Wat je even kwijt wil #72

Er stond een meisje naast me in de rij en ze spoot parfum uit een testertje op wat heel lekker rook dus dat zei ik tegen haar. Toen zei ze bedankt en welke parfum het was en ik moest echt mijn lachen inhouden want het was parfum die ik zelf elke dag draag :woman_facepalming: Dus ik had eigenlijk gewoon mijzelf een compliment gegeven.

76 likes

Vandaag tijdens een autoreis zag ik gewoon kraanvogels hier (Zweden)! Blijkbaar komen ze hier rusten tijdens hun trek naar zuid-europa.

Ik zag ook al een otter (en reeën en diverse roofvogels en een vos)
Het word nu wel tijd voor elanden.

56 likes

In Nederland, bijvoorbeeld bij de Fochteloërveen, kan je ook kraanvogels zien!

En er is ook een speciale kraanvogel radar, nu de trek weer begint kan je grote groepen kraanvogels volgen
https://analytical.sensingclues.org/cranes/

8 likes

Leuke link, thx!

1 like

Welk parfum is dat?

2 likes

Ik heb uiteindelijk vandaag 38 km gelopen, dus ik had ook net zo goed door kunnen gaan! Haha

En ik zag een otter en hij ving een vis en keek toen naar mij met die vis in zijn mond!

Edit: lees nu pas je post dat je ook een otter zag! Wat toevallig.

9 likes

Nou ben heelhuids thuisgekomen en een egeltje zat me op te wachten in de brandgang. Ik had snel wat brokjes in het schaaltje gedaan en toen kwam hij er toch snel aangetrippeld, zoooo schattig

87 likes

Oh wat een geluk. Ik deed laatst wat vogelvoer in een bankje en zette het in de buurt van hem en toen rende mij egel echt heel snel weg. Als je ze ziet dan zou je niet zeggen dat ze zo snel zijn, maar misschien haat ie vogelvoer echt heel erg.

2 likes

Ja ik heb speciaal egelvoer (is gewoon kittenvoer) en ik weet hoe hard ze rennen ja!! Hij rende echt naar mijn deur, zo grappig om te zien haha. Vogelvoer is dan misschien toch minder in trek :sweat_smile:

4 likes

vogelvoer is niet zo goed voor egels! kattenvoer is het beste (of idd egelvoer maar komt op hetzelfde neer)

7 likes

Oh shit, ja dat had ik allemaal niet. Dit was het eerste wat in mij opkwam toen ik hem onverwachts zag. Is er nog iets anders wat beter is én je vaak wel I be huis hebt?

3 likes

hmm in de natuur eten ze insecten en slakken en kleine muizen enz maar ik ga er niet vanuit dat je die hebt liggen hahaha

misschien goedkoop kattenvoer in huis halen als er vaak egels zijn? gewoon brokjes met eventueel wat water toegevoegd (hoeft niet) is gewoon goed. bij de egelopvang gaven we altijd kattenvoer en nooit egelvoer

2 likes

Ik ben redelijk lam en dan lijkt het me altijd een goed idee om mn wimpers te doen
Maar goed nu heb ik 1 oog gedaan en geen zin meer

7 likes

Als in: ze verven? Wat kan je er verder mee doen vraag ik me af, mascara ga je niet opdoen als je gaat slapen

1 like

:joy::joy::joy::joy::joy:
Ik zet bij mezelf wimper extensions

3 likes

Vind ik knap, zeker dronken!

9 likes

Kreeg gisteren wel een whiplash van seizoenen in de HEMA. Er lag kerstballen, kruidnootjes, Halloween meuk, school agenda’s en zonnebrand op een paar meter afstand van elkaar.

29 likes

:musical_note: Hema, steeds verrassend, altijd voordelig :musical_note:

3 likes

Ik fietste gisteren langs een huis waar de kerstboom al stond!

14 likes

Maar ook een strandstoel en wat paaseieren?
Anders is het geen seizoens whiplash

5 likes