Zo leuk ik ben begonnen met postcrossing en toevallig heb ik gewoon voor alledrie al geschikte kaarten liggen in mijn kaartenbak. Een kaart lag al 8 jaar te verstoffen in die bak en nu kan die eindelijk op de post.
Volgens mij heeft het ook te maken met het warmere weer in NL en zijn er daarom zoveel grote spinnen dit jaar. Ik had er voorheen jaarlijks een paar, maar momenteel om de paar dagen wel eentje.
Ik ben er heel bang voor en heb nu op 2 verdiepingen een spinnenvanger waarmee ik ze op een vriendelijke manier kan vangen. Eentje met een lange steel voor als ze op het plafond zitten, eentje met korte steel.
Ik haal ze soms door Google Lens om te zien wat het is, en meestal is het een wolfspin of een valse wolfspin.
Alleen volgens Wikipedia zouden die inclusief poten max 5 cm worden en ik heb meerdere exemplaren gezien die absoluut groter waren dan dat.
Ik ben ook recent begonnen ermee en ik vond het in het begin ook zo leuk om tussen de enkele kaartjes die ik al eeuwen had liggen wat leuks te zoeken voor iemand!
Inmiddels is dat ook zoân hobby geworden waarbij âbenodigdheden kopenâ net zoân onderdeel van de hobby is als de hobby zelf
er zijn zoveel leuke kaartjes!
Oh ziet er handig uit! Zou je daar ook mee vliegen kunnen vangen?
Ik heb zoiets en gebruik het dagelijks meerdere keren (openslaande tuindeuren staan hier bijna altijd open) voor spinnen, vlinders, wespen, vliegen etc, superchill!
Ik vang ze met de stofzuiger.
Ja ik gebruik nu vaak een bakje en daar papier onder schuiven. Maar werkt alleen op raam en je hebt 2 handen nodig.
Maar het handigste lijkt me zoiets met een lange steel. Dus ik ga even zoeken of dat bestaat.
Wij wonen nu al een paar jaar in dit huis, en hebben gewoon goed contact met onze buren. En in de tuin hangen er altijd heel veel planten over/door de schutting heen van de buren. Nu ben ik de moeilijkste niet, dus snij ik dit zelf altijd weg omdat het er heel slordig uit ziet. Alleen dit jaar ben ik er niet aan toegekomen ivm klein kindje in huis etc. En toen zag ik vanmorgen ineens dat alles superrrrnetjes was weggekapt aan onze kant. Dus ik denk hĂš? Wie heeft dat gedaan⊠was het gewoon de buurvrouw die dit uit haarzelf heeft gedaan!! đ„čđ„č Echt zo lief!!
Ik ben helemaal geen hondenmens en ik cringe ook altijd als iemand doggo zegt over een hond, maar ik ben hier een jaar geleden toch echt helemaal voor gevallen, ik snap het zelf ook niet.
Het is vaak het eerste dat ik op insta kijk âs ochtends, zo vrolijk!
Als ze niet te snel zijn denk ik wel!
Ik vind deze spinnenvangers fijn in gebruik, ik hoef dan zelf niet dichtbij de spin te komen. Dit model werkt alleen niet handig in scherpe hoeken.
Ik was gister op een feestje en daar was iemand die in mijn ogen maar âwatâ jonger dan ik was, eind 20. Ik was met een vriendin, allebei midden dertig.
Maar die persoon vond ons dus heeel veel ouder, prima verder natuurlijk, maar het was zo gek want zij dacht echt dat 35 sĂșper oud was, van âneeee meen je niet maar dat zieeee je helemaal niet aan jullie! Ik zie geen rimpels!!. Je ziet helemaal niet dat jullie AL zo oud zijn!â Alsof het sĂșper bijzonder is om iemand van deze hoge leeftijd te zien die er niet uitziet als een leren stoel oid. En dat bedoel ik niet als brag want wij zien er gewoon uit als 35 maar dat is niet oud en daarom zien we er niet oud uit!
Ze zei ook alleen dat ze âeind 20â was, maar toen zei een gezamenlijke vriendin later dat ze letterlijk 29 was we scheelden dus 6!!! jaar.
Echt wtf dacht zij dat haar de komende 6 jaar stond te wachten?! ![]()
Deze is bij mij tidjens mijn verhyizing gesneuveld en mis hem zo erg. Zeker in deze reuzenspinnenpandemie.
Ja ik kan een nieuwe kopen, weet niet waarom ik het niet doe
Haha omgggggg
Ik stond net bij de fietsenstalling en ik was intussen ook aan het bellen. En terwijl ik rondliep om mijn fiets te vinden zag ik een jongen van 15,16?? een scooter jatten
Of iig, bezig met het jatten
Dus we stonden oog in oog en ik had nog steeds iemand aan de telefoon en ik had de eerste seconden niet goed in de gaten wat er nou gebeurde. Hij ging dus vervolgens door met het rommelen omdat ik geen opmerking maakte. Na 30 seconden ofzo zei ik âlukt het, wat doe jij?â En toen reageerde hij heel fel met âga man kutwijf, bemoei je met je eigen zakenâ maar echt fucking brutaal ook nog, dus ik raakte ook geĂŻrriteerd dus zei iets van âkutwijf? ik had je oudere zus of moeder kunnen zijn man met je grote mond, ga naar huisâ en serieus haha, hij droop af ![]()
Zal vast niet door mijn specifieke opmerking zijn geweest maar eerder om het feit dat hij werd betrapt maar ik voelde me echttttt ff moeders die haar zoon aanspreekt hoor
Hahaha dit ook vooral
Wel goed dat je hem hebt aangesproken! Ik krijg zo vaak een grote bek van tieners hier dat ik inmiddels een beetje klaar ben met mensen ergens op aanspreken (niet dat ik het vaak deed hoor maar toch)
Even een positieve tienerjongen ervaring
Gisteravond tijdens schemer passeerde ik een groepje 15 jarige hangjongeren. Ze waren niet echt intimiderend, maar bleven jongens van die leeftijd en beetje joelend. Terwijl ik eentje in een soort poortje passeerde, zei hij iets in de trant van â hey, mevrouw!!â Nja lief lachen en doorlopen.
Steekt ie een box naar mij op, daar ga ik op in. Nou blij dat ie was!
Ik had oortjes is dus hoorde het niet goed en het is zeer mogelijk dat ze mij gewoon uitlachte en een loser vonden natuurlijk. Maar ik vertrouw er maar op dat die jongen dacht het dat ik een coole mevrouw was.
Voelde mij wel een beetje oud, maar voldaan haha
Hahaha
Neeee dat denk ik niet hoor
Ik was een keer aan het hardlopen en toen fietsten er een groepje jongeren me tegemoet. Die ene deed of hij me een high five gaf maar toen ik die wilde beantwoorden trok hij snel zân hand weg ![]()
Ik zit in een Celine Dion in Parijs algoritme en moet elke keer weer janken dat de tickets zo tering duur waren en het meteen uitverkocht was.
Dat doet me denken toen ik als pubermeisje altijd met een groep naar school fietste. Dan kwam er regelmatig een busje met jonge mannen voorbij gereden die toeterden en dan voelde ik me altijd heel cool, maar dan zwaaiden ze altijd met zân allen heel enthousiast de andere kant op (waar dan niemand was) ![]()
Dat waren dan geen tieners, maar toch.