Wat je even kwijt wil #72

Ik heb hem ook gehad en dacht nog, huh heb daar al tijden niks besteld, is dit spam? Heel ironisch.

2 likes

Ja ik weet dat jullie dit allemaal haten maar ik vind het toch altijd zo gezellig om Nederlanders te ontmoeten op de meest onmogelijke plaatsen ergens op de wereld
Zo knus ff kort babbelen en weer door, heeerlijk hahaha

27 likes

Ik vind self-deprecating grappen (van mensen waarvan ik weet dat het niet vanuit een slecht/verstoord zelfbeeld of vanuit vissen naar complimenten is) ook bijna altijd grappig. En nou ken ik @Bunnyslippers natuurlijk verder niet persoonlijk, maar met hoe je hier overkomt ga ik er vanuit dat zowel het slechte zelfbeeld als het vissen naar complimenten hier niet aan de orde is, dus vond het ook grappig (plus heel herkenbaar, want ook deels ZO-Aziatisch en in de winter idd ook niet de meest florissante huidskleur :sweat_smile:)

7 likes

Ik ook niet maar de lek was bij een transporteur, dus ik denk dat je alleen een mail krijg als je een keer iets besteld hebt wat daardoor is bezorgd?
Weet niet of dit klopt hoor

1 like

Bol vermeldde precies om welke bestelling het ging, dus dan zal jouw laatste bestelling er niet onder zijn gevallen.

5 likes

Ik ben aan het werk en mijn vriend is met de kinderen naar Toy Story 5, en nu heb ik FOMO… :frowning:

7 likes

Wakker worden na een super lang middag ā€˜dutje’ helemaal in een ander jaartal voor m’n gevoel :exploding_head:

15 likes

Ik vind het zo irritant als mensen dat soort dingen heel serieus nemen. Maar ik houd van overdrijven.

Ik ging net googlen op the perseids en toen kwamen er vallende sterren in beeld, zo cute.

2 likes

Ik was drie weken op vakantie in Duitsland, geen Nederlander tegengekomen. Zijn mijn man en ik in onze laatste plaats op weg naar huis. Wij met 30 graden 2 kilometer aan trappen beklimmen naar een soort waterval. Staan we halverwege even uit te hijgen en ik zeg: nou kom, we zijn wel echt een stel bejaarde paupers als we dit niet kunnen.

Komt er een man uit Belgie om de hoek: ā€œMaar ge bent er bijna!!! Even doorgaan!ā€ Echt fantastische timing haha.

28 likes

Bij mij is er geen specifieke bestelling vernoemd, alleen dat mijn gegevens helaas gelekt

2 likes

Wat gek dat dat niet consequent is. Bij stonden precies alle artikelen die ik vorige week besteld had. Vond het ook wel heel specifiek.

2 likes

Zonet een dode vogel in de tuin gevonden :frowning: Het was een jonge koekoek, heel mooi om zo van dichtbij te zien. Ik denk ergens tegenaan gevlogen, op bijna dezelfde plek hebben we ook al eens een overleden specht gevonden…

Ik dacht dat ik hem wilde laten opzetten zodat we hem nog veel langer kunnen bewonderen, heb net nog met een preparateur aan de lijn gehangen. Moest uiteraard aan bergamot (toch?) denken. Maar in de vriezer leggen en laten uithollen en opzetten voelt toch een beetje gek en oneerbiedig naar de vogel, dus ik ga het diertje nu maar begraven naast de specht.

3 likes

Bij mij ook! Heb je wel helemaal naar beneden gescrolld @Quinn? Het staat helemaal onderaan

2 likes

Ik probeer al weken mijn egel in de tuin te manifesteren, maar hij heeft denk ik ergens een meisje gescoord want heb ā€˜m al weken niet gezien :smiling_face_with_tear: (hij heet Harry en klopt, ik heb werkelijk geen idee wat het geslacht is, maar toch)

7 likes

Ik ga er gewoon vanuit dat mijn gegevens bij bol en bijenkorf gelekt zijn. Alleen van bol zal ik het nooit weten want die stond nog op een oud mailadres. Heb het nu gewijzigd. Maar ik word echt precies vanaf 31 juli elke dag meerdere keren gebeld door spammers en als ik dan een telefoontje mis dan bestaat het nummer natuurlijk niet bij het terugbellen. Aangezien de timing is het allemaal net iets te verdacht. Bij andere datalekken waar ik mogelijk slachtoffer was, was er geen telefoonnummer bekend of was het een oud nummer en/of huistelefoon. Voordeel van nooit je gegevens updaten.

Ik dacht ook dat die van de bijenkorf phishing was, er ging pas een lichtje branden toen ik ook een mail van bol en ace & tate kreeg. Maar dat bedrijf heeft dan wel megalang data bewaard, ik heb bij bijenkorf en ace & tate al 5 jaar niks niks meer besteld volgens mij.

2 likes

Dat van ace & tate is zo vaag. Ik heb ook een mail gekregen dat mijn gegevens’mogelijk’ zijn gelekt, terwijl ik daar alleen in 2020 iets fysiek in de winkel heb gekocht. Ik wist niet eens dat ik mijn e-mail daar had achtergelaten. Kreeg ook nooit een nieuwsbrief oid. Waarom hebben zijn uberhaupt mijn gegevens (nog)??

5 likes

Ik heb een mail gekregen van een sportschool waar ik een jaar geleden kort lid van was, om een nieuwe app te downloaden ofzo. Het stoort me mega dat ze blijkbaar mijn gegevens nog bewaren maar weet niet of zij in hun recht staan. Heb ze al vriendelijk gevraagd mijn gegevens te verwijderen en kreeg alleen een ā€˜excuses, je kan die mail als niet verzonden beschouwen’ terug. Was ook een nare sportschool ugh.

2 likes

Ik ben dus echt een mega bitch als het om mijn persoonsgegevens en marketing gaat, dus ik zou het melden als ik het idee had dat een bedrijf zonder toestemming mijn gegevens gebruikte/bewaarde: Een tip of klacht indienen bij de AP | Autoriteit Persoonsgegevens

21 likes

Zouden we allemaal moeten doen, dan verandert er misschien wat

3 likes