Bankencrisis level, techbedrijven zijn gigantisch veel aan het lenen zonder echte dekking. En de aandelen zijn zo overgewaardeerd dat er ook bij particulieren een gigantisch groot nu kapitaalsverlies zal zijn.
Mijn huisarts zet een paarse krokodilstempel op verwijzingen waarvoor de patient niet bij hem langs is geweest ![]()
(in dit geval logopedie op aanraden van school en verzoek om verwijzing vanuit logopedist)
Ik denk eerst dat ik te lang naar een scherm heb gekeken ofzo, en dan komt er echt een soort kaleidoscoop in mân beeld, zoals het plaatje hieronder. Ik zie dan verder heel wazig en als ik rustig ga liggen in het donker dan gaat het langzaam beter. Maar het houdt vaak wel een kwartiertje aan.

Ik dacht laatst op het forum te hebben gelezen dat oogmigraine en migraine met aura (op de foto) twee verschillende dingen zijn. Heb er zelf ook last van en vind het altijd heel naar als ik dan niet thuis ben want voel me dan ook heel vaag.
Ik had de ramen vanochtend even op gezet maar te laat weer dicht want nu is het echt heel onaangenaam binnen ![]()
Wat een topper! Dit is waarom, voor als mensen het niet weten:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/de-huisartsen-en-hun-paarsekrokodillenstempel-waarom-het-bureaucratische-beest-ontembaar-is~b38e23f5/
Ben op de heetste dag van het jaar naar de Gamma gefietst voor een parasolvoet (die ik al een maand moest kopen) maar natuurlijk uitverkocht hahahaha waarom ben ik zo
Nu wacht ik voor een ventilator tot de Amazing Oriental open is voor ijsjes, ook al zoân risico!! Pray for me ![]()
Haha ik dacht mijn huisarts dit zelf had bedacht, zoân type is het ook wel, maar het is dus een hele beweging ![]()
Haha nee is voor verwijzingen waar wij het niet mee eens zijn dat wij die moeten maken. Ik zet er wel eens 20 op. ![]()
Edit; oh spuit 11.
Als in, 20 stempels?
Mijn vriend gaat naar een weekend festival en ik heb nog nooit zoveel JOMO gehad ![]()
Ik vink dan alleen âop verzoek van patiĂ«ntâ aan in Zorgdomein. Vind ik daar ook een stempel?
dacht dat dit al geheimtaal was voor âik vind deze verwijzing bullshitâ
Ja het laatste (particulieren stappen nu in en verliezen straks hun spaargeld) maak ik me ook wel zorgen over. Al hoor ik dat eigenlijk niet om me heen dat mensen dat doen, jij wel? De financiering maak ik me geen zorgen over, die loopt niet via banken over het algemeen. Misschien wat kleinere bedrijfjes die geen andere financiering konden vinden.
Wat een goed initiatief! Kunnen we in het onderwijs ook wel gebruiken en eigenlijk overal waar veel te veel genoteerd moet worden om niks.
Haha true!
En dan is het eindelijk rond en zegt de andere organisatie: ga maar ff langs de huisarts voor een verwijzing. đ«
Of een kind leest net 1 woord te veel goed en moet weer 1,5 jaar wachten tot ie mogelijk een dyslexie onderzoek krijgtâŠ
Ik zou dit verder moeten onderzoeken maar waarschijnlijk zijn veel van dat soort beleggingen ook opgenomen in de grotere courante ETFâs/indexen, juist zeer populair bij de (jongere) particuliere belegger. Neem bijvoorbeeld de top van S&P 500 wat toch een zeer populaire index is, die beslaat 30% van de amerikaanse economie, 60% van de index zit bij Nvidia (7.90%), Apple (6.78%), Alphabet (6.03%, including both class A & C shares), Microsoft (4.37%), Amazon (3.71%), Broadcom (3.02%), Micron Technology (1.98%), Meta Platforms (1.96%), Tesla (1.75%), and Berkshire Hathaway (1.39%).
(ja rap gekopieerd van wikipedia lol)
8 van de tien herken ik direct als tech aandelen die allemaal inzetten op de AI-boom⊠Ook als de miljarden niet gefinancieerd worden door banken zal een val indirect bij hen terecht komen omdat de investerende entiteiten ook leningen uit hebben staan.
Oei ik zat in het verkeerde topic
Anyway het is gelukt, ik heb mijn ijsjes! Ik kom sowieso nooit bij de Amazing Oriental dus ik heb er drie kwartier rondgedwaald (dat is echt mijn enige actieve plan van vandaag haha) en allemaal randoms hit gekocht en ik heb de meloenijsjes die iemand hier tipte: lekker! En deze zijn ook lekker en eigenlijk ook best vergelijkbaar (ik had niet opgelet en dacht dat die meloenijsjes gewoon waterijsjes waren, maar er zit een soort room/melk in. Deze zijn nog romiger!)
Ja dit is mân werkveld en het klopt wat je zegt. Vrijwel elke belegger investeert op een manier in ai, wat behoorlijk bizar is denk ik. Ik bedoelde meer dat ik niemand persoonlijk ken die vol in op ai ga, behalve allerlei (jonge) mensen online. Ik was benieuwd of jij dat wel meer om je heen hebt.
Oh ja zo! Ik ken zelf niemand die belegt buiten mezelf maar merk wel echt dat het moeilijk is om fondsen te vinden die goed rendement hebben op dit moment en géén ai aandelen hebbenâŠ
Ik heb de hele ochtend in het zwembad gelegen. Het was zooooo fijn. Wel echt mega druk want er zijn veel scholen dicht vandaag. Denk er bijna over om morgen en overmorgen weer te gaan.

