Ja, dat zegt de mijne ook. Als je het maar doet, maakte niet uit op welk moment
Haha zo was mijn vorige tandarts ook. 1 slok thee tussendoor? ‘Dat is al 1 eetmoment he!!!’ En dan mocht je er max 5 per dag. Ja sorry als ik 3 hoofdmaaltijden heb, 1 a 2 tussendoortjes en ik wil 2 a 3 liter water binnenkrijgen wat me niet lukt met enkel water maar wel met thee of zero siroop, dan moet ik dus in 1 klap 3 liter wegklokken en de rest van de dag dorst hebben??
De tandarts wil dat je alleen water drinkt
Snap niet dat er mensen zijn die nooit flossen. Geeft toch een schoon gevoel
Haha ja ik moest even in de gewoonte komen maar nu flos ik altijd en anders kan ik eigenlijk niet slapen. Van mijn tandarts moet ik alleen flossen én stokeren :’)
Ik heb nog nooit van mijn leven geflost
Wel gestokerd?
En om dan nog een bruggetje te leggen met tanden poetsen: minstens een half uur wachten met tanden poetsen na een eetmoment, zeeeeker na sinaasappelsap. Je glazuur wordt sowieso zachter na eten, maar na zoiets zuurs poets je de gaatjes er bijna in.
Incidenteel
Ik vind gesprekken over snelwegen ZO saai. ‘Ben je over de A-nogwat of over de A-whatever gekomen?’. Weet ik veel??? Laat me met rust
Oooh ja en dan gaan ze adviezen geven. Met veel A’s en N’s.
Heel erg.
Ja ik deed het vroeger ook niet, want heb ook nooit een gaatje oid gehad, maar als je dan leert hoe erg je algemene gezondheid ook samenhangt met een goede mondhygiëne is het eigenlijk een kleine moeite om het jezelf aan te leren.
Hopelijk is het nooit nodig, maar mocht je dan later ooit een operatie oid nodig hebben dan helpt het heel erg als je tandvlees in tip top shape is. Verbaast me soms wat je er nog uit stokert ook al poets ik goed.
Voordat ik floste zat ik een uur bij de mondhygiënist en moest er bij vrijwel elke tand plak en tandsteen weggehaald worden. Sinds ik flos ben ik in 20 min klaar en krijg ik zelfs complimenten 🥹. En ik haal ook altijd nog veel etensresten eruit met flossen. Ik vind het nu zo’n vies idee dat ik dat voorheen gewoon liet zitten.
Haha dit heb ik zo vaak. Mijn familie woont wat verder weg en ja ik weet de weg wel naar hun huis maar voor het geval er file staat gebruiken we gewoon Google Maps en dan is het altijd ‘oh was de a9 weer dicht?? Gingen jullie dan over de A10 of de N256??’. Nou geen idee, we volgden Google.
Ik ruik dit ook altijd heel sterk. Bij oude mannen is het vooral erg, bah. Dat is gewoon rottend eten wat je ruikt. Echt de vieste geur die er is.
Ik stoker alleen maarrrr die geur die er vanaf komt als je het een tijdje hebt verzaakt, echt, dat is alle reden om het elke dag te doen. Ik hoop niet dat ik ooit zo erg uit mijn bek heb geroken
(ik vind vieze adem een van de goorste dingen die er zijn, kan er echt van kokhalzen
)
Vind het altijd zo grappig als mensen volhouden dat stoken bij hun niet nodig is. Heb je weleens geroken wat er tussen je kiezen uitkomt??? Ja, dit is bij iedereen nodig. Aub flos of stook.
‘ja je weet toch wel die brug op de a20 na de afslag richting blabla’ en dan maar gewoon ja zeggen omdat je geen zin hebt in uitleg
Of ontstoken tandvlees (door het gebrek aan stokeren/goede mondhygiëne). Zo goor die geur. Vooral oude mannen kunnen er wat van ja. Snap niet hoe hun partner het met hun volhoud als iemand zo stinkt.
Ik ben heerlijk op vakantie maar ik ben ook gestoord aan het worden. Ik kijk uit om straks heerlijk wasjes te draaien. Terwijl ik haat de was doen?! Vrije tijd doet gekke dingen met me haha