Ik denk dat ze dat wel snapt, maar dat ze wil weten waarom dit zo’n populaire baan is waar een wachtlijst voor bestaat als de omstandigheden zo schraal zijn.
Haha ja dit ik snap hoe het werkt, ik snap alleen niet als ik dit hoor en dat dit blijkbaar normaal is dat er dan zoveel mensen dit willen dat er een wachtlijst is. Überhaupt een wachtlijst om te mogen werken? Dystopisch
Die is nu op mysterieuze wijze in jouw huis beland? ![]()
Ahahaahhaa ik zou liegen als ik zeg dat dat niet door m’n hoofd is gegaan!! (Hoopte eigenlijk dat m’n moeder zelf zou zeggen van oh MAID het staat jou veel beter dan mij, hier neem maar! Maar nee hoor ze zei alleen ‘ha wat een trendsetter ben ik zeg’ ![]()
)
Ik denk voor een groot deel door TikTok. En veel reizen is voor veel mensen ook wel een reden
Wat is er met TikTok dan?
Daar maken heel veel stewardessen video’s over hun rooster (dat ze dat ‘samen’ met de kijker gaan revealen) en days in the life en come with me to a sollicitatiegesprek enz en die video’s worden allemaal enorm veel bekeken
Ohh zo! Damn dat is echt slimme marketing, thanks!
Er zijn strenge regels voor social media haha.
Door social media ben ik uiteindelijk wel gaan inzien dat het prima mogelijk is om vanuit een uithoek van NL hier te werken.
Naast de reservediensten heb je wel heel veel invloed op je rooster en vrije dagen. Ik kan na een reis zo 7 dagen thuis zijn en het eventueel combineren met een tweede baan ondanks dat ik fulltime vlieg.
Ik heb even zo’n bui dat ik aan het nadenken ben over het leven. Maar het viel mij dus ineens op dat zoveel mensen in mijn omgeving er een soort van ‘doorheen zitten’. Als in: gestrest, afspraken afzeggen voor rust, het gevoel te veel te moeten etc. Maar vervolgens hebben ze als oplossing: een nieuwe keuken, een halve verbouwing, een nieuwe baan, een kind, nog meer dingen gaan doen zodat je het gevoel hebt productief te zijn. En dan denk ik echt: wat doen we onszelf eigenlijk aan?
Maarja als ik dat gevoel heb is mijn oplossing om helemaal niks te doen, en daar wordt het ook niet beter van. Dus geen idee wat wel werkt. Ik vond het alleen even een soort heftige realisatie dat heel veel mensen zich zo voelen en ik vraag me ook af of dat in de generaties voor mij ook zo was. Voor mijn gevoel niet, of ze praten er niet over natuurlijk.
Ik voel dit nu ook zo erg!
Ik snap ook nooit wat mensen zichzelf aandoen. Verbouwen en kinderen krijgen/opvoeden en een eigen een onderneming starten etc. zal ik nooit ambiëren. Ben nog aan het bijkomen van m’n koophuis 2 jaar geleden terwijl ik de hele inboedel heb overgenomen ![]()
Maar dat gevoel, waar komt dat vandaan? Omdat je jezelf vergelijkt? Ik vind een huis, partner, vrienden en familie hebben/onderhouden en een beetje weten wat er gebeurt in de wereld al heel wat tbh. Enige wat ik van mezelf soms nog zou moeten is vrijwilligerswerk maar altijd als ik me ergens voor wil aanmelden denk ik: ik ga in de toekomst vast wat moeten mantelzorgen voor mijn (schoon)ouders, ik geniet nog ff van m’n rust ![]()
Ik kijk eens weer kopen zonder kijken, zie ik mijn eigen huis voorbij komen.
Nou vandaag gezonde boodschappen gedaan, nog wel 1 keer maccie gegeten hahaha
Maar morgen echt beginnen en trainen
Als verbouwd huis? Of tijdens de route?
Geen spektakel, gewoon er voorbij gereden. Manlief en ik waren even twee tellen verbijsterd want ze komen nooit deze kant op in zulke programma’s ![]()
Ik had laatst ook familieweekend en dan komen mensen dus vrijdag. Gaan ze zaterdag 1,5 uur rijden voor een kind met een voetbalwedstrijd (why???), dan weer terug en zondagavond weer heel vroeg weg want schoolweek voorbereiden. Kan me niet voorstellen dat mijn leven er zo uitziet.
Wat jij zegt: ik vind huishouden, werk, partner, vrienden en familie al heftig vaak. En behalve veel ziekenhuisafspraken voor mijn partner valt het wel mee, maar moet er niet aan denken dat ik dan ook kinderen/verbouwing etc bij heb.
Ja maar zo ziet een gemiddeld familieweekend van een gezin er toch ook niet uit ![]()
Ik wilde hier in Duitsland een grote bestelling bij de IKEA doen, maar omdat ik toevallig dit weekend langs een IKEA in Nederland kom was ik benieuwd of er een prijsverschil is. En dat is er want dezelfde bestelling in NL is €50 goedkoper.
Ik had eigenlijk verwacht dat het in NL duurder zou zijn. Maar goed m’n tank moet ook nog gevuld worden dus veel geld bespaar ik niet. :’)
Ja die verschillen zijn soms echt groot! Ik vergelijk altijd even de prijzen tussen be, fr en nl, was vaak echt de moeite. Hangt echt af van het item wat waar goedkoper is, zit totaal geen lijn in. Vraag me af of de markt tussen de landen zo anders is, of dat het een soort trucje is om met de prijzen te kunnen spelen.
Alleen wel oppassen dat het product echt hetzelfde is, ik heb me zo laten vangen aan gordijnen die in Frankrijk blijkbaar een stuk korter waren dan hier!