Wat je even kwijt wil #72

O, ik zie dat niet als een omgekeerd compliment hoor! Ik vind mijn teint nu heel mooi, maar (misschien herkenbaar voor mede Zuid-Oost Aziaten/ gemengde afkomst) in de winter bij gebrek aan zonlicht word ik doorzichtig geel. En ik ben te lui voor zelfbruiner of foundation.

Qua make-up en kleding kan ik dan heel andere dingen hebben. Bedoel dat niet lelijk naar mezelf. Meer dat ik wou dat het altijd zomer was op dat vlak. Soms kunnen andere mensen gewoon heel vette dingen hebben die minder bij je passen/ staan.

Plus ook beetje mijn manier van praten als je me kent (ik ben erg droog en sarcastisch.) Ik zeg soms ook m’n lijk uitlaten als ik ga wandelen.

Maar sorry als dat vervelend overkomt, zal er op letten.

15 likes

Ik heb een conflict met mijn verhuurder (een hele vervelende pandjesbaas in een of andere ‘stichting’) over een gebrek in mijn woning waarbij ik dat al een tijd geleden netjes gemeld heb en ze heel vervelend denigrerend bleven doen. Nu ben ik een procedure gestart en ze hebben echt geen idee wat ze te wachten staat :sparkles: Ik heb er veel te veel lol in om in beleidsboeken etc te duiken.

Iemand wel eens zo’n procedure gedaan met succes/verlies?

38 likes

Ja ik! Meerdere keren. Ook twee keer bij huurcommissie geweest en zelfs rechtszaak gehad (bijna twee keer), maar alles gewonnen. Wel met hulp maar laat maar weten als je vragen hebt!

6 likes

Er is een monteur omdat de koelkast en vriezer niet goed sluiten, want ding is naar achteren geschoven in de kast dus hij koelt en vriest niet optimaal. Hij moet naar voren en krijg dat zelf niet voor elkaar. Ik dacht dat is zo gebeurd, maar het duurt echt lang en hij moest ook op de bovenkant van de inbouwkast wat doen, maar die heb ik echt veeeel te lang niet schoongemaakt :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear: En daar lag een ovenrek op, want die doe ik er niet in als ik de magnetronfunctie gebruik, is ie nu bezig met dat rek netjes in de oven schuiven en een hele uitleg dat dat rek er in de magnetron ook in mag?? Verder super aardige man hoor en fijn dat ik nu weet dat dat rek er niet uit hoeft, maar ik kan echt niet mijn eigen ding doen met een monteur in huis dus wil gewoon dat ie alleen effe doet wat moet. En ik dacht is effe ding naar voren schuiven en klaar, maar hij moet blijkbaar dan ook ontdooien terwijl ik net een hele lading ijsjes had gehaald​:sob:

2 likes

He wat goed! Als ik een specifieke vraag heb dm ik je, thanks!

1 like

Vriendin van me had het structurele defect van de enige lift geregistreerd en gemeld en kreeg volgens mij een jaar aan huur ter compensatie (ze had er 5 jaar gewoond).

14 likes

Nee is niet voor vervelend voor mij, het is geen Forumergernis, het lijkt me alleen niet leuk voor jezelf.
Je moet jezelf echt niet omlaag praten, ook niet “grappig”.
Herken het ook wel van mezelf. Maar dan meer over andere aspecten van mijn bestaan.
Dus ik bedoel gewoon hey, je bent een betere behandeling door jezelf waard. Je zou een ander hopelijk ook maar een vreemde figuur vinden als ie zegt dat je een levercirrose-hoofd hebt oid.
Who raised you, denk je dan toch, weetjewel.

Ja, ik zie dat zelf eigenlijk niet zo? Als een ander dat zegt zonder dat ik merk dat diegene er zwaar van in de put zit vind ik het alleen maar grappig.

Ik vind jouw laatste zin persoonlijk beledigender dan hoe ik zelf besluit te praten. Ik moet niks.

21 likes

Huh. Ik denk ik zeg es iets aardigs.

ja ben het eens met jou hoor! Volgens mij bedoel je het idd helemaal niet zwaar en heb je gewoon beetje zelfspot. Dat lijkt me gewoon gezond. Voelt ook beetje betuttelend om daar dan op aangesproken te worden? Het is wat anders als je constant berichten post waaruit blijkt dat je jezelf waardeloos vind ofzo haha

14 likes

O nou ja, dan heb ik je bericht verkeerd begrepen. Het is alleen misschien niet altijd zo dat je je eigen situatie op een ander kan projecteren. Ik zit eigenlijk best wel lekker in m’n vel, dus ik herken gewoon het stukje niet van omlaag praten.

22 likes

Ik ben vaak de minst seniore in het team van werk, en dat is zichtbaar voor iedereen, en ik kreeg gister de vraag van een collega die halverwege de 50 is of dit mijn eerste ‘grote mensen baan’ is.

Ik word over een maand 36. :melting_face: :joy:

15 likes

Volgens mij vindt alleen de maker van de self-deprecating grap de grap ook daadwerkelijk grappig.

2 likes

Ja zal vast, als je hem zelf niet leuk vindt zou het helemaal nutteloos zijn. Onder vrienden die hetzelfde zijn kan ik het iig waarderen.

4 likes

Tegenover mij staat een flat van 4 verdiepingen en ongeveer 8 huizen per verdieping. En nu om 4 uur ‘s nachts brandt er licht in 7 verschillende woningen in die flat.
Ben dan altijd helemaal benieuwd wat ze op dit tijdstip doen en kan dan hele levens verzinnen. De ene komt net uit het werk, de andere van een leuke date, weer een ander vroeg op want vroege vlucht ivm vakantie.
Wat je al niet bezig kan houden, terwijl ik eigenlijk gewoon moet slapen :smile:

40 likes

Ik heb gisteren voor her eerst op een zitmaaier gereden en ik vond het FANTASTISCH :joy:
Dat ding gaat in de turbo stand best hard. Ik kan/mag medisch gezien niet voor mijn rijbewijs gaan dus nu overweeg ik bijna een scootmobiel :older_woman:t2:

38 likes

Ik doe dit ook haha. Als ik naar de wc ga snachts zie ik ook altijd licht in verschillende huizen aan de overkant.

3 likes

Ik ben aan het kamperen (ofja glamping) en maakte me van te voren een beetje zorgen over de slaapsituatie. Ik ben best een slechte slaper en ook niet echt een kampeerder, maar ik slaap hier zo heerlijk! De tent is heel donker en het is heel stil (camping is midden in het bos en heel ruim opgezet) en ik slaap gewoon als een blok :partying_face:

33 likes

Na alle verhalen over drukke campings hier laatst op het forum, ben ik benieuwd of je wilt delen welke camping dit is? :smile:

1 like

Vriendin van mij heeft dit gedaan. Duurde van begin tot eind wel een jaar+ incl best heftige intimidatie van de huurbaas. Vrijwel iedereen met wie zij er woonde is mede daardoor in die periode of kort erna verhuisd.

1 like