Wat je even kwijt wil #72

Ik ben op vakantie in Spanje, een beetje op het platteland. Er gebeurt hier eigenlijk helemaal niks, maar toch blaffen al die honden in de omgeving de hele nacht. Voor wat blaf je nou?? :joy: En vinden hun baasjes dat dan niet ook heel irritant??

Ik doe geen oog dicht want ben de hele tijd met die egels bezig. Ik leid duidelijk een prikkelarm leven hahaha want ik slaap meteen slecht als er in de avond nog iets gebeurt. Ben eigenlijk ook bang dat ik er iig 1 voor niks heb gevangen want ik zie daar eigenlijk toch niks aan. En bang dat ze die doos uit klimmen en ergens in mijn schuur vol rotzooi gaan scharrelen. Maar ze zaten net nog in de doos. Hopelijk kan ik nu weer slapen na die check :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

7 likes

Ik vind het zo lief dat je je zo inzet voor de egels, en misschien valt het mee en dan is het geluk toch? En anders kunnen ze hopelijk geholpen worden en lopen ze snel weer rond te scharrelen.

5 likes

Jaa klopt, alleen als ik ze beter met rust had kunnen laten dan hadden ze minder stress gehad (en ik ook, haha, heb verrot geslapen maar moet echt veel doen vandaag want ik ga bijna op vakantie :’( )

Ze waren begonnen met het doorknagen van de doos, gossie.

:ghost::ghost:

1 like

ja! veel minder ernstig

Ja ik ben nu dus bang dat ik die beestjes voor niks heb opgesloten, gossie haha :smiling_face_with_tear: Dierenambulance neemt nog niet op maar ik vrees dat ik ze waarschijnlijk gewoon weer uit moet zetten (dat is natuurlijk fijn maar zo onnodig voor ze)

2 likes

heb je geen egelopvang in de buurt waar je ze eventueel naartoe kunt brengen?

2 likes

Nou ik heb geen auto dus dat wordt allemaal wat lastig (als in, op de fiets gaat me ook niet lukken met zo’n doos en het is aan de andere kant van de stad zie ik). Ik ga nog een paar keer proberen de dierenambulance te bellen, dan wacht ik even af wat zij zeggen!

1 like

Ik zou ook de egelopvang even bellen voor advies, zij zijn toch de “egelexperts” en misschien mag je ze een foto sturen oid.

Ik heb zelf in een hulplijn voor een andere diersoort gewerkt, en onze ervaring was dat de dierenambulance (in onze regio) snel geneigd was dieren mee te nemen “voor de zekerheid” terwijl ons advies dat lang niet altijd zou zijn.

1 like

Ja het is dus geen egelopvang maar het dierenasiel (ze vangen wel egels e.d. op) en ze zijn pas om 13u open zie ik… dus echt een egelopvang hebben we hier niet. Of zou ik een willekeurige egelopvang kunnen bellen?

2 likes

Ja ik denk het wel hoor! Kunnen ze vast wat advies geven :slight_smile:

4 likes

Haha jemig wat een egelsaga!
Ik heb met een egelopvang gebeld en die zei meteen: zet ze lekker terug. Dus dat ga ik doen! Ik voel me wel schuldig dat ik ze heb gevangen :’( Maar ik heb weer iets geleerd!

6 likes

Ja, al doende leert men! En als ze durven kunnen ze vanavond gelukkig aan je buffet weer bijkomen na een wilde nacht :wink:

Ze tukten mooi door toen ik ze onder mijn struiken lag :joy::heart: Ok laatste egelupdate ever ik beloof het!!

97 likes

Dit is zooooo lief omg

4 likes

Ik zou dit weekend op vakantie gaan met mijn vriend en ouders naar mijn schoonfamilie in Ierland. Ik had er ZO veel zin in, ik had het ook echt nodig. Mijn werk is heel druk in de zomer dus ik heb nog geen vakantie genomen en we hebben nu ook vrij pittige weken, dus ik heb hier ontzettend naar toe geleefd. En toen kreeg ik gisteren het bericht dat mijn oma is opgenomen in het ziekenhuis en het ziet er niet zo goed uit :frowning:

Ik ben heel verdrietig want het is mijn oma en ik wil niet dat ze doodgaat, maar tegelijkertijd ben ik ook heel verdrietig vanwege de reis. Ik voel me ook schuldig dat ik daar zo van baal want mijn oma is natuurlijk veel belangrijker. Maar het is ook allemaal een beetje veel bij elkaar en nu zit ik als een natte dweil op kantoor lol.

edit: de egelfoto heeft mijn humeur een stuk beter gemaakt :heart::heart::heart::heart::heart::heart:

20 likes

Dat neusje is echt om op te vreten!

@lacri oh nee :frowning: sterkte!

6 likes

Die pootjes onder het neusje zijn ook zo lief :heart::heart::heart:

3 likes

Heel cute! Hopelijk eind goed al goed. Slapen egels zo vast dat hij niet wakker wordt van optillen? Ik heb ook een egel en vermoed dat hij in mn schuurtje slaapt maar ben altijd bang dat hij bang/wakker wordt als ik mn fiets pak etc.

2 likes