderd zijn tov mijn twenties. Vroeger was er altijd wel iemand die kon en wou afspreken op zaterdagavond.

Nu heeft niemand zin en of tijd :pensive: probeer wel solo dingen te doen maar daar heb ik momenteel even de headspace niet voor.
Morgen wel fit wakker worden, maar was liever nog de deur uitgegaan haha.

22 likes

Wtf ik ben net speciaal naar de Albert Heijn gelopen voor paaseitjes en die waren er gewoon niet meer??? Wtf het ligt in december al in de schappen laat je kan het niet tot Pasen in je assortiment houden?? :sob:

(Het zal ongetwijfeld aan mijn AH liggen ik neem aan dat je elders in het land nog wel paaseitjes kan kopen maar wtf)

5 likes

Nee hoor hier ook vrijwel alles uitverkocht. Is ook wel normaal toch, ik weet niet anders

3 likes

Heel herkenbaar, het lijkt haast wel alsof mensen (>30, in mijn omgeving tenminste) ook helemaal geen behoefte meer hebben aan hun vrienden vaak zien? Of het is een bijpraatkoffie maar je beleeft niks meer samen. En de meesten hebben nog niet eens kinderen. Mis echt die studentenjaren dat je je vrienden bijna elke dag zag en iedereen had altijd tijd haha.

15 likes

Zelfde toch met de kruidnoten. Ze kopen vlak voor Paen geen nieuwe voorraad meer in, dus als het op is, is het op.

Desondanks vind ik het ook irritant hoor.

1 like

Zo herkenbaar, vooral die bijpraatkoffie inderdaad. Wil gewoon weer eens samen nieuwe dingen beleven in plaats van hoe het is op werk, hoe is het met je familie, je partner en je hond

Een vriendin zei laatst dat ik alle vrijheid had voor spontane plannen en dat is zo, want geen relatie of kind, maar zou in plaats van spontane solo dates ook graag weer dat spontane samen afspreken terug willen. Mis echt mijn studententijd wat dat betreft.

19 likes

Ik hoorde eens de uitspraak dat je als je in je tiener/twintigerjaren afspreekt met vrienden je herinneringen maakt maar als je boven de 30 bent en je met vrienden afspreekt alleen maar die herinneringen ophaalt en vrijwel geen nieuwe meer maakt.

En dat is zo waar dat ik het echt een beetje deprimerend vond :sob:

25 likes

Ja vreselijk. Ik ga vaak in m’n eentje uit hierdoor, ontmoet dan altijd wel toffe mensen en het is spontaan. Deed dat heel lang alleen in het buitenland maar het blijkt in je eigen stad ook heel goed te kunnen.

6 likes

Ook met nieuwe mensen. Wij zijn vorig jaar verhuisd en hadden mensen naast en tegenover ons uitgenodigd voor koffie. En met sommige mensen was het super gezellig. Maar toch komt er nooit echt wat uit ofzo.

Iedereen komt buiten om snel in zijn auto te stappen voor werk en daarna in de avond snel weer naar binnen. En als je dan zelf niks voorstelt dan gebeurt er niks. Maarja ik wil niet altijd degene zijn die vraagt.

En ik snap het ook wel weer. Ik denk ook vaak: nee, ik moet al te veel/ik ben al te druk/ik wil als ik vrij ben gewoon niks doen. Maarja uiteindelijk gaat het vaak beter als ik toch iets ga doen.

6 likes

Nee dat is hier ook, met alle feestdagen eigenlijk…

Nu waren er wel nog 100000 euro lindt haasjes en van die ballen.

Ulgh

Ik eet eigenlijk niet zo vaak zoetigheid maar heb de afgelopen weken een witte paasei verslaving opgebouwd dus ik stond echt te trillen :rage:

6 likes

Maar dat heb je toch samen in de hand? Als je kunt afspreken voor bijpraatkoffie dan kun je die momenten ook benutten voor een activiteit.

Herken wel dat je als single zonder kinderen veel meer vrijheid hebt, maar ik benut die dan ook om dan maar de whimsical single vriendin te zijn die de vrienden met kinderen meesleurt voor een zeldzaam dagje uit zonder kinderen! Vraagt wel om meer planning, dus spontaniteit is idd niet echt een ding meer.

11 likes

Hier ben je zelf toch ook bij… Ik vond het op den duur ook die kant op gaan met mijn vriendschappen en daar zat ik ook van te balen. Dus toen heb ik ingegrepen, was even zoeken maar inmiddels heb ik meerdere warm gemaakt voor mijn hobby en gaan we binnenkort een clubje beginnen, haha! Een andere vriendin organiseert regelmatig een kledingruil en weer een ander nodigt een paar keer per jaar vriendinnen uit om mee te gaan naar leuke events die met haar werk te maken hebben. Ik ken er ook genoeg die samen op vakantie gaan of weekendjes weg, festivalseizoen komt er weer aan etc.

Zijn meestal geen hele wilde avonturen meer, maar ook niet alleen maar bijkletsen met een theetje.

18 likes

28 likes

Ik vind het ook leuk om dingen samen te doen die je toch al ā€˜moet’ doen. Wat makkelijks koken en samen eten, samen sporten of samen om en om in elkaars tuin werken of de kledingkast opruimen en tussendoor kletsen oid.

9 likes

Ja helemaal eens hoor dat je hier zelf aandeel in hebt! Maar met 90% van mijn vrienden getrouwd met 2 kinderen en in een andere stad wonend is afspreken echt een stuk lastiger, en als het dan al lukt hebben de meeste geen zin/tijd voor echt uitgaan/activiteiten/weekendje weg/festivals etc. Daarnaast veel vrienden die ook arts zijn en onregelmatig werken dus al met al is het een puzzel.

Probeer het wel, nu ook meer contact met andere single vrienden en proberen we wat regelmatiger te borrelen. Maar het gaat allemaal een stuk minder vanzelfsprekend dan 10 jaar terug. En sowieso verwateren sommige vriendschappen en vind ik het midden 30 lastiger nieuwe vrienden te maken.

Maar jouw initiatieven klinken superleuk iig!

9 likes

Mijn man heeft thuiszorg. Ik bel hem op een moment dat die er is (wist ik niet), die persoon loopt naar de telefoon en zegt Het is PiuPiu, zal ik opnemen?

Eeeeh

Sorry het stond eerst elders ik moet echt beter opletten

En nog omdat het geen ergernis was oeps
Vond het bijzonder, telefoon was aan de andere kant van de kamer en mijn man vroeg niet wil je even kijken of iets in die richting

3 likes

Ik vind dit geen gekke reactie/ actie maar misschien mis ik iets?

22 likes

Nee? Ik vind het juist wel gek, je werk onderbreken om op de telefoon van een ander te gaan kijken, maar goed ik ben ook erg gesteld op mijn privacy dus misschien ligt het aan mij dan

Hmm ik zou denken dat diegene alleen even kijkt wie er belt om eventueel de telefoon aan te geven. Ik zou dat ook bij een vriendin / familie / whatever kunnen doen stel dat iemand staat te koken en ik zit op de bank en haar telefoon ligt naast mij. Zien wie er belt zou voor mij niet voelen als een inbreuk op m’n privacy maar dat ben ik. Natuurlijk prima als je er anders over denkt.

47 likes