Wat je even kwijt wil #72

Ouders (onze naaste buren) zeiden ook niets. Het was wel na een fles wijn of 5 (3 man dronk) dus vraag me af of die pervert zelf nog weet wat hij uitkraamt. Tis een goede vriend van onze directe buren (ik heb wel eens geklaagd over afval in onze tuin, volgens mij vindt hij het leuk om dingen erover te gooien, want het gebeurt niet als hij er niet is).

Naaste buurman heeft ook een rol bij de voetbalclub, maar is ook zo’n Vandaag Inside dude. Ik weet de naam van de pervert niet. Een mail sturen naar de vertrouwenspersoon durf ik niet. Naaste Buurman weet hij ook meteen dat het van mij komt en we zijn niet echt warm naar elkaar toe.

Ik denk dat ik misschien maar de naaste buurjongens op het hart moet drukken dat zulke vragen van de buurman niet ok zijn, en dat er een vertrouwenspersoon bij de club is als er iets gebeurt dat over hun grenzen gaat?

Ik vind het echt een beetje raar om als volwassene de verantwoordelijkheid bij die kinderen te leggen, zeker als het een vriend van de familie/buurman is, we weten toch allemaal inmiddels wel dat loyaliteit meestal de reden is dat volwassenen te ver kunnen gaan met kinderen.

Edit: als het echt zo schokkend was als je zelf doet voorkomen is hier volwassene tot volwassene-contact nodig.

53 likes

ik snap dat het lastig is maar ik vind het wel raar en een beetje achteloos om de verantwoordelijkheid dan bij een kind te leggen. de situatie is onveilig voor een kind maar dat durf je niet te melden omdat diegene dan erachter kan komen dat het van jou komt…? dat hele proces is voor een kind toch nog veel enger?

je zou de buurjongen ook eerst kunnen spreken privé (indien mogelijk) en daarna samen de vertrouwenspersoon mailen bijvoorbeeld.

edit wat @Krabsalade zegt dus

3 likes

Ja mee eens. Makkelijk gezegd als buitenstaander misschien maar kom op doe een eens een keer ook echt wat. Ik zie hier vaker verontrustende verhalen voorbij komen en eindstand durven mensen nooit actie te ondernemen of willen ze zich er niet mee bemoeien.

Je kunt wellicht erger voorkomen maar als we allemaal steeds de andere kant opgaan kijken (wat je ook vaak in het nieuws ziet) ja dan schiet het niet op.

13 likes

Ik vind het echt niet kunnen om hier niks mee te doen of alleen met de kinderen te gaan praten. Het is mega kut dat je er nu ongewild bij betrokken bent maar je bent het wel. Zo’n vertrouwenspersoon is er niet voor niks, de kinderen bij zo’n sportclub zijn mega kwetsbaar en er loopt daar nu een autoriteitsfiguur rond dat ongepast gedrag vertoont. Je hebt echt de plicht om dit aan iemand te melden.

38 likes

Ok jullie hebben een punt. Ik ga proberen zsm achter zijn naam te komen voor een melding.

17 likes

Zul je zien dat hij de vertrouwenspersoon van de club is :clown_face:

10 likes

Nou ik ken een school waar inderdaad de vertrouwenspersoon (was ook docent) is geschorst vanwege grensoverschrijdend gedrag.

3 likes

Ja en misschien helpt jouw melding niet, maar helpt het wel alerter te zijn op de club en/of krijgen ze meerdere meldingen.

3 likes

Er is hier in de buurt een bosbrand uitgebroken en er wordt alleen maar opgeschaald en opgeschaald. Hoop zo dat ze het snel uit hebben. Heb op die plek vorige week nog een rondje hardgelopen en het is daar zo gortdroog, niet te doen.

2 likes

Waar niet?! 🫠 Als je op 112meldingen kijkt zie je de brandweer nu continu uitrukken voor natuurbranden door het hele land.

2 likes

Oh nee was niet in me opgekomen

Edit: ja duh, ik weet ook wel dat dit geen lokaal probleem is.

4 likes

Er is zojuist een wereldwonder gebeurd.
Ik had een nieuwe bikini nodig. En ik haat het om bikini’s te kopen, want ze zitten nooit goed. Het welbekende probleem. Dit is al jaren zo, ik heb al sinds 2022 geen zwemkleding meer gekocht.
En ik ben nu in Spanje met familie en m’n tante zei een leuk lokaal winkeltje te kennen. Eerste bikini die ik pak vind ik leuk. Goede kleuren, het model leek me ook wat en m’n maten waren er zelfs.
Ik doe ‘m aan en ik voel me er gewoon goed in. Ik kan al jaren geen goede bikini vinden en als ik er eentje leuk vind, is of m’n maat weg of moeilijk duur.
Dus ik ben zo zo zo blij. Ik voel me al ongemakkelijk in zwemkleding, dus om in ieder geval een bikini te hebben waarvan ik vind dat het me flatterend staat, vind ik echt fijn

103 likes

Ik heb heb net geskeelerd op m’n Bauers van +25 jaar oud. :joy: Heb wel 6 jaar geleden de wieltjes vervangen.

13 likes

Ah vet leuk!

2 likes

Zou er wel mee oppassen. Het plastic wordt uiteindelijk poreus en breekt.
Mij overkomen toen ik een brug aan het opskeeleren was :joy:

4 likes

Dit gaat schokkend zijn voor sommigen maar I loooooveeee Knorr Wereldgerechten burrito’s en ik weet zeker dat ik zo weer buikpijn ga krijgen omdat ik er teveel van heb gegeten :heart_eyes:

26 likes

Haha ja dit heb ik 6 jaar geleden meegemaakt, toen ging er ineens een wieltje kapot doordat die idd helemaal poreus was, toen ging ik bijna op m’n bek en kon ik opgehaald worden. :joy: Maar ging bij jou de schoen zelf zeg maar kapot?

1 like

Vooral dat sausje :star_struck::star_struck:

11 likes

Maar dat sausje is ook echt baas. Mn studententijd doorgekomen op pasta pesto en Knorr burritos.

4 likes