Ik heb echt te weinig ondergoed om dit te kunnen doen haha
Hahaha ja als ik deze discussies lees dan voel ik me echt heel smerig ![]()
Ik heb wel een gezin. Dat scheelt ook denk ik haha
Doen jullie niet even een Dettol-doekje eroverheen voor de daad?
Ik denk dat ze er de 60 graden water op spuiten
Dat heeft vooral met je visus te maken. Met een visus van 1.2 (120%) zie je beter dan gemiddeld. Dus bijvoorbeeld op de visuskaart waar je begint met een grote K steeds kleinere letters moet gaan oplezen. Hoe kleiner je kan lezen hoe verder je kan kijken en kun je kleinere details zien hoe hoger je visus is. Mensen met staar kunnen bijvoorbeeld een visus van 0.7 hebben.
Hahaha heerlijk. En dank voor het gebruik van het woord kletspoot! ![]()
Heerlijk he? Heb m van een Groningse vriend. Het is in Noord Nederland blijkbaar een gangbare term en ik vind het super beeldend.
Ik weet ook niet wat visus is haha, maar Google zegt āgezichtsscherpteā. Dan klopt die analogie van resolutie wel, toch? Thanks!
ik heb over 2 weken een bruiloft maar wil ineens NU mijn haar ākortā knippen echt superonhandige timing
Haha, ja ik kom uit Groningen, en āeen kletspoot van de blubsieā is hier heel gewoon. ![]()
Wat is dat?
Klinkt als wat Vlamingen een vis zouden noemen.
Modder! De natte variant.
Ik wilde zeggen een kindervariant van āblubberā, maar nu weet ik niet meer of blubber wel een normaal woord is voor modder. Zo suf als je tijdens het praten je ineens gaat afvragen of je hele woordenschat per ongeluk dialect is ![]()
Ik leer af en toe dat via het forum dat iets blijkbaar dialect is, van deze twee woorden had ik bijvoorbeeld ook geen idee dat dat regionaal is.
Hahaha nee de mega blubber power race kent elk 90s kind door heel Nederland.
Blubber is gewoon standaard Nederlands.
Voor de liefhebbers, vorige maand was het de maand van de Groningse taal en heb ik nog een paar pareltjes bijgeleerd:
plofpuut = airbag (puut is zak in het Gronings)
pluumklappen = badminton
geliekproater = advocaat
Zo simpel kan het zijn, haha.
Moet eigenlijk zo gaan slapen maar ben helemaal hyped allerlei Coachella optredens aan het kijken waaaaah wat een millennial droom hahaha /oma
heb opeens een random flashback naar een ander tv programma waar ze vgm kinderen uit de klas gingen halen en dan gingen ze ook wedstrijd doen maar alles buiten? weet iemand?