Wat je even kwijt wil #72

Ik heb een buurman die verderop in de straat woont en altijd ontzettend lamme dad jokes maakt. We wonen in het buitengebied, ik wandel regelmatig met een van de paarden en moet telkens ‘moet je er niet op zitten?’ en soortgelijke dingen aanhoren als ik hem tegenkom (= vaak).

Afgelopen week was ik er getuige van hoe zijn grote hond wild werd van een eend en hem de sloot in trok. Niet kopje onder, maar wel een fijne kletspoot. Gisteren kwam ik hem weer tegen, met hond, en voordat ie iets kon zeggen over het paard, vroeg ik hem of hij zijn zwempak wel bij zich had. Ik voel gewoon dat dit mijn standaardzin wordt en verheug bijna mij op komende ontmoetingen.

96 likes

Ha en ik krijg altijd grote ogen met mijn 11 wassen per week maar dat is gewoon veel, ik mik gewoon donker goed bij elkaar en ook schoonmaakdoekjes in de kookwas met de handdoeken

Hahahaha wat heerlijk

3 likes

Ik vind alleen toiletpapier ook niet schoon hoor. Ja als het niet anders kan oke. Maar ik ga eigenlijk altijd daarna douchen. Scheelt wel dat ik bijna alleen 's ochtends moet dusja. Zou willen dat een bidet net zoals in Italie standaard wordt in een badkamer.

5 likes

Dit is een grap toch :weary:

7 likes

Vind je dat vaak of weinig

1 like

Nee niemand lijkt dat te doen maar dát is pas echt vies (en ik ben verder niet snel vies van dingen haha). Je draagt dat ding praktisch onder je oksels en zo dicht op je huid!

4 likes

Vaak!! @crazyplantlady je hebt helemaal gelijk.

2 likes

Maar dan vertrouw je toch ook op zeep, of gebruik je er dan nog een anti-bacteriele gel na?

2 likes

Dit gesprek ging over wc papier gebruiken.

6 likes

Nouja laatste update for whoever het interesseert (@Vuurvliegje):

Net m’n weekcontrole gehad waarbij ook de bandagelens is verwijderd en gemiddeld hebben mensen nu 60% zicht en ik heb al meer dan 100% :sunglasses: dus het gaat super goed zei de optometrist en ik mag nu weer alles doen :grimacing: en m’n zicht wordt alleen maar beter zei ze!

29 likes

Word je dan psychotisch als je over de 100% gaat? Dan ga je dingen zien die er niet zijn :joy:

21 likes

Pas ging het in een podcast die ik luister over hoe sommige mannen geen vragen stellen en vandaag werd dit punt zo erg bevestigd.
Ik hielp op school samen met twee ouders en eerst was ik vijf minuten alleen met een vader. Na die vijf minuten wist ik heel veel over hem en zijn vrouw en zijn kind. Toen kwam de andere hulpmoeder. Ze gaat zitten en begint meteen allerlei vragen aan ons te stellen over onze kinderen en ons werk enzo. Echt typisch.

5 likes

Wow ja dit is idd bij sommige mannen echt zo. Ik had via werk een langlopende training waarbij je ook aan een buddy gekoppeld werd en je moest voor de eerste groepsbijeenkomst al afspreken om elkaar te leren kennen. Ik denk dat hij misschien wel gevraagd heeft wat mijn rol in de organisatie was maar meer sowieso niet, terwijl hij wel van alles over zichzelf, zijn werk en zijn gezin verteld heeft. Zo suf.

Ik bedenk me nu dat mijn man vaak snel vindt dat ik te veel vragen stel, dan vindt hij het een kruisverhoor terwijl ik naar mijn idee gewoon belangstellend doe. Heb nu zin om deze theorie helemaal uit te gaan diepen. Welke podcast was dit? :grimacing:

3 likes

Mijn man vertelt juist helemaal niks dat is ook wel eens bijzonder (hij geeft wel antwoord op vragen maar uit zichzelf iets vertellen echt nooit)

1 like

ik schaam me echt voor de nederlandse hygiënestandaarden :sob:

3 likes

Stel je niet zo aan aub.

22 likes

:triumph:

Ik hoop dat ik dan in de toekomst kan kijken!

Ik probeer al sinds m’n eerste gesprek daar tervergeefs te achterhalen wat “60%”, of “80%” of “100%” zicht betekent. 80% van wat?? Ik dacht eerst dat het een andere manier van plus- of minsterkte aanduiden was, maar dat is het dus niet (de sterkte is gecorrigeerd en dat verandert niet meer). In gesprek met m’n vader vandaag kwam ik erachter dat het waarschijnlijk meer een soort van de resolutie is waarmee je kan zien? Aka hoeveel pixels je ziet (metaforisch)? En ik dénk dat de 100% geijkt is op de gemiddelde mens ofzo en dat het gewoon een normaalverdeling is, en dat de meeste mensen dus 100% zien maar sommige mensen 110 en anderen 90. Maar als er een optometrist/oogarts/andersoortige deskundige is die echt weet hoe het zit hoor ik het graag!

2 likes

Dit is echt het enige waar ik aan kan denken na het lezen van deze discussie.

61 likes