Pff echt heel kut he (geluids)overlast in de buurt. Ik herken het ook wel, ben zelf mega gevoelig voor geluiden en al helemaal als ik minder lekker in mijn vel zit vind ik het heftig.
Hoe voelt het voor jou om elke keer de politie te bellen, logboek bij te houden etc? Geeft dat je het gevoel dat je er nog enigszins controle over hebt en iets aan kan doen?
Ik merkte juist dat dat bij mij heel erg tegenwerkte, hoe meer ik ermee bezig was op die manier hoe āalerterā ik ook was op het geluid en de overlast. Dus zelfs als het niet zo extreem was ging ik nadenken hmm hoor ik nu muziek of zouden ze er weer staan voor de flat.
Dus ik had toen met mijn man afgesproken dat hij zou bellen als het te ver zou gaan (zodat er dus idd wel meldingen gemaakt worden) en ik sāavonds op de tijdstippen dat het meestal plaatsvindt gewoon de gordijnen dicht heb en koptelefoon op zodat ik het in de meeste gevallen niet eens zou horen. Helaas raam dicht sāavonds en sānachts dus. Maar voor mij maakte die focus erop het dus erger sāavonds. Mijn routine werd dus gordijnen dicht, koptelefoon op en puzzelen in mijn puzzelboekje zodat ik er niet zoveel mee bezig ben.
In extreme gevallen zoals brandstichting kan je er natuurlijk niet omheen, maar dat straatracen of hangen met muziek etc kan ik me op die manier wel voor afsluiten, hoe kut het ook is dat dat nodig is zo. En soms zit ik nog minder goed in mijn vel en dan kan het me echt opeten hoor.