Wat je even kwijt wil #72

Dit had ik ook vandaar die pollšŸ˜‚ maar HEMA zegt dat 30 en 40 graden gewoon kan

3 likes

Als tegenhanger ken ik dan ook weer iemand die bijv. haar beddengoed standaard met een kookwasje wast. Dat vind ik dan weer overdreven :joy:

3 likes

Ohja hier gaat ondergoed en beddengoed echt apart en op 60. Idd bacteriƫn doden.

Dus ondergoed eigen was
Handdoek eigen was
Beddengoed eigen was

Ook die 3 gaan niet samen.

Maar weet dat dat wat extreem is.

4 likes

Huh maar naast dat je niet diens lichaamssappen wil eten, is dit toch gewoon vies omdat voeding zo sneller bederft? Ik gebruik altijd een proper mes/lepel in potten, ook al deel ik ze enkel met mijn vriend en ik niet vies ben van zijn lichaamssappen (haha ieuw zo neergeschreven). Zou het echt mega asociaal vinden als iemand dit zou doen.

10 likes

Haha oh wow nee dat doe ik weer niet. Ik heb een 60 graden en 30 graden was (en af en toe iets van handdoeken ofzo op 90). Maar als ik alles apart ga doen moet ik veel te veel wassen of een extra kledingkast kopen voor al mijn onderbroeken :joy:

@Gatta ja klopt, ik doe het zelf ook niet bij mijn eigen eten want bacteriĆ«n (zijn ze weer haha), had laatst iemand ook die zo met z’n vinger hummus van ā€œmijnā€ deksel haalde. Ken diegene ook niet goed en dacht echt huhhhh waarom?!?!

Mijn schoonvader deed dit een tijd geleden bij ons. Was hij daarna beledigd dat ik de pot mee gaf, omdat ik hem toch niet meer ging gebruiken. Was ook een nieuwe pot :sweat_smile:
Maar goed dit is ook de man die meerdere keren dubbel dipt en zn schoenen op tafel zet naast borrelplanken. Het is een wonder dat mijn man zo normaal (en niet goor) is.

2 likes

Was je dan ook nog op kleur? Want dan duurt het toch een eeuwigheid voordat je een wasmachine vol hebt

3 likes

En dan waarschijnlijk ook nog de opmerking ā€˜Ah joh, is goed voor de weerstand!’ erachteraan plakt.

4 likes

ik ben geen moordzuchtig iemand maar hierom zou ik iemand uit het raam kunnen duwen

11 likes

Hoe wassen jullie lingerie dan? Dat verpest toch op 60 graden?

6 likes

Ja tuurlijk kan dat maar dat betekent toch niet dat het echt schoon is?

1 like

Waszak? Ik was bh’s tegenwoordig altijd in een waszak en wat delicatere tops en jurken ook

2 likes

Reclames zeggen altijd van wel?? En tis toch de bedoeling dat we kouder wassen voor t milieu

1 like

Haaha maar echt :woman_facepalming:

Doet me denken aan Bonnie die zelfs haar menstruatieondergoed wast op 30/40 graden. Echt niets verbaast mij meer

3 likes

En veel andere kleding ook. Bij de Consumentenbond staat 30 graden voor onderkleding die ā€œniet echt viesā€ is en 40 graden voor ā€œviezeā€ onderkleding. Volgens de Consumentenbond hoef je als gezond persoon vrijwel niks op 60 graden te wassen. ā€œWasgoed met bloed, braaksel of ontlastingā€ staat wel op 60 graden.

12 likes

Ja is echt zonde, gaat sowieso op 30/handwas. Maar zijn vaak ook geen dingen waar ik hele dag in rondloop.

2 likes

Ziekteverwekkers gaan ook gewoon kapot/dood van de zeep haha, en als je ze echt allemaal dood wil hebben van alleen de temperatuur moet je op 120 graden gaan wassen ofzo. Snap echt niet waarom mensen zo tegen allemaal aanbevelingen over temperatuur in gaan op dit vlak, alsof Big Wasmiddel er belang bij heeft dat wij allemaal te koud wassen?

92 likes

Mooi ondergoed en bh’s op max 30 graden in een waszakje in een niet-volle trommel (dus geen zware broeken ofzo erbij).

En heel belangrijk: Bh’s na 2 dagen dragen wassen, op een gegeven moment trekt huidvet anders in de vezel en dan tast het de elasticiteit aan.

1 like

Wil je dit gesprek a.u.b. niet verpesten met ā€˜kennis’ en ā€˜wetenschap’

26 likes

gun mij gewoon ff flexen met die doctorstitel op deze maandagochtend joh!

7 likes