Wat je even kwijt wil #72

Ik was benieuwd hoe dit in “mijn” dorp zat. Bij het volkstuintje waar mijn opa zat staat gewoon op de site dat er momenteel meerdere tuinen vrij zijn. Wat een verschillen dan met wat hierboven staat :scream:

Met huisje ken ik alleen ook niet. Ben ook benieuwd wat voor huisje. Mijn opa had wel een kleine kas er op.

1 like

Ik geniet ZO van so you think you can dance :star_struck:
Ik kijk nu de aflevering van komende zondag vooruit en wow Bengt en Daxia zooo hot :hot_face:

1 like

In mijn kleine stad ook meerdere tuinen vrij. Hier kost het ook maar €15 per jaar itt wat ik kende uit bijv. Utrecht. Hier hebben de meeste mensen ook een tuin bij hun huis, waardoor er denk ik veel minder animo voor is. Die keuringen had ik echt nooit verwacht!

2 likes

Blehh ik had beddengoed besteld bij Bonsoirs en het kwam helemaal mooi verpakt binnen, maar met een parfumgeur erover heen zoals veel merken dat doen. Vind ik echt niet chill, vond ‘m stinken.
Nu was ik die dingen toch voordat ik ze gebruik, maar alsnog. Haalde de experience van het uitpakken wel wat omlaag :weary::rofl:

4 likes

@Indigo @aardappeleter Vooral sinds covid zijn zulke volkstuinen enorm in trek in grote steden (waar je vaak geen buiten hebt). Het verschilt per tuin, maar je hebt regels wat voor soort huisje erop mag staan. Qua afmetingen/materiaal etc. Je mag er bij sommige tuinen ook slapen maar alleen in het seizoen en niet als vaste verblijfplaats.
Die keuringen zijn er vanwege wachtlijsten maar ook doordat je lid wordt van een volkstuinvereniging of stichting; dat brengt verplichtingen met zich mee, niet alleen je eigen tuin (en huisje) moeten onderhouden worden, er zijn ook qua algemene taken die gedaan moeten worden: de algemene paden etc moeten worden bijgehouden en vaak is er ook een soort verzamelgebouw wat onderhouden moet worden. Je hebt een paar keer in het jaar zo’n vrijwilligersbeurt.
Ze willen dan wel zeker weten dat jij die kosten/tijd kan vrijmaken om een bijdrage te leveren. Zo niet, dan stan er hier in de stad misschien nog zo’n 75 mensen te popelen.

9 likes

En @Rozecoupeschaar ja dat zijn eigenlijk stukjes grond die jullie bedoelen, die zijn er overal wel voor een klein bedrag! Wat ik bedoel is echt een redelijk groot stuk met een huisje met keuken, douche en soms een slaapkamer. Je mag hier ook slapen in t seizoen (van mei t/m september uit mn hoofd), dus het is een soort mini tweede thuis.

Kijk dit is het verschil

Met huisje:

Zonder huisje:

@dblauw ja dit is hier ook bij veel zo. Je moet dus echt veel verenigingen af gaan en dan zitten er wel tussen waar je je wel nog kan aanmelden!

@Sjern oh ik hoop t voor je!! Met 7 kan je idd net geluk hebben. Soms zijn er wel van die klushuisjes waar je nog maanden werk aan hebt, maar ook heel leuk als je daar zin in hebt denk ik.

18 likes

Wow dat van jou ziet er echr fancy uit! Hier heb je ook met huisje maar ikdacht dat dat heel basic was voor wat tools. Ik hoop dat je snel wat krijgt, dit ziet er super uit!

5 likes

Krijg hier helemaal Rust en Vreugd vibes van, de serie op NPO

28 likes

Was even een plaatje van het internet hoor, je hebt wel veel varianten. Een huisje voor tools is dan eerder voor zo’n moestuin denk ik! Of mag je er slapen? Sorry laatste hoor want we (ik) nemen t topic over

3 likes

Ik ben deze week in Helsinki voor werk en een vriendin van me uit Nederland bleek daar nu ook een paar dagen te zijn voor werk dus ik heb haar vanavond gezien en het was zo gezellig 🥹🥹🥹 ik ben helemaal opgeladen, wat een geluk

65 likes

Oh wow wat super leuk zeg! Ik wist helemaal niet dat dat op deze manier bestaat. Ik bedoelde inderdaad de onderste foto.

1 like

haha op mijn volkstuin mag je dus niet slapen maar je mag er wel ‘in slaap vallen’ echt een grappige regel vind ik dat

43 likes

Ik zie heel veel hazenslaapjes al knikkebollend in een tuinstoel voor me. Heel vaak in slaap dommelen :d

5 likes

In de categorie ‘over alles is een podcast’ kan ik voor de volkstuinliefhebbers ‘Onkruid in het Paradijs’ aanraden. Gaat over een park in Amsterdam Noord waar allerlei drama is ontstaan tussen het bestuur en de leden met bedreigingen en aangiften tot aan toe :sweat_smile: heerlijk kneuterig, luistert lekker weg en daarna ben je een echte volkstuinexpert!

18 likes

Ik vond dit echt een heerlijke kneuterige serie

3 likes

Omg ik had net iets soortgelijks, mijn instinct was badjas aan en kijken, ik VLOOG erheen en begon meteen te schreeuwen, maar die persoon BLEEF. Ging gewoon niet weg. Achteraf had ik moeten schreeuwen wat jij schreeuwde, dat had wellicht meer effect gehad :sob:

2 likes

Ik ben bij Museon/Omniverum en dit bordje hing in het toilet. Heel sympathiek vind ik.

33 likes

Waarom bij de kassa halen? Leg gewoon gelijk in het toilet.

54 likes

Omg wat?? In jouw tuin? Ben je ok?

4 likes

Dan wordt het veel meegenomen/gejat denk ik.