Wat je even kwijt wil #72

Kun je dit ook samen in t collectief met je buren oppakken? Er zijn vast meer mensen die last hebben en samen doet echt meer dan alleen, in hoe je je voelt maar ook in wat je gedaan krijgt.

Ik weet dat de gemeente hier niet heel veel mee kan. Maar schroom niet om de wat politiekere route te bewandelen (gemeenteraad etc). Met die druk kan er vaak meer. Een goede jurist of rechtsbijstand kan je ook helpen.

5 likes

@NothingAboutSam wat een nare situatie zeg en begrijpelijk dat je er moe van wordt. Wel een bijzonder advies: verhuis naar het oosten?
Zo’n logboek bijhouden klinkt als een goed idee. Hebben jullie ook camera’s hangen of maken jullie filmpjes als bewijs?

2 likes

Ken je iemand die op vakantie gaat in deze periode op wiens huis je zou kunnen passen o.i.d? Om even rust te hebben en even uit de situatie te kunnen?

Als je ze niet kent zijn er ook veel mensen die online zoeken naar mensen die in hun huis komen in ruil voor de planten water geven en een beetje opletten oid, vast ook wel in jouw stad.

11 likes

@Snork
Ik ben bij een advocaat geweest. Heb al een brief klaarstaan om te laten ondertekenen door buren. Helaas kon de advocaat verder niet veel meer doen, omdat het een publieke ruimte is.

Daarnaast heb ik ook veel buren die ook niks willen doen. Er is in december een steekpartij geweest en blijkbaar bewaren deze lui hun messen naast bomen in de grond. Dus zodra het nodig is, kunnen ze snel een mes pakken. Een andere buurvrouw wilde daarna ook veel meer groen en bloemenperken planten, maar we wonen tegenover een luxe appartementencomplex en die mensen zijn aan het struisvogelen en zij hebben veel invloed op de gemeente. Ze willen niks veranderen hier, want volgens hen is er niks aan de hand (ondertussen wordt er volop gepoept en gepiest in hun tuinen).

@Sade
Ja, ik was ook flink boos na dat advies… Ik film wel alles wat ik zelf zie, maar een camera ophangen gaat niet echt, omdat de enige plek waar we het neer kunnen zetten is op het balkon en dan zie je net niet waar het meeste gebeurd.

@Zemraluani
Ik ga zelf in ieder geval over een maand een weekje naar Spanje. Het is niet heel lang, maar het is iets.
En ik zal is kijken wat ik kan vinden, dank je voor de tip. Had daar nog niet aan gedacht

2 likes

Ik zou dan het algemene nummer bellen en dit doorgeven, als je dat nog niet hebt gedaan. Vind het echt superrot voor je zoveel overlast bij je huis

4 likes

Even oplossingsgericht: Je kunt ook verhuurders als Rebo Wonen in de gaten houden. Inkomenseisen zijn vaak 3,5 keer de huurprijs aan bruto inkomen samen. Je moet er de eerste zijn dus een betaald zoekprofiel aanmaken kan helpen. Verder is het goed om nieuwbouw huurprojecten in de gaten te houden, in onze stad wordt veel bijgebouwd. Verder heeft de alliantie ook vrije huursector woningen die zij aanbieden.

Verder superkut dat het zo slecht geregeld is! Snap helemaal dat je hier zo op leegloopt.

3 likes

Oh wat kut zeg!! Heb verder niet echt andere tips die al genoemd zijn. Knuffel 🩷

En dat de wijkagent niet terug belt is wel echt raar, kun je via Social media contact ermee opnemen? Of nog een x het algemene nummer?

En wat betreft verhuizen, geen idee hoe dat in jouw omgeving is hoor en of je dat al hebt geprobeerd, maar met mijn zusje ben ik dit jaar ook bezig geweest voor een woning en toen hebben we alle makelaars uit de omgeving gemaild, verhaal uitgelegd en toen hadden we geluk dat ze net iets hadden wat nog niet online stond…

4 likes

Dank iedereen voor het meedenken, dat waardeer ik echt. Soms is het fijn om gedachtes te horen van mensen die er niet middenin zitten.
Ik ben in de tussentijd met m’n vriend naar de sportschool gegaan om wat overgebleven spanning van gister eruit te gooien.

Also, ik vind mijn bijnaam Stockholm sweetheart niet meer toepasselijk. Kunnen we dit aanpassen naar ā€˜will fight a man’ of iets dergelijks? :joy:

@Lentex
Ik heb vanochtend weer het politienummer gebeld met een terugbelverzoek voor de wijkagent. Ook weer aangegeven dat ik eigenlijk nog nooit terugkoppeling heb gehad, op handhaving na.

En dat zou ik idd nog kunnen doen… we proberen nu met man en macht alsnog m’n vriend aan de hypotheek toe te voegen en m’n vader wil dan ook wat geld lenen zodat we meer mogelijkheid hebben om hopelijk iets te vinden om te kopen.
Maar ik vind het sowieso geen slecht idee om makelaars te e-mailen met dit verhaal. Wie weet heeft iemand wat good will voor ons haha

3 likes

Juist goed dat je het deelt. Schrijven kan echt helpen om dingen op een rijtje te zetten. En ook al kennen mensen je niet, ik weet zeker dat iedereen met je meeleeft. Wat een rot situaties allemaal bij elkaar zo zeg.

