Nou gelukkig heb ik na deze tirade ook positief nieuws: ik heb glutenvrije verse gnocchi bij de Jumbo gehaald en ik ontdekte dat die Jumbo zijn glutenvrije assortiment heeft uitgebreid van amper 1 schap naar 3 volle schappen
![]()
Dat over die schoonmaak kosten lees ik altijd op reddit maar heb ik nog nooit gezien. Nou gebruik ik airbnb niet vaak (3x gebruikt ofzo in Ned, België rn Frankrijk) maar ik zie op de site nooit bijkomende kosten staan voor schoonmaak. Zit wel in de prijs, dat snap ik. Heb ook nooit onredelijk eisen gehad gelukkig. Vuilnis weggooien en bed afhalen wel, maar bed afhalen doe ik in een hotel ook.
Heb soep gemaakt (I know maar ik had brood over en wilde tosti eten en had geen zin in salade) en nu 10 minuten later breekt het zweet me nog steeds uit (na het eten dus), damn
![]()
Ik heb een keer echt een hele hele gore Parijse airbnb gehad, echt de tapijten plakte, een berg aan haren in de douche en overal stof en we moesten onze sleutels inleveren bij een café dat niet open was dus toen deden we de sleutels maar in haar postvakje en toen werd ze boos op onze review. Ach ja ook een ervaring.
Mijn eerste airbnb ervaring was in 2010 ofzo? Toen sliep ik bij een vrouw in huis met een zwembad in de tuin, kookte ze een uitgebreid diner, was er een uitgebreid ontbijt en wilde ze 's avonds nog een rondleiding door het stadje maken met ons.
Ik snap overigens dat niet iedereen daar (altijd) op zit te wachten, maar zoiets kon je nu sowieso niet meer tegen.
Heb wel nog steeds altijd goede ervaringen en fijne plekjes met Airbnb, maar je moet idd goed zoeken en filteren.
Ik twijfelde wat ik met mn vrije avond wil doen: nagels lakken of lezen. Toen zag ik dat ik het boek wat ik lees ook kan luisteren via de online bieb en moest ik huilen omdat het dan nu allebei kan.
excuses voor jankbui
Heb pittige week met zieke ouder en word eerdaags ongesteld
Heerlijk zo’n tamelijk onbenullige huilbui op z’n tijd. Tranen van geluk gelukkig
Let it all out, kennelijk heb je het even nodig ![]()
Niks lekkerders dan een potje janken
Zoveel vliegende mieren weer
ik vergeet elk jaar weer van het bestaan af en dan zijn ze er ineens weer.
Ja echt verschrikkelijk! Meestal zijn ze wel na een paar dagen weer weg toch?
Ja bah! Ik zat net op de fiets en zat helemaal onder. Bij de supermarkt moest ik er nog een uit m’n nek en een uit m’n haar halen.
Het fenomeen vind ik wel bijzonder, want het is echt een of twee dagen per jaar op ongeveer dezelfde dag. Althans vroeger in mijn ouderlijk huis gebeurde het altijd op 12 juli ofzo. Dan stegen ze op en bleven onder de parasol hangen ![]()
Ja echt vandaag opeens?
Gister echt 0 gezien en vandaag overal ![]()
Ja het is elk jaar masaal 2 dagen ongeveer en daarna weer klaar
Ik blijf me verbazen over de eindloze klus-energie die mijn man heeft. Sinds 1,5 jaar wonen we in een klushuis en dat gaat in periodes dat je meer & minder zin hebt om dingen te doen. Hij heeft zich nu weer vastgebeten in een project en elke vrije minuut word er geklust. En het word nog mooi ook ![]()
Same, maar je hebt de laatste tijd via booking ook steeds meer van die self-check-in-hotels. Lijkt wel of die in bepaald egebieden hotels helemaal overnemen. Had er laatst eentje die goede reviews had, kom ik daar: hele kamer vol beestjes ![]()
Met pijn en moeite geld teruggekregen (2× gebeld, 1e keer stuurde ze een schoonmaker die na 3 kwartier kwam), maar wat een ellende was dat en hoe kan het dat ze zo hoog gereviewed werden?
Ik ben ooit weggegaan ergens omdat het te vies was en ik kon geen review achterlaten omdat ik er niet overnacht had ![]()
dit vind ik ook vaag, of van die hotels waarvan de kamers dan allemaal verschillende eigenaars en aanbieders hebben. dat had ik in kuala lumpur en vond ik ook heel verwarrend. ik heb dat ook nog nooit ergens anders gezien (maar ik had dat wel last minute geboekt)
Ja ben daar dus ook weggegaan.
Het is gewoon voor die eigenaar makkelijk cashen eigenlijk. Die stuurt gewoon wat schoonmakers, maar zelf ontvangt ie geld vanaf zijn luie stoel. Ik geef daar liever geen geld aan.
Ook met die beestjes, vond het eigenlijk lullig voor de schoonmaker, dat ze op dr vrije avond hals over kop moest komen. Terwijl het duidelijk geen schoonmaakprobleem was, maar iets ernstigers. Die schoonmaker kon ook geen woord engels, zo oncolegiaal ook om haar dan maar de shit te laten oplossen?! Daarvoor heb je iemand nodig die de boel runt, of een manager oid.
Ondertussen hing ik wel met de eigenaar aan de telefoon, maar zo onhandig. Want je wil gewoon diegene laten zien hoe de situatie is en dat die onacceptabel is en niet via een schoonmaker communiceren.
Korte samenvatting: self-check-in-hotels zijn echt de hel, die mensen willen op een makkelijke manier geld verdienen maar steken zelf geen poot uit. Dus geef geen geld aan ze.
Ja het is sinds een jaar geleden veranderd en moet nu van airbnb bij de prijs inbegrepen zijn. Dus nu zie je wel de totale prijs gelijk, hiervoor zag je altijd een prijs en als je dan wilde boeken kwamen er nog extra kosten bovenop.
Zoals dit:
Nu is gewoon de prijs per nacht veel hoger.
Ah vandaar. Goed dat je nu meteen de totale prijs ziet.