Nee dat lost inderdaad niks op. Ging er in dit verhaal ook meer vanuit dat het kindje al niet bij de eigen moeder is, maar dan nog: die mensen geen blik waardig gunnen en het laten gebeuren dat zo’n kindje elke dag gedrogeerd wordt lost ook niks op. En toch doen we dat elke dag met duizenden tegelijk.
Hoe weet je of dat kindje/die kindjes elke dag gedrogeerd worden/gedrogeerd waren?
Niet dat het niet erg is dat er dakloze kindjes zijn maar ik vind het wel bijzonder hoe je nu “opeens” een soort openbaring lijkt te hebben over een fenomeen wat niet nieuw is maar ook vooral waar je zelf (ook) niks aan doet. Niet dat ik een oplossing heb maar ik vind je reacties wat simplistisch ofzo
Nouja het is geen openbaring, maar zo gek is het toch niet dat je je extra bewust wordt van je eigen wegkijken als je er zonder dat er een scherm tussenzit mee geconfronteerd wordt?
Natuurlijk gris je zo’ n kindje daar niet letterlijk zomaar weg, maar dat is mn punt niet. Ik wilde gewoon even kwijt dat ik er extra door werd geraakt toen ik meerdere kindjes zo zag liggen tussen allemaal shoppende en ijsjes etende mensen. Want zo “simplistisch” is het.
En dat drogeren weet ik natuurlijk niet zeker per specifiek geval, maar dat er bendes zijn in grote steden die dit zo aanpakken heeft in meerdere kranten gestaan.
Ik ben in de sportschool en er zijn hier al twee mensen die zichzelf aan het filmen zijn. Het is vrij druk dus sowieso staan er andere mensen op en ik vind dat zo bijzonder eigenlijk? Sta je je daar in de achtergrond in het zweet te werken
Ik ga normaal op andere tijdstippen sporten en dan zie ik dat eigenlijk nooit (en moet ik dus ook niet nadenken of ik al of niet in beeld kom
)
Ik denk dat ik oud word.
Ik vind het wel een beetje raar om jezelf te filmen als anderen er ook op staan (omdat de ander niet kan weten wat je ermee gaat doen) maar misschien ter context: ik ga sinds kort weer naar de sportschool en film mezelf soms om te kijken of ik een oefening goed uitvoer. Kijk het dus alleen zelf terug.
Maar ik film alleen als niemand überhaupt kan zien dat ik mezelf film want ik vind het gênant ![]()
Ja ik kan het ergens snappen hoor maar idd de reden die je ook al geeft: anderen weten niet wat je met die beelden gaat doen. Misschien flauw maar dat voelt een beetje kwetsbaar ofzo? Terwijl ik me er ook van bewust ben dat ik waarschijnlijk op meerdere filmpjes sta als ik random ergens langsloopt terwijl iemand op straat aan het filmen is.
1 iemand is aan het facetimen dus ik denk dat dit ook eerder is om iemand te laten kijken naar de houding? ![]()
Nee ik snap het wel hoor, zou het ook niet leuk vinden! En vind het ook niet echt gepast geloof ik
jezus??? ook echt dat ze zegt dat die ouders eigenlijk beter hun best moeten doen. sowieso haat ik het al wanneer mensen daklozen gaan ‘helpen’ en dat dan filmen ![]()
Erg he? Echt bizar was dat.
Dagboekpost;
Ik word 20 juli geopereerd voor twee gebroken enkelknobbels en waarschijnlijk ook iets aan de achterkant van enkel, dus drie mooie littekens. Ze wilde het eerst onder plaatselijke verdoving doen maar omdat ik slecht heb gereageerd op medicinale keta etc doen ze me GELUKKIG toch onder volledige narcose.
Woensdag nog een ct en vrijdag zwelling controle!
Leven gaat aan deze kant van de telefoon helemaal toppie doppie
Zin in!!
Jezus ik moet er niet aan denken dat ze zoiets ZONDER narcose zouden doen. Wat vreselijk lijkt me dat. Niet dat een narcose nou zo zaligmakend is maar wat ben ik dankbaar dat het er is. ![]()
Jaa same hoor!!! Zag ik ook echt niet zitten! Zitten ze te hakken en te zagen brrrr. Heb ook ptss en dus een paniekaanval door die keta gekregen, dus gelukkkg durfde ze het risico niet te nemen.
Lightboxie gaat liever onder narcose hoor daaaag
Ik denk dat je een ruggenprik bedoelt en geen plaatselijke verdoving, is iets heel anders. Daar kan je trouwens ook een roesje bij krijgen dus dan krijg je niks mee van de operatie.
Veel beterschap!
Ik ben toch godverdomme niet achterlijk
En inderdaad, ik kon er ook een roesje bij krijgen eventueel
Oke veel plezier ermee
Dan zeg je ‘oh oeps foutje, ik had het mis.’ ![]()
Niet als er op zo’n manier gereageerd wordt op iets dat je goed bedoelt.
Als iemand het beter denkt te weten zonder enkele info zou ik ook denken hou je bek
plus het is @lightbox neem haar reacties met 20 korrels zout.
Ik vraag me vooral af waarom er een ruggenprik gebruikt zou worden bij enkels?? Die voelde ik gewoon nog met mijn ruggenprik hoor ![]()
![]()
Edit: omg ik heb een taartje!!