Wat je even kwijt wil #72

Ik ga dit weekend in mijn eentje naar Berlijn om mijn verjaardag te vieren en ik heb mijn toilettas al ingepakt :joy: waarom is de voorbereiding altijd het leukste gedeelte van de vakantie

39 likes

Ik had het hier laatst over met mijn moeder maar tijdens de voorpret kan er nog niks mis gaan dus dat is vaak het leukste! Geen trein die uitvalt of regen, dat is allemaal pas tijdens de uiteindelijke vakantie etc. Dus je ergens op verheugen is daarom het leukst. Veel plezier!

6 likes

Wisten jullie dat de vader van Dick Swaab tijdens de holocaust is gered doordat de toenmalige directeur van het Herseninstituut bewust sjoemelde met schedelmetingen, zodat hij als ā€˜niet-Joods’ werd aangemerkt? En dat Dick Swaab later zelf directeur werd van precies dat Herseninstituut

Misschien is dit helemaal algemeen bekend hoor, maar ik vind het zo’n wonderlijk verhaal. Ik hou echt van dit soort verhalen waarbij toeval zo wonderlijk is dat het bijna geen toeval meer lijkt. Volgens mij hebben we geen geschiedenistopic, maar wilde dit wel echt even kwijt

Sowieso echt een goed verhaal over wetenschappers die wisten dat die hele rassenleer pseudowetenschappelijke onzin was, maar hun wetenschappelijke autoriteit juist gebruikten om de nazi’s ermee om de tuin te leiden en zo mensen te redden

80 likes

Dit wist ik niet en als geschiedenisdocent ga ik heel goed op dit soort verhalen. Love it! En nee, er is inderdaad geen geschiedenistopic.

5 likes

Ik weet niet waarom ik mezelf dit aandoe maar soms kijk ik op Google Maps naar alle natuurbranden en het is echt alsof de wereld in de fik staat.

3 likes

Ja echt het is niet best he :(. Zie je echt letterlijk die bosbranden op Google Maps dan? Hoe doe je dat?

Je kan de kaart types / kaartgegevens aanpassen (de knop onder voorzieningen, restaurants) en dan kiezen voor natuurbranden

2 likes

Als je inzoomt op eentje en dan klikt en weer uitzoomt zie je ze. Het zijn ook wel ā€˜kleinere’ branden trouwens, maar dan nog… Echt veel.

3 likes

Ik vind inpakken echt verschrikkelijk, krijg daar zo’n stress van. Wil altijd te veel mee, want stel het wordt toch kouder of warmer etc. Ben altijd blij als ik vertrokken ben, dan is alle stress weg, want dan moet ik het doen met wat ik mee heb.

Veel plezier in Berlijn!

19 likes

Oh dit is zo slecht dat het bijna grappig is. Dat laffe subject en dan de hoofdzaak wegmoffelen, mijn hemel denken ze dat we gek zijn?
Het heet Accountability :sob:

2 likes

Ahhh, m’n hart smelt!! Mijn vader (begin 70) is goed bevriend met zijn buren (eind 30 / begin 40) en vandaag zijn ze met het hele gezin, inclusief 3 kinderen, samen met zijn boot een dagje naar de Biesbosch. En nu krijg ik allemaal superblije foto’s van mijn vader doorgestuurd door zijn buurvrouw. 🄹

118 likes

Wat lief 🄹

1 like

Ik heb ooit geleerd over het ultieme geluk van Aristoteles en daaruit bleek dat het ultieme geluk niet het ding op zich is, maar de weg er naar toe. Want als je eenmaal dat hebt wat je wilde bereiken, streef je weer naar andere dingen. Sorry, lekker filosofisch maar moest daaraan denken, haha. Veel plezier in Berlijn!

24 likes

Ja dat snap ik ook helemaal hoor, maar voor Berlijn maak ik me niet zo druk want daar zitten gewoon alle winkels. En leuk @vitaminwater en @SpeedOfSound, dat ga ik onthouden!

4 likes

Ik heb echt het tegenovergestelde? Van te voren denk ik echt waarom doe ik dit? Inpakken haaat ik en doe ik last minute en überhaupt dingen uitzoeken van te voren doe ik liever niet/minimaal ook omdat ik dan vaak leukere reizen heb.
En als ik er eenmaal ben is het fantastisch en wil ik niet meer weg.

21 likes

Ik ook! De hele voorbereiding en iets moeten plannen vind ik echt vreselijk. Kan ook geen beslissing maken tot het eigenlijk al te laat is, en mijn tas maken gebeurt meestal ook pas de ochtend van vertrek. Echt een bloedhekel aan.
Maar ik wil wel elke vrije dag op vakantie zijn / bovenop een berg staan

6 likes

Ik heb 1,5 week eerder verlof genomen dan de meesten op mijn werk en ben nu weer aan het werk na bijna een maand vakantie. Maar iedereen is nog weg, alles ligt stil en ik heb NUL afspraken, dus het voelt alsof ik gratis een extra week heb :heart_eyes: Zit nu mijn inbox op te ruimen terwijl ik below deck kijk.

Deze lifehack onthoud ik.

80 likes

Je kan het ook breder opvatten als voorpret voordat je iets leuks gaat doen

3 likes

Zo vat ik het ook op, maar ik heb dat dus 0.

1 like

bij jou vraag ik me weleens af waarom je niet emigreert naar de bergen haha

3 likes