Wat je even kwijt wil #72

Dank! Ik heb het zojuist als tip gemeld.

4 likes

Oh huh ja nu je het zegt, ik ben afgelopen week 2x gebeld door mobiele nummers en als ik opnam hoorde ik iets over mn paypal account?

2 likes

Wow dit klinkt echt heel akelig, ben je ok nu? Je bent even out geweest dus als ik t goed begrijp, en op je hoofd gevallen. Hoeft er geen dokter naar te kijken denk je? Beterschap!

1 like

Thanks! Weet iemand hoe het nu precies zit met die bewaartermijn? Want als ik kijk mogen bedrijven minimaal 7 jaar je gegevens bewaren, maar lijken er niet strikte regels voor en wat open voor interpretatie wat dan mag. Vandaar dat ik me dan ook afvraag in dit soort gevallen waar je je klacht op kan baseren.

2 likes

Ik weet er heel weinig van hoor, alleen dat je toestemming moet hebben gegeven (dat kan natuurlijk doordat je iets aangevinkt hebt maar je moet het wel ‘actief’ gedaan hebben), dat zij duidelijk moeten maken waar ze je gegevens voor gebruiken en idd die 7 jaar. Volgens mij moeten ze je gegevens ook op verzoek verwijderen. En ik krijg weleens mails van bedrijven waar ik zó lang geleden iets mee gedaan heb dat dat volgens mij van voor de AVG nog is en ze me dus nooit actief hebben gevraagd om mijn gegevens te mogen gebruiken (dat moest toen ineens, kreeg je al die bedel mails over omdat iedereen hun leads en marketing datasets zag opdrogen).

Maar goed ik druk dus overal voortvarend op unsubscribe en als ik mails krijg waar ik me volgens mij nooit voor geabonneerd heb klaag ik lol. Mijn burgerlijk verzet.

7 likes

Ja, ik ben oké, thanks! Slik pijnstillers voor de rugpijn en behalve een blauwe bult op mijn hoofd niks ernstigs.

2 likes

Op het station is iemand met versterking het geloof uit aan het dragen, maar hij heeft helemaal geen sterk verhaal. Alleen wat losse kreten. Hij moet echt wat beter zijn best doen hoor.

De buren hebben bezoek en ze praten en drinken nogal luid, komt de 13-jarige buurjongen naar buiten. Een van de gasten (helaas voor mij ook een buurman) begint Jan Roos-achtige vragen te stellen. Of hij al sjans heeft met de meisjes, of hij al gezoend heeft, of hij al verder is gegaan. Of hij weet wat de eifeltoren of de london bridge betekent. 13-jarige buurjongen zegt: “laat maar, ik ga naar binnen”

Komt even later 11-jarige buurjongen naar buiten, zelfde vragen, maar hij heeft twee vriendinnetjes gehad dus buurman wil weten: “wat deed je allemaal met ze?” En begint een verhaal over hoeveel meiden hij heeft versleten en hoe zn “vinger stonk na al dat vingeren”

GATVERDAMME. En die gast heeft ook nog een functie bij onze lokale voetbalclub.

3 likes

We zijn op vakantie, en ik ben natuurlijk weer ziek. :sob::sob: Waarom heb ik dat altijd? Voel me echt heel zielig.

1 like

Damn wat ranzig. Kun je dit niet melden bij de voetbalvereniging, vind dat echt schadelijk als hij met kinderen werkt :nauseated_face:

23 likes

Lekker veilig voor de kinderen op de club

7 likes

Wat een goorlap zeg. Ik zou ook wel overwegen hier iets over te melden bij de voetbalclub. Zeiden die ouders ook niks? Als iemand zo’n vragen gaat stellen aan mijn kind kan diegene meteen vertrekken en hoef je niet meer terug te komen.

12 likes

Nou dit inderdaad @Drosera!
Wat een smeerlap.

2 likes

Als je er wat mee wilt doen zou ik deze viezerik wel eerst zelf aanspreken, durf je geen briefje in de bus te doen dat je de gesprekken kon horen en het enorm ongepast vond?

4 likes

Ouders (onze naaste buren) zeiden ook niets. Het was wel na een fles wijn of 5 (3 man dronk) dus vraag me af of die pervert zelf nog weet wat hij uitkraamt. Tis een goede vriend van onze directe buren (ik heb wel eens geklaagd over afval in onze tuin, volgens mij vindt hij het leuk om dingen erover te gooien, want het gebeurt niet als hij er niet is).

Naaste buurman heeft ook een rol bij de voetbalclub, maar is ook zo’n Vandaag Inside dude. Ik weet de naam van de pervert niet. Een mail sturen naar de vertrouwenspersoon durf ik niet. Naaste Buurman weet hij ook meteen dat het van mij komt en we zijn niet echt warm naar elkaar toe.

Ik denk dat ik misschien maar de naaste buurjongens op het hart moet drukken dat zulke vragen van de buurman niet ok zijn, en dat er een vertrouwenspersoon bij de club is als er iets gebeurt dat over hun grenzen gaat?

Ik vind het echt een beetje raar om als volwassene de verantwoordelijkheid bij die kinderen te leggen, zeker als het een vriend van de familie/buurman is, we weten toch allemaal inmiddels wel dat loyaliteit meestal de reden is dat volwassenen te ver kunnen gaan met kinderen.

Edit: als het echt zo schokkend was als je zelf doet voorkomen is hier volwassene tot volwassene-contact nodig.

51 likes

ik snap dat het lastig is maar ik vind het wel raar en een beetje achteloos om de verantwoordelijkheid dan bij een kind te leggen. de situatie is onveilig voor een kind maar dat durf je niet te melden omdat diegene dan erachter kan komen dat het van jou komt
? dat hele proces is voor een kind toch nog veel enger?

je zou de buurjongen ook eerst kunnen spreken privé (indien mogelijk) en daarna samen de vertrouwenspersoon mailen bijvoorbeeld.

edit wat @Krabsalade zegt dus

3 likes

Ja mee eens. Makkelijk gezegd als buitenstaander misschien maar kom op doe een eens een keer ook echt wat. Ik zie hier vaker verontrustende verhalen voorbij komen en eindstand durven mensen nooit actie te ondernemen of willen ze zich er niet mee bemoeien.

Je kunt wellicht erger voorkomen maar als we allemaal steeds de andere kant opgaan kijken (wat je ook vaak in het nieuws ziet) ja dan schiet het niet op.

12 likes

Ik vind het echt niet kunnen om hier niks mee te doen of alleen met de kinderen te gaan praten. Het is mega kut dat je er nu ongewild bij betrokken bent maar je bent het wel. Zo’n vertrouwenspersoon is er niet voor niks, de kinderen bij zo’n sportclub zijn mega kwetsbaar en er loopt daar nu een autoriteitsfiguur rond dat ongepast gedrag vertoont. Je hebt echt de plicht om dit aan iemand te melden.

37 likes

Ok jullie hebben een punt. Ik ga proberen zsm achter zijn naam te komen voor een melding.

16 likes