2 likes

Pff echt heel kut he (geluids)overlast in de buurt. Ik herken het ook wel, ben zelf mega gevoelig voor geluiden en al helemaal als ik minder lekker in mijn vel zit vind ik het heftig.

Hoe voelt het voor jou om elke keer de politie te bellen, logboek bij te houden etc? Geeft dat je het gevoel dat je er nog enigszins controle over hebt en iets aan kan doen?

Ik merkte juist dat dat bij mij heel erg tegenwerkte, hoe meer ik ermee bezig was op die manier hoe ā€˜alerter’ ik ook was op het geluid en de overlast. Dus zelfs als het niet zo extreem was ging ik nadenken hmm hoor ik nu muziek of zouden ze er weer staan voor de flat.

Dus ik had toen met mijn man afgesproken dat hij zou bellen als het te ver zou gaan (zodat er dus idd wel meldingen gemaakt worden) en ik s’avonds op de tijdstippen dat het meestal plaatsvindt gewoon de gordijnen dicht heb en koptelefoon op zodat ik het in de meeste gevallen niet eens zou horen. Helaas raam dicht s’avonds en s’nachts dus. Maar voor mij maakte die focus erop het dus erger s’avonds. Mijn routine werd dus gordijnen dicht, koptelefoon op en puzzelen in mijn puzzelboekje zodat ik er niet zoveel mee bezig ben.

In extreme gevallen zoals brandstichting kan je er natuurlijk niet omheen, maar dat straatracen of hangen met muziek etc kan ik me op die manier wel voor afsluiten, hoe kut het ook is dat dat nodig is zo. En soms zit ik nog minder goed in mijn vel en dan kan het me echt opeten hoor.

6 likes

Ik ben al 1,5 week amper rustig thuis geweest, allemaal sociale en leuke dingen maar ik ben zoooo moe. En nu heb ik ook nog een hele drukke werkweek in het vooruitzicht. Normaal is de zomerperiode tijd om bij te komen op mijn werk van de drukke weekenden maar nu ook niet. Zin in vakantie.

4 likes

Ik denk dat dit inderdaad veel kan helpen. Ik heb ook in een straat met veel gedoe gewoond (wekelijkse autobranden, vuurwerk door brievenbussen, scheldpartijen, schietpartij om de hoek, rellen) en hoe meer je ermee bezig gaat, hoe meer je het gaat zien, hoe meer je het ook gaat voelen. Er was echt een duidelijk verschil zichtbaar tussen de groep die het vanaf een afstandje bekeek en verder ging en zij die zich erin vastbijten in veiligheidsgevoelens. Daarnaast lost dit soort problematiek zich gewoon niet 1-2-3 op, dus elk telefoontje, melding etc leidt tot frustratie omdat je je afvraagt waarom er niks gebeurt.

Dat lees ik ook wel een beetje in je berichten @NothingAboutSam. De kans dat je in Nederland (wonen jullie in nl?) door straatoverlast of een achteruitgaande buurt overvallen wordt in je huis is minimaal. Je keiharde confrontatie is uitgelopen op een beschaafd gesprek. Ik weet zeker dat het groot is en voelt, maar er loopt ook angst voor een rampscenario doorheen. Ik zou zoals Nysmn voorstelt kijken of jij je terug kunt trekken uit het melden en regelen.

8 likes

Gisteren een spontane buurtborrel gehad en dat was gezellig alleen heb ik echt te veel gedronken. Ik loop voor mijn gevoel nu nog te zwalken.

5 likes

Gister was mijn uitgerekende datum. Vanochtend waren we in het ziekenhuis voor een controle en in principe is met de baby alles in orde. Nu moeten we pas over een week terugkomen voor een volgende controle. :confounded:

Heb ergens het gevoel dat de baby volgende week ook nog in m’n buik zit. Ben zelf eigenlijk wel klaar met de zwangerschap. Waarom komt ze nou niet! :see_no_evil:

15 likes

Ik was afgelopen weekend in Parijs en daar zag ik zwervers op straat zitten met slapende (gedrogeerde) kindjes bij zich😫. Ben er nog steeds helemaal raar van dat we dit laten gebeuren en er massaal voorbij lopen.

Eigenlijk moeten we toch gewoon met een groep mensen zo’n kindje oprapen en meenemen? We zijn met zoveel en toch laten we ze daar liggen. Maarja ik ben dus ook gewoon voorbij gelopen… :frowning:

1 like

Succes met de bevalling straks!

3 likes

en de ouder daar dan achterlaten zonder hulp te bieden? dat lost toch niks op, of begrjip ik je verkeerd?

20 likes

Net als Lindsay Lohan toen ook probeerde!

3 likes

dat wist ik helemaal niet

1 like

Dankjewel!! :relaxed: