Wat je even kwijt wil #72

Vraag me echt af hoe jullie zoeken op airbnb dat jullie al die horroradresjes krijgen.

Ik heb echt alleen maar goede ervaringen tot nu toe. Altijd een woning helemaal voor onszelf, eigenaren wonen er hooguit naast en tot nu toe altijd met rust gelaten. Hond ook altijd welkom (kun je gewoon op filteren). Ook niet zelf schoonmaken ofzo. Gewoon netjes achterlaten en net als op een vakantiepark even de vaatwasser aanzetten en het beddengoed afhalen.

Je komt een heel eind met reviews goed lezen en de juiste filters.

18 likes

AirBnB is ook wel echt veranderd hoor, ik heb er helemaal in het begin wel gebruik van gemaakt (2012 ofzo?) en dan sliep je echt bij mensen in huis. Ik deed dat ooit tijdens Interrail enzo en dat was heel leuk!
Tegenwoordig kopen mensen speciaal huizen op voor AirBnB en heb je nauwelijks contact met de eigenaar en wordt er gewoon een hele Ikea catalogus ingegooid, samen met zo’n codekastje voor de sleutel :sweat_smile: Het is ook echt een probleem in heel veel steden, want de lokale bewoners hebben minder kans op een woonplek.
Maar er zitten zeker nog pareltjes bij, je moet vooral goed zoeken denk ik. Ik heb verder geen horrorverhalen (behalve 1 dan) maar je hoort wel steeds meer dat mensen weer meer naar hotels gaan. Vooral dat je tegenwoordig zelf half dat huis moet schoonmaken is wel irritant. Ook omdat je er tegenwoordig vaak nog wel goed voor betaald. Toch kies ik zelf (alleenstaande) nog vaak wel voor een AirBnB, want als ik voor hetzelfde geld een heel appartement kan krijgen i.p.v. een hotelkamer voor 2 dan ga ik toch voor dat eerste.

8 likes

Ja inderdaad ik heb juist ook deze ervaring. Hoef nooit echt schoon te maken, ja de basic dingen maar dat doe ik in een hotel ook. Als het niet uitkomt qua tijd dan heb ik ook wel eens vieze vaat laten staan en daar heb ik nooit wat over gehoord.

Ik vind hotels vaak onpersoonlijk en duur, en voor de prijs van een Airbnb (heel huis of appartement) heb je vaak een vies krap hotel. Vooral met kinderen is het gewoon niet te doen ook.

1 like

Die heb je in Spanje echt overal dus die had je ook gewoon in een Hilton Hotel tegen kunnen komen. Kan die Airbnb host niet altijd iets aan doen vind ik.

3 likes

Ik mis wel echt een keuken bij hotels! Ik wil liever niet elke dag uit eten eigenlijk. En sta je weer oploskoffie te maken met zo’n inimini waterkoker

10 likes

Ik heb deze ervaring ook en kies juist voor airbnb omdat je dan vaak een balkon of patio hebt + keuken inderdaad. Vind dat bij vakanties van een week of langer echt een must.

4 likes

Ja dat is mijn voornaamste reden om vooral in hostels te blijven, de keuken!

4 likes

Nou gelukkig heb ik na deze tirade ook positief nieuws: ik heb glutenvrije verse gnocchi bij de Jumbo gehaald en ik ontdekte dat die Jumbo zijn glutenvrije assortiment heeft uitgebreid van amper 1 schap naar 3 volle schappen :partying_face: :partying_face:

50 likes

Dat over die schoonmaak kosten lees ik altijd op reddit maar heb ik nog nooit gezien. Nou gebruik ik airbnb niet vaak (3x gebruikt ofzo in Ned, Belgiƫ rn Frankrijk) maar ik zie op de site nooit bijkomende kosten staan voor schoonmaak. Zit wel in de prijs, dat snap ik. Heb ook nooit onredelijk eisen gehad gelukkig. Vuilnis weggooien en bed afhalen wel, maar bed afhalen doe ik in een hotel ook.

Heb soep gemaakt (I know maar ik had brood over en wilde tosti eten en had geen zin in salade) en nu 10 minuten later breekt het zweet me nog steeds uit (na het eten dus), damn :joy: :joy: :melting_face: :melting_face:

1 like

Ik heb een keer echt een hele hele gore Parijse airbnb gehad, echt de tapijten plakte, een berg aan haren in de douche en overal stof en we moesten onze sleutels inleveren bij een cafƩ dat niet open was dus toen deden we de sleutels maar in haar postvakje en toen werd ze boos op onze review. Ach ja ook een ervaring.

2 likes

Mijn eerste airbnb ervaring was in 2010 ofzo? Toen sliep ik bij een vrouw in huis met een zwembad in de tuin, kookte ze een uitgebreid diner, was er een uitgebreid ontbijt en wilde ze 's avonds nog een rondleiding door het stadje maken met ons.
Ik snap overigens dat niet iedereen daar (altijd) op zit te wachten, maar zoiets kon je nu sowieso niet meer tegen.
Heb wel nog steeds altijd goede ervaringen en fijne plekjes met Airbnb, maar je moet idd goed zoeken en filteren.

8 likes

Ik twijfelde wat ik met mn vrije avond wil doen: nagels lakken of lezen. Toen zag ik dat ik het boek wat ik lees ook kan luisteren via de online bieb en moest ik huilen omdat het dan nu allebei kan.

excuses voor jankbui

Heb pittige week met zieke ouder en word eerdaags ongesteld

20 likes

Heerlijk zo’n tamelijk onbenullige huilbui op z’n tijd. Tranen van geluk gelukkig :laughing: Let it all out, kennelijk heb je het even nodig :hugs:

6 likes

Niks lekkerders dan een potje janken

3 likes

Zoveel vliegende mieren weer :eek: ik vergeet elk jaar weer van het bestaan af en dan zijn ze er ineens weer.

8 likes

Ja echt verschrikkelijk! Meestal zijn ze wel na een paar dagen weer weg toch?

2 likes

Ja bah! Ik zat net op de fiets en zat helemaal onder. Bij de supermarkt moest ik er nog een uit m’n nek en een uit m’n haar halen.

Het fenomeen vind ik wel bijzonder, want het is echt een of twee dagen per jaar op ongeveer dezelfde dag. Althans vroeger in mijn ouderlijk huis gebeurde het altijd op 12 juli ofzo. Dan stegen ze op en bleven onder de parasol hangen :sweat_smile:

6 likes

Ja echt vandaag opeens?
Gister echt 0 gezien en vandaag overal :exploding_head:

Ja het is elk jaar masaal 2 dagen ongeveer en daarna weer klaar

2 likes