Wat je even kwijt wil #72

Je bent wel gestopt en hebt hulp gebeld toch?

5 likes

🄹

:worried:

Als je over een plottwist hebt

8 likes

Dat is alleen maar goed vind ik. :heart: Heb het idee dat mensen om me heen en ikzelf ook steeds meer afgestompt raken dus het is juist belangrijk om erover te praten vind ik.

7 likes

Ja wel gestopt maar geen hulp gebeld! Ik heb ook geen data dus zou alleen 112 kunnen bellen en het is hier zondag en erg remote. Gelukkig stopte er nog een auto en die wisten ook niet wat te doen, maar waren wel Iers en wilde iets doen, maar na 10 mim ben ik maar verder gegaan want ik kom weinig betekenen.

Echt vreselijk :sob:

1 like

OkƩ ik ga even ranten, want dit vind ik echt heel kut.

Waarom heb je geen 112 gebeld dan? Dat moet je in Nederland ook doen en die schakelen wel weer de juiste mensen in.

Ik snap dat je hier nu niks meer mee kan, maar dat ā€˜ik wist niet wat ik moet doen dus ik deed maar niks’ van mensen bij dieren in nood kan ik zo enorm slecht tegen. Ik heb dit al vaak meegemaakt in allerlei situaties en het maakt me echt laaiend. En dan doen alsof je je @lariks voelt, sorry hoor maar as if.

28 likes

Ja echt een sign of the times dit. Geen data, dus niet kunnen Googelen wat je moet doen, dus niks doen.

Bij het alarmnummer hebben ze altijd liever dat je ze voor de zekerheid belt, dan helemaal niet. Dus bij twijfel al-tijd 112 bellen. Ook in het buitenland werkt dat zo.

7 likes

Pff ik zit te wachten tot ik de huisarts kan bellen maar vind dat altijd zo verschrikkelijk.

Sommige assistentes zijn zo erg dat ik nauwelijks durf te bellen. Het is dat ik nu voor mn dochter ze ook nodig heb (vermoed blaasontsteking dus wil haar urine inleveren) maar anders had ik voor mezelf sowieso niet gebeld. Heb al 19489292x het advies van thuisarts gelezen en daar staat ook gewoon contact opnemen, ik ben ziek thuis van mn werk en toch hangt het als zon zwaar gevoel in de lucht.

Heb in het verleden ook al vaker in t weekend de hap moeten bellen omdat de drempel om een afspraak te krijgen zo hoog is en dan verergert het alleen maar. Vind dat zo stom.

Ik heb mijn man geadviseerd niet bij dezelfde praktijk te gaan en bij hem zijn ze zo relaxt, kan gewoon zelf online afspraak inplannen, kan altijd komen maar ik kan niet van praktijk wisselen.

4 likes

Nemen ze bij de praktijk van je man niet alsnog de gezinsleden van patiƫnten aan? Toen ik me ging inschrijven bij de huisarts was de praktijk eigenlijk al vol, maar omdat mijn (toen nog) vriend er al zat kon ik toch ingeschreven worden. Is misschien het vragen waard? Want met een steen in je maag de huisarts bellen lijkt me ook niet de bedoeling.

En ik weet niet of je je daar prettig bij voelt maar heb je wel eens met de eigen huisarts besproken hoe je de triage door de assistentes ervaart?

6 likes

Herkenbaar hoor! Succes, hopelijk is de assistente vandaag goed gehumeurd!

2 likes

ik wist dit niet, blij dat ik dit nu weet voor het geval dat. in nl zou ik meteen denken aan de dierenambulance en die bellen

8 likes

Nou het was weer die ene en kon eigenlijk donderdag pas komen, ben heel boos geworden en nu kan ik vandaag, maar precies bij de huisarts die ik eigenlijk absoluut niet wil, maar goed, geen keuze.

Ik snap echt wel dat zij de richtlijnen opvolgt hoor en ze zei ook, ik zie dat je niet vaak belt en ik mag het niet, ik ga het nu voor je doen maar ik moet me straks verantwoorden.
Maar ze willen alles planbaar hebben, maar vervolgens zijn er enkele spoedplekken en die krijg je niet. Dat snap ik ook hoor, met mijn klachten maar als er dan vervolgens geen plek op korte termijn is werkt het ook niet echt. Ik denk dat je op deze manier zelfs meer spoed krijgt.

Ik ga inderdaad als ik geweest ben, die praktijk berichtje sturen. Ze zijn hier onderling wel heel beschermend en alle praktijken zitten vol en ik verhuis natuurlijk niet naar de gemeente maar goed, proberen kan altijd

1 like

Ik zou altijd eerst dierenambulance bellen hoor.
Zelf heb ik ook een keer een gewond reetje gevonden in het bos. Was vroeg in het weekend, dierenambulance niet bereikbaar.
Dus politie gebeld, die stuurde een jager…
Toen na veel bellen gelukkig toch een dierenambulance gevonden.

4 likes

Ik ben ook binnen mijn dorp van huisarts veranderd vanwege gezinshereniging haha. Mijn vriend en kinderen stonden daar ingeschreven. Dus wie weet wat er mogelijk is

2 likes

Volgens mij maakt het wel uit of het een levensgevaarlijke situatie is of niet en of je het wild zelf hebt aangereden.

Edit: en ik vind dat er nu wel erg over @sjern word gevallen hoor. Je kan toch een situatie hebben dat je het even niet weet. Dat zegt niet perse iets over hoe je over dieren denkt.

71 likes

Op zich met je eens hoor, maar denk toch echt wel dat ze liever willen dat je even kritisch nadenkt en niet te makkelijk 112 gaat bellen.

15 likes

Spoed is altijd 112, ook voor een dier. De dierenambulance komt ook wel hoor, maar die zijn iets minder goed ingericht voor spoed. Dit is geen overheid zoals 112, maar zijn particuliere organisaties zoals de dierenbescherming en hebben met name vrijwilligers.

3 likes

dat wist ik wel inderdaad maar niet dat spoed ook voor dieren geldt

5 likes

Hele andere situatie maar jaren geleden werd mijn hond aangevallen door een andere hond die hem niet meer los liet. Ik heb toen 112 gebeld en binnen een paar minuten waren er agenten op de fiets en een auto bij ons. Kreeg complimenten dat ik zo snel gebeld had, daarna met een bloedgang naar de dierenarts gereden. Partner had ondertussen de dierenambulance aan de lijn (hij was er niet bij) en die gaven aan er met een half uur te kunnen zijn, dat was echt geen optie… dus voor een dier in nood ook zeker 112 bellen!

6 likes

De dierenambulance kwam hier niet. Heb ze vorig jaar eens gebeld toen ik een nog levende ree langs de weg zag liggen. Antwoord: mevrouw daar komen we niet voor. Uiteindelijk alsnog de politie gebeld en die sturen dan weer iemand van wildbeheer oid. Zo makkelijk is dat ook allemaal niet. Laat staan dat je in een land bent waar je niet woont.

16 likes

Maar werkt dit in Ierland net zo als in Nederland dan? Heel leuk, al die verhalen over Nederlandse situaties, maar @Sjern is in Ierland.

22 likes