Kun je misschien contact met het bedrijf opnemen? Wellicht zijn ze coulant
Ja, ga ik idd doen, goeie. Het is ook maar 2 dagen na de retourtermijn.
Ik zag gister ook een futen nest met schattige kleintjes en er nog geen meter naast een meerkoeten nest, zo gezellig ![]()
Mijn man heeft een nieuwe baan en onze buren hadden ons uitgenodigd om wat te drinken bij hun thuis om het te vieren (ze zijn een eind in de 80). Zo schattig, ze hadden koekjes op tafel en we kregen Sekt. En ik drink eigenlijk nooit meer maar deze keer dacht ik āach voor deze keerā. Buurman bleef maar bijschenken en ik had uiteindelijk 4 glazen op en onze dochter een schaal koekjes
.
Ik heb echt best goed geslapen daarna ![]()
Ik stuur het dan gewoon op, gaat tot nu toe altijd goed haha
En kort na deze post viel er opeens een duif uit de lucht in onze tuinā¦? Leek alsof die een aanvaring in de lucht had met een andere duif. Hij viel bijna op mān vriend, zo op ons terras en vluchtte toen een hoekje in.
Daar blief āie eerst een half uur doodstil zitten, toen nam hij voorzichtig een slokje van het water dat ik hem gegeven heb en inmiddels loopt āie lekker zelfverzekerd wat te snacken in mijn tuin en zich wat te rekken en strekken en te wassen. Hahaha, ik ging ervan uit dat āie zsm wel weg zou vliegen maar deze lijkt zich prima te vermaken hier.
Is ie niet gewond?
Ja, eerst dacht ik dat dat misschien zo was maar daar lijkt het nu niet echt op. Hij heeft al zān vleugels en poten gestrekt en loopt echt heel normaal rond nu. Het is een postduif met een bandje, dus niet bang voor mensen. Ik kijk het wel even aan en anders breng ik hem wel naar een opvang, hoor!
Edit: weggevlogen! ![]()
Ahh gelukkig, kan wel janken als ik hier die stadse beestjes zie met pootjes aan elkaar enzo. Ik kan ze nooit vangen ![]()
Hier ook, daarnet heeft een kauw vol op mān hoofd en over mān wollen jas gekakt
wist niet dat vogelpoep zó stinkt gadver de gadver
Ik las net de naam Elspeth. Die past ook wel in het rijtje Annemiekel achtige namen.
Ik hoorde een mevrouw op leeftijd zeggen āHeb je lekker roek opā en mijn oma zei dat altijd en nu mis ik haar verdorie weer zo
Wij praatten Drents en roek is ruik als in lekker luchtje
Is gewoon een Schotse afgeleide van Elizabeth!
Ok, dat wist ik niet. Het is wel iemand met een NL achternaam, ik zou het zelf niet snel kiezen denk ik en voor Elsbeth zijn gegaan.
In de nieuwe aflevering van de podcast we love Nederlands heeft Yannick een heel uitgebreid rijtje met annemiekel-namen ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Goede tip! Die podcast wilde ik sowieso al een keer luisteren n.a.v. tips hier.
Ik ga straks boodschappen doen, dan kan ik hem mooi opzetten.
Er heeft een vogel op mn jas gepoept. Gelukkig was het een klein vogeltje en niet veel.
Dit is 2e keer in mn leven oid dat een vogel op mij poept.
Schijnt geluk te brengen
Alleen als het op je hoofd is
(volgens Griekse mythologie dan)