Wat je even kwijt wil #72

Man, sinds deze week is iedereen thuis weer gestart met werk/school/opvang en de overgang naar heerlijk rustig aan doen en overal naartoe moeten haasten is sowieso al groot. Maar het is ook nog eens van korte broek naar regenjassen.

Ik vind het even niet zo leuk

16 likes

Vanochtend zou de vrouw die hier iedere 2 weken op woensdagochtend komt poetsen ook weer komen nadat ze op vakantie was. Normaal komt ze om half 9, of soms iets later, maar ze is er gewoon nog niet. Heb haar net een appje gestuurd, maar hij blijft op 1 grijs vinkje staan, ik zie ineens geen profielfoto meer van haar en geen laatst gezien meer (zag ik eerst altijd wel). Heb ook geprobeerd te bellen maar krijg direct haar voicemail (wel persoonlijk ingesproken met haar naam). Ik maak me gewoon meteen zorgen, stel er is iets gebeurd met haar of één van haar kinderen in de vakantie ofzo? :confounded:

2 likes

Ik denk eigenlijk dat je geghost bent door haar

51 likes

Ja en ook geblokkeerd. Wat ontzettend flauw.

8 likes

Ja sorry ik vind dit ook een beetje flauw. Snap je grap wel en vind het ook op zich wel grappig maar ik maak me oprecht zorgen omdat ze al ruim 2,5 jaar hier iedere 2 weken komt en ze is echt mega lief. Dus ik maak me echt zorgen en daar past jouw grap ff niet zo lekker bij nu. Misschien is het ook wat ik kan verwachten op een forum maar kon ff niet bedenken met wie ik dit anders kan delen dus vandaar mijn post.

4 likes

Ik bedoel het niet als grap?

38 likes

Het was geloof ik geen grap, maar 2.5 jaar is wel lang om niks van je te laten horen ja! Ken je mensen die zij kent of werkt ze voor een bepaalde organisatie die je kan connecten?

3 likes

Ok dat zou heel raar zijn want dat past absoluut niet bij haar, en haar telefoon staat ook uit (direct voicemail als ik haar bel, dat schreef ik al).

@Nysmn We kennen haar via vrienden van mijn ex, daar poetst ze ook, dus ik heb die vrouw maar even een appje gestuurd. Vind dit echt zo gek.

Ja dat is omdat je haar kent en het daarom niet vindt kloppen, maar op basis van wat je schreef klinkt het in alles dat je geblokkeerd bent (geen tweede vinkje, geen profielfoto meer zien, laatst gezien niet meer zichtbaar). Dat komt niet door een telefoon die uit staat, ja die vinkjes maar de rest niet.

Hoe dat zit met direct naar de voicemail gaan als je iemands nummer hebt geblokkeerd weet ik niet. Edit: even opgezocht en zie online dat je dan inderdaad wel naar de voicemail gaat als je geblokkeerd bent

29 likes

Ik snap wat je zegt, bedankt dat je het uitlegt en dat je dat hebt opgezocht. Sorry dat ik je verkeerd begreep.

De vrouw die haar ook kent appt net terug dat er volgende week bij haar gepoetst zou worden, en dat zij ook wel eens hebben gehad dat ze een week langer op vakantie bleef dan zij dachten. Ze heeft schoolgaande kinderen en de scholen beginnen hier volgende week weer, dus dat zal het dan denk ik zijn. Stelt me wel gerust iig.
Geen idee hoe het zit met die whatsapp en voicemail. Ze ging naar Marokko familie bezoeken dus misschien heeft ze gewoon haar telefoon uit geknald en haar ‘werk’ (poets-adressen) geblokkeerd en gedacht joe ik heb vakantie ze bekijken het maar. Hoop dat ik gewoon ergens volgende week van haar hoor :crossed_fingers:

11 likes

Ik heb een kappersafspraak gemaakt bij een kapper in de buurt omdat ik voorlopig niet bij mijn vaste kapper in de buurt ben en al sinds december niet meer ben geweest en écht écht hoognodig geknipt moet worden, maar het voelt wel een beetje als vreemdgaan :sweat_smile:

Zo kut mijn nummer wordt waarschijnlijk gebruikt voor spoofing. Nu meerdere telefoontjes gehad maar het gekke is dat die nummers exact dezelfde 4 cijfers hebben als ik dat heb ook zelfde volgorde. Benieuwd hoe vaak ik nog gebeld ga worden.

Edit. Mijn gegevens zijn paar weken geleden gelekt bij bol.com dat lek is ook in het nieuws geweest.

1 like

Hey ik ook toevallig vanochtend! Zo vaag. Het nummer kwam inderdaad voor een deel overeen met mijn eigen nummer

Edit: even gecheckt en de eerste 4 nrs kwamen overeen

Ik vind het echt vervelend trouwens want ik neem niemand meer op met mijn naam terwijl het soms wel een serieus telefoontje is. Ik zeg tegenwoordig alleen goedemorgen of ik laat een stilte vallen (die tip zag ik ooit om AI tegen te gaan, AI zou reageren op een stem en niet op stilte)

1 like

Dat van ai wist ik niet. De eerste heb ik opgenomen. Tweede even in whatsapp gezet en dat was een uitvaartverzorger

Ziet die vrouw die je kent nog wel haar profielfoto en laatst gezien? Want dan heb je alsnog je antwoord.

@junior ik ben net twee keer in een kwartier gebeld door twee verschillende Oostenrijkse telefoonnummers, plus ik krijg ineens weer extreem veel spam mail dus mijn gelekte gegevens door het lek bij bol worden goed gebruikt.

4 likes

Ik heb precies hetzelfde, ook met die 4 cijfers die overeenkomen. En bij mij ook de lek van bol.com. Ik heb 2x opgenomen toen ik werd gebeld door zo’n nummer (met dezelfde cijfers dus), en 1x was het echt een persoon met ‘u had mij gebeld?’ en de andere keer een AI-stem. Echt kut inderdaad, hoop dat het snel weer overwaait.

Nou mensen het was gewoon droog! Maar even serieus, ik zag TRUIEN EN SJAALS?! sorry maar het is toch nog gewoon 20 graden :weary:

9 likes

@junior ik had dit gisteren ook met een nummer met idd de eerste vier cijfers hetzelfde!! en een verhaal over paypal. Maar ik heb zelf niks gehoord over het bol.com lek… maar ja dikke kans dat m’n gegevens daar wel bij zaten

2 likes

Een trui vind ik niet zo gek met die wind die er nu staat

3 likes

Ik heb toch zo’n bizar slechte vakantie gehad haha :sob: Echt zo’n beetje alles dat fout kon gaan ging fout. Zelfs mijn familie die ook gewend is aan rare vakanties en gebeurtenissen zeiden dat het echt niet normaal is wat me allemaal is overkomen haha

2 likes