Wat je even kwijt wil #72

Twee maaltijden en that’s it? Lijkt me niet per se een goed advies.

25 likes

HAHHAHA love dat je nog weet hoe agressief ik daarvan werd

Denk op zich dat het wel kan, zolang je maaltijden groot genoeg zijn en je er voor zorgt dat je al je voedingsstoffen binnen krijgt, maar voor mij zou het nooit werken

*ik ga haar advies overigens sowieso niet opvolgen hoor. Ik heb nooit gaatjes gehad en dat advies van de diëtist weegt zwaarder voor mij

5 likes

Ik werd dit weekend op een festival versierd door echt een heel leuke knappe stoere meid maar ik was ZO awkward :joy: want ik voelde het niet (heb ook verkering (met een man)) maar ik weet niet of ik haar niet voelde, of dat ik flirten in het algemeen gewoon verleerd ben :sweat_smile:

8 likes

Twee maaltijden die groot en gevarieerd genoeg zijn om al je voedingstoffen binnen te krijgen? Lijkt me echt heel sterk dat je dat gaat lukken.

1 like

Je kan toch precies hetzelfde eten als wat je in drie maaltijden eet, maar dan in twee eetmomenten. Maar goed, voor mij zou dat ook niks zijn. Ik ben verder ook geen diëtist en ook geen tandarts

3 likes

Godver, sterretje in de ruit gekregen en is nu een barst geworden… we moeten nog van Italië naar huis rijden 🫥🫥

2 likes

Nou vooral als je gebit nu gewoon gezond is zou ik me er niet direct zorgen over maken en gewoon het plan van je diëtist aanhouden. Mocht je dan over een half jaar wel ineens twee gaatjes hebben kun je altijd nog zien. Ik denk dat het wel losloopt.

Ik zou er iig slecht op gaan op twee hele grote maaltijden. Ik krijg dat niet weg en dan heb ik daarna honger. Ik ben helemaal niet zo van de tussendoortjes (zou ik ook meer moeten eten om bingen daarna te voorkomen) maar minimaal drie tijdvakken voor fatsoenlijke maaltijden zou ik wel heel prettig vinden.

5 likes

Mijn mondhygienist had het over 6 of 7 eetmomenten per dag, dat lijkt me realistischer.

6 likes

Ja ze hebben ook allemaal andere ‘belangen’. Het is ook beter voor je tanden, maarja, zolang jij een prima gebit hebt die je goed verzorgt en niet enkel leeft op suiker zou ik me niet mega zorgen maken.

Een (relatie)therapeut zou me weer afraden om 2 maaltijden per dag te eten zonder tussendoortjes want dat zou ook echt niet goed zijn voor m’n mentale gesteldheid.

Ik vind het altijd zo jammer dat diëtisten soms zo rechtlijnig kunnen zijn. Prima dat zij geen tussendoortjes eet en daarvan geniet, maar dat werkt gewoon niet voor iedereen. Lijkt me veel belangrijker om te kijken wat werkt voor je cliënt en wat voor (kleine) keuzes je door de dag heen kan maken om je doel te bereiken. M’n favo als ze komen met dat old school schema van bruine boterhammen met kipfilet en appelstroop.

9 likes

Ik had een tijdje geleden ook bij de mondhygiënist dat ze mijn tandenborstel niet goed vond. Die was me een paar jaar daarvoor door een andere mondhygiënist van dezelfde praktijk aangeraden :sweat_smile:

3 likes

Mijne is fan van bonen, haha. Maar gelukkig wel allemaal goede, praktische tips ipv ‘banaan is de duivel’ oid.

Overigens waren mijn tandarts en diëtist het er allebei wel over eens dat red bull niet top is :sweat_smile: helaas voor mij

6 likes

Dit heb ik vrijwel iedere keer. Er is altijd iets fout. Welke stokers gebruik je? X en Y. Neeeeee die zijn niet goed, je moet Z hebben. sorry? Die X en Y moest ik nota bene van DEZELFDE hygiënist gebruiken!! Tandenborstel was uiteraard ook niet goed, moest ook anders. De techniek om tussen je tanden te stoken wisselt ook iedere keer. Over de tandpasta zijn ze nog nooit begonnen maar dat zal ook nog wel komen.

6 likes

Nieuwe woning!!! Mijn man en ik hebben altijd samengewoond in kleine woningen en hebben binnenkort gewoon een extra slaapkamer en fatsoenlijke opbergruimte. Ahh wat voelt dit als een luxe! Helemaal zin om te verhuizen :star_struck:

71 likes

Gefeliciteerd!

3 likes

Altijd moeten beantwoorden hoeveel opscheplepels aardappel, vlees en groenten je eet bij het avondeten.

En dan eentje waarvan ik elke ochtend MOEST beginnen met versgeperst sinaasappelsap. Terwijl de volgende daar weer een beroerte van kreeg (want eet gewoon wat fruit ipv een shotje suikersap).

Ik doe gewoon niet meer aan diëtisten

4 likes

ik kwam er laatst achter dat je moet flossen voordat je je tanden poetst?? waarom heeft nooit iemand me dit verteld

1 like

Wat

8 likes

Ja dat klinkt wel logisch toch? Want je haalt vieze dingen tussen je tanden weg en daarna ga je je tanden poetsen, zodat het vuil van tussen je tanden verder weg wordt gepoetst en je het uit kunt spugen.

12 likes

Mijn tandarts zegt dat het niet uitmaakt als je maar stookt of flost. Gaf zelfs als tip om stokers in de auto te leggen voor in de file. Beter dan helemaal niet haha.

7 likes