Dit vind ik weer echt zo’n onzintiktokfeitje
Voor de volgende keer: je kan de host ook privé iets sturen naast de gewone beoordeling.
Ik heb het een keer gehad in een heel fijn huis wat echt prima was, maar waar wel een hele erge rooklucht hing. Dat vond ik niet fijn met een kleuter met astma. We konden ook niet zomaar weg, want waren er voor een begrafenis. Gelukkig viel het boven op de slk wel mee.
Host reageerde dat hij het raar vond, want er werd nooit binnen gerookt. Nou ja dat klopte gewoon niet, ik heb zelf gerookt en weet echt wel hoe t ruikt. Bovendien lagen er ook asbakken en pakjes sigaretten in een kast. Toen heb ik het maar zo gelaten omdat ik met m’n kop met andere dingen bezig was. Maar ik had het eigenlijk op de openbare review moeten zetten.
En wat is een 3.9 dan?
Wet market in Wuhan
Zo slecht dat je er niet wil zitten I guess! Maar ik heb geen idee of dit altijd klopt (heb het ook niet van tiktok, maar moest eraan denken door de posts hierboven), al merk ik wel dat ratings standaard veel hoger lijken te zijn dan vroeger. Probeer zelf altijd maar veel reviews te lezen, als er dan een terugkerend thema is (zoals viezigheid) dan kom je dat wel meerdere keren tegen. En ik zoek op woorden die ik belangrijk vind, bijv. op noisy ofzo.
Hangt ook af van het land. Nederlanders of Duitsers geven over het algemeen minder sterren dan bv Amerikanen.
In het ene land is een 5/5 voldoende (USA bv), in een ander land is het ver boven de verwachtingen (Frankrijk). Ook de neiging om meer extreme of juist gemiddelde antwoorden te geven kan anders zijn per cultuur.
heb bij airbnbs ook wel eens gehad dat t niet helemaal schoon was. meteen gemeld en was elke keer een fout in communicatie/afspraak die ze met de schoonmaker hadden. altijd binnen 2 uur opgelost (last minute iemand kunnen regelen of host zelf een extra schoonmaak uitgevoerd) en vaak ook nog wat geld terug.
Ja idd! In Nederland of Duitsland vind ik een hoog cijfer sneller betrouwbaar dan in de VS.
En Google reviews bijv ook, wat minder persoonlijk dan op airbnb.
Ik moet door dit gesprek weer denken aan dat er op mijn huwelijksreis in een van de appartementen waar we verbleven een fucking grote drol in de wc lag
Toen ook een nieuwe kamer gekregen (en champagne).
Omg de volgende generatie leert de terreur van superwijde broeken kennen
Dit zijn de redenen dat ik nooit meer in airbnbs slaap, het is vies, of raar, of je kijkt tegen drogend ondergoed aan van de eigenaar etc
Geef mij maar een bekende keten hotel want dan weet je tenminste altijd dat het schoon is (ik heb iig nog nooit een vieze kamer gehad)
Ik heb die ervaring écht niet, tenzij ik dat ook al in de advertentie, reviews en/of foto’s heb gezien.
Haha ik wel, Duitsers die erop stonden samen te ontbijten want dat deden ze altijd met de gasten en dan lekker Duits praten
een Fransman die ons een soepkom koffie gaf en 1 meter verder op de bank ging zitten en niks zei, een Franse kunstenaar wel heel flamboyant en aardig maar het huis vies en allemaal katten enz, een opgebroken straat zodat we niet bij t huisje konden parkeren, niks over gemeld, hierna zijn we gestopt geloof ik en alleen nog hotels hahah
Is dat lang geleden dan? Want ik heb de laatste jaren alleen maar airbnbs waarbij je de eigenaar niet eens ontmoet, sleutel ligt in een kluisje met code of je opent met een app etc. Ik kies wel altijd voor volledig appartement, geen kamer oid.
En wat saai als je alleen keten hotels kiest, dan mis je zoveel leuke charmante hotels… ik heb schoonfamilie die letterlijk alleen maar naar van der Valk gaan, vind dat echt zo lame
Ja wel minimaal 5 jaar geleden maar wij blijven alleen in hotels voor 1 nachtje op doorreis en eerst dus airbnbs, dus je slaapt er alleen boeien dat het niet sfeervol is en daar zijn honden altijd welkom bij bepaalde ketens. Voor het echte vakantie gedeelte kamperen wij
Love deze broek in de grootste maat met lengte 36 benen. Ik struikel niet, ik leef erin haha.
Ik ben ook team hotel maar dan om andere redenen. Ontbijt zit (meestal) inbegrepen, er wordt schoongemaakt, je kan vaak flexibel in en uitchecken en als er iets mis is kun je gelijk bij de balie terecht.
Bij airbnb’s ligt af en toe een waslijst met regels en dan moet je ook nog zelf prullenbakken legen, beddengoed afhalen etc terwijl ze ook €300 aan schoonmaakkosten rekenen ![]()
En je ziet ook vaak dat huizen waarin gewone families hadden kunnen wonen opgekocht worden om als airbnb’s te gebruiken, ik vind dat niet chill.
Haha same ik hou al niet onwijs van op vakantie gaan/ergens anders slapen en dat gevoel versterkt echt x200 als ik naar een airbnb moet zoeken en dan in zo’n random huis van iemand lig waar op de helft van de kasten een slot zit. Vreselijk haha
Een vriendin van me gaf een keer vier sterren en toen kreeg ze een boze eigenaar achter zich aan die wilde dat ze het zou aanpassen naar 5 sterren. Ik zou er dan 1 ster van maken hoor daaaag
Interessant deze discussie. Ik hou juist van airbnb’s en heb meestal goede ervaringen: vind het juist het leukste als je de eigenaar ontmoet die dan trots zijn huis laat zien en je verder met rust laat /privacy gunt. Vorig jaar in Italië verbleven we in een heel knus huis wat schoon was en het oudere echtpaar van wie we het huis huurden woonden ernaast. Regelmatig kwamen ze vers fruit uit de moestuin brengen. Vind dat echt charme hebben tov verblijven in een hotel. Veel authentiekere ervaring.
Ik hou van onpersoonlijke, nieuwe, schone hotels. Vaak genoeg (air)b&b geprobeerd, maar ik vind het gewoon fijn om een lekker bed, knisperende schone lakens en mooie dikke handdoeken te hebben. En bij een airbnb vind ik het vaak behelpen en heb je vaak met de eigenaren te maken en als klap op de vuurpijl moet je daarna zelf je onderkomen schoon gaan maken. Daar heb ik echt geen zin in.
Paar maanden geleden toch nog een airbnb gedaan toen we een nachtje in Sevilla waren. Foto’s zagen er goed uit, 5 sterren. Toen we aankwamen leek het totaal niet op de foto’s, heeft mijn vriend zijn voet opengehaald aan glasscherven die op de grond lagen en liepen er kakkerlakken. En dan nog proberen om een 5 sterren review los te peuteren.