Maar daar gaat het toch niet om? Niets doen lijkt me sowieso geen optie, in welk land dan ook. Je rijdt toch ook niet door als je een persoon ziet liggen?
Maar wat moet je dan doen als je geen bereik hebt?? Ernaast gaan liggen? Verder doodmaken? Reanimeren?
Als het helemaal geen drukke weg is en je kan niemand bellen dan kan je toch niks doen ![]()
Edit: en ja als er een mens ligt is dat natuurlijk wel anders hè, sowieso kan je dan wel helpen door gerust te stellen maar ik denk niet dat een hert daarop zit te wachten
Ze had wel bereik want ze kon wel 112 bellen, alleen geen data/internet.
Huh ik vind dit echt bizar. Je kan toch niet een kind met vermoedelijk blaasontsteking tot donderdag laten wachten? Blaasontsteking kan ontzettend pijnlijk zijn en overgaan in een nierbekontsteking. Dat moet toch dezelfde dag gecontroleerd worden?
Ik snap ook niet dat je daarvoor een afspraak met de huisarts moet maken. De assistentes kunnen toch de urine controleren en bij ontstekingswaardes de huisarts informeren zodat die verder kan handelen/een recept kan uitschrijven?
Althans zo gaat dat hier, als ik een blaasontsteking vermoed vang ik ochtendurine op en lever dat dezelfde ochtend bij de praktijk in. De assistentes kijken het dan na en dan word ik teruggebeld of er een infectie is gevonden. Ik zit gelukkig bij een hele fijne praktijk maar toch lijkt me deze werkwijze niet meer dan normaal…
Ik snap het ook totaal niet, zeker niet met een blaasontsteking waarbij enkel even een strip in een potje pis gedoopt moet worden wat de assistente vaak zelf doet. Dat kan toch altijd wel en is toch niet iets wat je wil laten wachten? Maar misschien denk ik daar te simpel over.
Ik mag de urine wel inleveren en die controleren ze vandaag!
Maar de afspraak is voor mezelf.
Voor mn kind heb ik een afspraak over 1.5 week, omdat ik voor haar nog liever de spoedpost bel dan naar de hork waar ik zo heen moet. En nee dat is niet op 1 ervaring gebaseerd.
Maar ik heb de praktijk van mn man gebeld en we zijn welkom, inderdaad gezinshereniging, anders had het niet gekund! Heb eerlijk gezegd dat ik gewoon niet tevreden ben.
Ik mag zelf kiezen of ik introgesprek wil of gewoon afspraak maken als er iets is. Ik ga dadelijk de assistente zeggen dat ze ons dossier moet overzetten.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
Ah dan had ik je post verkeerd begrepen. Heel fijn dat jullie over kunnen naar een andere praktijk. En hopelijk kan je dochter daar wel sneller geholpen worden met haar klachten, klinkt niet fijn.
Goed gedaan!
Fijn dat je geholpen wordt, maar misschien even heroverwegen of het nodig is om de exacte klachten van je kind te delen op een openbaar forum ![]()
Iemand heeft een gewone vuilniszak voor mijn huis gedumpt. Wat zouden jullie hiermee doen?
Waar ik woon, zijn er geen kliko’s, maar moet je builnis in een speciale vuilnis Zak en betaal je voor die Zak.
Vaak kun je op de site van je gemeente een melding maken van vandalisme of vervuiling met een foto en locatie erbij. Ik zou het zelf bij 1 incident gewoon zelf opruimen.
Zelf afhandelen nu, maar wel even vastleggen met een foto oid voor het geval dit vaker gebeurt. Dan kan je het bij de gemeente neerleggen
Ik zou het melden via buiten beter app, dan komen ze vrij snel in mijn ervaring
Oké dus je zegt ik heb 2 nummers gebeld en 1 stuurde iemand langs om het dier te helpen. Hoe moeilijk is dat ipv gewoon weer weg te rijden, kom op zeg. Jullie doen alsof je persoonlijk die ree moet gaan hechten en ook nog eens in hEt BuiTeNLaNd ![]()
Ik heb gister voor het eerst iets besteld via Vinted en er is echt een wereld voor me opengegaan, wat een heeerlijke app
Over Vinted gesproken, ik ben allerlei dingen aan het verkopen en het gaat zo goed. Als ik er iets opzet is het meestal dezelfde dag nog verkocht. Echt verslavend om er nog meer op te zetten en je huis op te ruimen. Benieuwd hoe lang ik dit vol houd.
Het is ook in nederland een heel gedoe om hulp te krijgen voor dieren. Heb je zelf de ervaring om bij een dier in nood 112 te bellen?
Ik heb twee maanden geleden twee zwaar gewonde en zieke kittens gevonden toen ik in een andere provincie was. Ik heb het lokale politie nummer gebeld, die gaven aan de dierenambulance te bellen. Die namen niet op. Toen het algemeen nummer van de dierenbescherming gebeld. Uiteindelijk ben ik van Brabant naar mijn eigen woonplaats gereden met twee kittens in mijn nek om ze daar naar een dierenarts te brengen die ze wilde helpen en was aangesloten bij de dierenambulance. Een kitten had een oog uit zijn kas hangen zo ontstoken waren zijn oogjes en ze zaten beide onder de vlooien. Hulp krijgen was echt niet makkelijk.
En dat waren dan kittens. Een ree wordt sws afgemaakt en meegenomen door een buurtbewoner die er goulash van maakt of een jager die er uiteindelijk ook wel zoiets mee doet.
Ik ben net gestart als vrijwilliger bij de sportclub van mijn kind. Het gaat om een administratieve functie, wat word ik hier ineens weer onzeker van zeg. Ik heb iets verstuurd per mail en begin dan meteen te denken: heb ik het naar de juiste persoon gestuurd? Heb ik het administratief goed verwerkt? Is de toon van mijn mail goed
?
En ondertussen denk ik: het is een vrijwilligersfunctie! Doe eens normaal! Iedereen doet zijn best
Ja ik heb helaas vaker 112 gebeld voor een dier in nood, anders zou ik het niet zo stellig zeggen. Niet bellen is 100% kans op geen hulp, dus altijd proberen. Fijn dat je je zo over de kittens hebt ontfermd!
Wow, ik schrik wel van deze reactie’s, maar goed weer wat geleerd. Ik wist oprecht niet dat 112 ook maar iets zou doen, anders had ik dat gebeld.
En ik liep weg omdat ik er samen stond met een auto met 2 Ieren die ook aan het bedenken waren wat ze moesten doen. Blijven wachten voelde doelloos, maar goed dit had ik in het eerste bericht al aangegeven.